• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget
    roxylady skrev 2011-07-14 18:16:21 följande:
    Jag hoppas verkligen det!! På Tisdag kl 19 har vi tid. SÅ NERVÖS!! haha. Men det är mest för att man aldrig sett något förut så det är väl därför ;) Hur lång tid tog KUB:en? Såg att man kunde göra det med men det kostar 1600 så det kändes lite för saftigt.
    Va spännande! Det var det häftigaste jag gjort i hela mitt liv, detsamma sa min sambo. Nu känns det verkligt när man fått veta att det lever nån därinne :)
    Vi gjorde UL i ungefär 30 minuter och efteråt pratade vi lite medan datorn räknade ut risken för DS och barnmorskan skrev ut fotona. Tog väl 40 minuter totalt. Jag trodde inte vi skulle få se så länge, men hon var jättetrevlig och berättade för oss vad vi såg och vad bebis gjorde :)
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-07-14 18:37:55 följande:
    Va spännande! Det var det häftigaste jag gjort i hela mitt liv, detsamma sa min sambo. Nu känns det verkligt när man fått veta att det lever nån därinne :)
    Vi gjorde UL i ungefär 30 minuter och efteråt pratade vi lite medan datorn räknade ut risken för DS och barnmorskan skrev ut fotona. Tog väl 40 minuter totalt. Jag trodde inte vi skulle få se så länge, men hon var jättetrevlig och berättade för oss vad vi såg och vad bebis gjorde :)
    Åh ja det kan jag verkligen tänka mig!! Kommer nog kännas lika för oss med :D Visst ska man vara lite kissnödig när man gör det? Har läst det på informationen om RUL. Tänkte att det lär ju vara lika oavsett då?

Oj det var länge! Jag hoppas vi får se en stund också! Men den kliniken jag ska till har bra omdöme så jag hoppas det är så bra som andra säger :)

Åh vad spännande! Kickade h*n mkt? :)
  • fabler

idag fick jag hem brev med tid för RUL. 12/8 sista dagen på semestern, så nu får man längta till sista dagen på semestern de känns lite kluvet.

Ang. vikt har jag inte vägt mig och kommer inte heller göra förrens hos BM i september.

elias är världens sötaste!!!
  • Frökenolson

Hej tjejer,

Många frågor att svara på idag,

Viktuppgång: Från inskrivning 3kg, från sista mens 7-8kg.... Tycker har stabiliserat sej lite, tack och lov!

Jag smörjer mej inte, men har nog tänkt att göra det även om jag också hört att det är hormonellt betingat..

Brösten: Jag hade förra veckan sjukt ont inne i brösten, bakom bröstvårtan, som att det skar, jag tror det har med att mjölken börjar komma igång. Jag kan knappt längre ligga på mage och det har jag kunnat hela tiden, men nu känns det som brösten skall spricka...

Jag mår bra, men vill så gärna känna något, ordentligt, hur bebisen rör sej eller sparkar... Någon som känner tydligt redan?

• shadowstorm
    Frökenolson skrev 2011-07-14 19:14:01 följande:
    Hej tjejer,

Många frågor att svara på idag,

Viktuppgång: Från inskrivning 3kg, från sista mens 7-8kg.... Tycker har stabiliserat sej lite, tack och lov!

Jag smörjer mej inte, men har nog tänkt att göra det även om jag också hört att det är hormonellt betingat..

Brösten: Jag hade förra veckan sjukt ont inne i brösten, bakom bröstvårtan, som att det skar, jag tror det har med att mjölken börjar komma igång. Jag kan knappt längre ligga på mage och det har jag kunnat hela tiden, men nu känns det som brösten skall spricka...

Jag mår bra, men vill så gärna känna något, ordentligt, hur bebisen rör sej eller sparkar... Någon som känner tydligt redan?
    Jag har idag börja känna som små petningar, plus som jag mycket väl minns med sonen som att det kittlas på insida av magen...För kanske 1 timma sen kände jag helt klart en starkare rörelse ner emot puppan gick inte gå miste på vad det var =) Har väl känt bebisen 2 veckor men nu börjar det öka senaste 2 dagarna. BM sökte ju hjärtat igår och jag sa vart hon skulle söka och gissa om hon hitta bebisen där jag sa ;) hehe den har sin favoritplats verkar det som. Högersida snet om naveln :P
  • bebismys2011

Urs, snart börjar jag min sista av 3 nätter. Ligger på soffan

• LillaEko

Ligger också och drar mig efter att ha sovit lite. Gå upp och slänga på kaffet. Men sängen är SSSssssååååå skön. Men efter imorgon är det ju helg :)

• Alltochinget

Paet, ja till mig sa dom att jag inte skulle kissa inom en timme innan UL. Det kommer säkert gå jättebra för er. Ska bli kul att höra hur det kändes för dig på tisdag :) Bebisen vände på sig och sprattlade flera gånger :) och det var så coolt att se när den drack fostervattnet! Man riktigt såg hur den öppnade munnen :O helt sjukt alltså! Vi fick tid för RUL 25 augusti också, bara 6 veckor dit (inklusive 4 veckor semester) så det kommer gå fort :)

• roxylady
    Alltochinget skrev 2011-07-14 19:54:20 följande:
    Paet, ja till mig sa dom att jag inte skulle kissa inom en timme innan UL. Det kommer säkert gå jättebra för er. Ska bli kul att höra hur det kändes för dig på tisdag :) Bebisen vände på sig och sprattlade flera gånger :) och det var så coolt att se när den drack fostervattnet! Man riktigt såg hur den öppnade munnen :O helt sjukt alltså! Vi fick tid för RUL 25 augusti också, bara 6 veckor dit (inklusive 4 veckor semester) så det kommer gå fort :)
    Okej ja då får jag dricka vatten i bilen ett par timmar innan.. tar två timmar att åka dit :)
    Åh men gud vad roligt!! Så man kan se det alltså? Gud vad häftigt!! Hoppas vi också kommer tat kunna se det.
    Ja det går ju fort!! Jag hoppas jag får det veckan innan v34(inte när jag är i v34 utan årets veckor) för då åker jag utomlands en vecka.. kan bli veckan efter men det vore ju roligast innan :) Ju tidigare dessto bättre!
    Skönt med 4 veckors semester :) Vad har ni för planer?
  • Alltochinget

Ja det var jättehäftigt :D vi ska också utomlands, vecka 35 och ska på UL veckan innan så det var skönt att fågöra det innan. Hoppas du också får det. Blir ni kallade eller får ni boka tid själva? Vi bokade tid med barnmorskan son gjorde kub.

Svar på tråden Januaribebis 2012