• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • got2b

Min vikt pendlar en del mellan dagarna. Men tror att det är +3kg som gäller. Är i vecka 12 nu (11+4).

• annasmörblomma

Jag har nog gått up ca 5 kg, i v 13

• jessielarsson

v 14 och har gått upp 3-4 kilo.
    Min bm sa till mig att jag inte fick gå upp mer än 6-7 kilo. Har en del extra kilo sen innan, men det är ju inte lätt att styra hur mycket man går upp. Hela jag kan ju bli vattenfylld på slutet och det kan jag ju inte göra något åt.

• curiosa
    zatori skrev 2011-07-14 09:44:50 följande:
    Question: Hur mycket har ni gått upp/ner i vikt sedan starten?Och vilken vecka är ni i? Intressant att jämföra lite.
    Ca +8 kg sen start och hoppas att det stannar på max 12 (hade alldeles för många extra kg innan jag blev gravid)
    v 14+5.
  • shadowstorm

+ 1kg har jag gått upp. och är i vecka 15. Men när jag vänta sonen hade jag inte gått upp nåt innan vecka 28 så jag tror jag går upp mer denna gång =P

• minjalin

Jag har gått upp 2 kg och är i v 14+1. Gick upp 12 kg med sonen så det blir spännande att se hur det blir den här gången. Hade gått upp 6 kg tror jag när jag nådde v 20 förra gången.

• anmaelli

Jag har inte gått upp någonting, max 1 kg i så fall (lite olika när man väger sig ju). Är i v 13 (12+1). Men magen har vuxit så jag förstår inte vart de kilona har tagits ifrån...

Tycker det börjar bli svårt med kläder. Gillar inte när det trycker på magen, och många av mina vanliga kläder har börjat göra det, men jag är långt ifrån så stor att jag kan köpa mammakläder redan. Hur gör ni? Så tråkigt att alltid se så tråkig ut :( 

• minjalin
    anmaelli skrev 2011-07-14 10:40:24 följande:
    Jag har inte gått upp någonting, max 1 kg i så fall (lite olika när man väger sig ju). Är i v 13 (12+1). Men magen har vuxit så jag förstår inte vart de kilona har tagits ifrån...

Tycker det börjar bli svårt med kläder. Gillar inte när det trycker på magen, och många av mina vanliga kläder har börjat göra det, men jag är långt ifrån så stor att jag kan köpa mammakläder redan. Hur gör ni? Så tråkigt att alltid se så tråkig ut :( 
    Jag hittade ett par byxor i stl 36 på hm, ända paret i så liten storlek och dom funkar ett tag tills amgen blir för stor. Sen är leggings och tunika jättebra. Har ett par gamla mammabyxor kvar från förra gången också som är löst sittande trekvarts långa i nåt bomullstyg där man kan vika ner mudden så dom funkar också jättebra. Sen har jag börjat använda mina förstora jeans som jag har en hel del av eftersom jag gick ner massa i vikt efter att jag fått barn men det är också gränsfall runt magen nu. Sen kan man ju använda gummiband runt knappen på jeansen om man har en lång tröja till :)
  • zatori

Jag har gått upp 1/2 kilo än så länge. Vecka 13 (12+3) Kul att höra hur det är för er andra.

Går nästan alltid omkring i leggings och tunika eller klänning så klädproblem är inget problem för mig så attt säga. Särskilt inte nu på sommaren. Och jeans kan man ju som leia skrev, sätta en gummisnodd i. :) Tror inte jag kommer köpa speciellt mycket mammakläder faktiskt. Kanske någon tröjförlängare och en varm jacka eftersom det kan vara bra att kunna knäppa den i smällkalla vintern. Och gravidtights. Annars tror jag att jag klarar mig ganska bra med mina tunikor och klänningar även senare i graviditeten.

• curiosa
    anmaelli skrev 2011-07-14 10:40:24 följande:

Jag har haft mammabyxor sen typ v 7. Finns ingen möjlighet att få knäppt mina vanliga med denna magen!
    Men visst är det tråkigt för jag går runt i mjukismammabyxor hela tiden tillsammans med nått långt linne och nån tröja....
Svar på tråden Januaribebis 2012