• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Marsätt

Måste då säga att jag har en tuff 7 åring som ligger ute själv med katten i tält. Det skulle aldrig jag våga.

• Krikiz
    Marsätt skrev 2011-07-14 23:13:54 följande:
    Måste då säga att jag har en tuff 7 åring som ligger ute själv med katten i tält. Det skulle aldrig jag våga.
    Håller med om att det var kaxigt
    Nosce te ipsum.
  • Wicky81
    Carolaj83 skrev 2011-07-14 20:16:23 följande:
    min bm ringde idag o svaren från alla prover på inskrivningen hade kommit, måste ta levaxin nu. 
    när jag läste om symtom stod det nedstämdhet bla....hoppas de är därför jag kännt mig lite nere 

npågon mer som måste ta levaxin, eller gjort tidigare graviditeter? 
    Jah har ätit Levaxin i ett och ett halft år nu...upptäcktes när vi påbörjade utredning om barnlöshet. Tog nya prover hos BM och fick öka dosen då jag låg lågt...
    När jag började läsa om mitt problem med sköldkörtelhormonet så stämde många symtom in på mig och jag mår mycket bättre idag :)
    Så undrar du nått så hör av dig ;)
    erajka skrev 2011-07-14 20:20:01 följande:
    ja hade tveksamt skydd mot röda hund...
    Jag med!
    Snacka om att jag var nervös när dottern fick virusinfektion i halsen samt full i virus-fläckar på kroppen. Men hon är så klart vaccinerad så jag tänkte att det måste ju vara lugnt. Nu mår hon så klart prima och varken jag eller sambon drabbades av samma. :)
  • RaraS

Började nu läsa om olika oljor att smörja magen med, och jag ska nog skaffa något , kan ju vara skönt. Snubblade över Weleda förberedelseolja också. Är det någon av er som varit gravida innan som har använt den? Det är ju många veckor kvar tills man får använda den...men, men , fundera kan man ju göra!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • got2b
    zatori skrev 2011-07-14 22:53:26 följande:
    Ultraljudet för KUB-testet imorgon bitti och jag är nervös!
    Lycka till!!

Jag har läst lite om viktuppgång under graviditeten och det står att jag bör gå upp ca 18-20kg. Är underviktig sedan tidigare och bör väl därför gå upp mer (176cm, 56kg innan, 59kg nu). Har ju inte så mycket att ta av sedan tidigare. Det enda jag tycker är svårt är att äta nyttigt hela tiden. Blir ju akut hungrig hela tiden och då måste jag ha nåt direkt. Får försöka bättra mig nu när jag ska ha semester. Köpa hem lite nyttigare saker. Är ju lite av en gottegris annars..
  • got2b

Tänkte på det med att smörja in sig. Jag hade nog tänkt använda Body shops Bodybutter. Tycker att den är ganska bra och de luktar sjukt gott. Tror inte att det kommer hjälpa mot bristningar direkt men mest för att hålla det återfuktat. Tror mer på att det är genetiskt och hormonellt.
    Jag kan ju alltid hoppas på att mammas gener gått i arv när det gäller bristningar för hon fick inga.

• shadowstorm

Zatori: Lycka till :)

Och god morgon. Fast min morgon starta för några timmar sen....och jag är trött hehe...Dags att komma på nåt att göra så sonen inte tar ner mig helt idag...men vad? inte nog fint väder för bada så blir nog bara vara ute...

Ha en härlig dag :)

Svar på tråden Januaribebis 2012