• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • nya mamman

mina har gjort ont och är ömma om man tar i dom. Men annars tycker jag att ömheten lagt sig nu. Är i v. 15. På nätterna när man är utan BH och man vänder sig i sängen kan man känna att dom ömmar lite och när dom blir kalla.

• bumbi 84
    jessielarsson skrev 2011-07-13 19:27:56 följande:

Här får vi inga bälten gratis. Tyvärr, och det som säljs är bara detta. Ett sånt där brett i ryggen hade ju inte varit fel. Men jag tycker att detta funkade bra fram till på slutet av grav, då är allt så löst och stort så det går väl knappast att hålla ihop det ändå. Bra att man kan få det gratis på så många ställen. Synd bara att det inte kunde vara likt i alla landsting.

ja det är jätte tråkigt att det ska vara sån skillnad. Detta jag har är mkt dyrare om man ska köpa det själv så det kanske är därför dom flesta har dom andra. Dom hade precis börjat ge dom gratis när jag gick med förra innan dess fick man köpa dom för 600.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • jessielarsson
    bumbi 84 skrev 2011-07-13 21:35:17 följande:
    ja det är jätte tråkigt att det ska vara sån skillnad. Detta jag har är mkt dyrare om man ska köpa det själv så det kanske är därför dom flesta har dom andra. Dom hade precis börjat ge dom gratis när jag gick med förra innan dess fick man köpa dom för 600.
    Kan man köpa det på internet tror du?? Det bältet jag har är ganska så slitet, har varit med om 5 graviditeter. Kunde ju vara värt att prova något annat.

Jag har oxå sjukt ont i mina bröstvårtor. När jag tar av mig bh:n så stramar det i bröstvårtorna. Om jag får vattenstrålen från ducehn på bröstvårtorna så gör det skit ont. Måste lägga brösten tillrätta annars gör det ont. Har sån där xylocain salva hemma, men vågar inte använda det. inte för att det bedövar så himla mycket men ändå. Kan inte minnas  att jag hade så ont när jag väntade Viktor. Brösten har börjat växa, inte mig emot, har alltid velat ha en större byst.
  • Carolaj83

min bm skickade remiss igår på inskrivning för ul o redan idag hade jag brevet i lådan

tid 3 aug, men har ingen som kan ta mina barn o vill så gärna ha med min man som stöd om något skulle vara fel....tänkte ringa barnens förskola imorgon o kolla om dom kan vara där den dagen fast det är vår första sem vecka*HOPPAS*

någon mer som känner sig sjukt nere i perioder, känns så förbjudet, man borde o ska ju vara hur lycklig som helst nu, men jag känner mig galet nere på kvällarna....kanske min oro som gör de   

• roxylady
    Carolaj83 skrev 2011-07-13 22:46:40 följande:

min bm skickade remiss igår på inskrivning för ul o redan idag hade jag brevet i lådan

tid 3 aug, men har ingen som kan ta mina barn o vill så gärna ha med min man som stöd om något skulle vara fel....tänkte ringa barnens förskola imorgon o kolla om dom kan vara där den dagen fast det är vår första sem vecka*HOPPAS*

någon mer som känner sig sjukt nere i perioder, känns så förbjudet, man borde o ska ju vara hur lycklig som helst nu, men jag känner mig galet nere på kvällarna....kanske min oro som gör de   

Jag kan också känna mig riktigt nere ibland.. nästan gråtfärdig utan att veta varför. Ja visst känns det ofärskämt?! Men man får ju tänka på att det är mkt som händer i kroppen :)
  • minneli

Igår gick jag in i v.16 och jag känner bäbisens sparkar mer och mer. Ska verkligen njuta av sparkarna för jag kommer ihåg hur mkt jag saknade dem efter jag fött dottern=) Hade "fantomsparkar" ett bra tag efter förlossningen.

I måndags åkte vi till stugan och vi är fortfarande där, tar det superlungt. Väldigt skönt. På fredag åker vi vidare till Norge och ska campa lite.

När jag nattade dottern nu så slog det mig att det är ju en hel del att planera.. och tiden går ju så fort! Känns som jag hade betydligt mer tid när jag väntade dottern även fast vi typ tokrenoverade vårat hus då.

• bebismys2011

Urs, sitter på jobbet, andra natten av tre. Döds trött och illamående! Detta funkar vara bara inte. Huvva

• Kissekatten

Jag jobbar första natten av tre. Så fruktansvärt trött!! Tror jag var borta ett tag för en stund sen :/

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Moniqe1979

Hu för att jobba natt när man är gravid... gjorde det förra ggn men slipper nog denna, skulle itne funka är aldeles för trött, iofs dygnet runt men skulle inte grejja att ställa om dygnet så nu.

v 16 nu hjälp vad fort det går!

Svar på tråden Januaribebis 2012