• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Empa86
    roxylady skrev 2011-07-14 13:43:06 följande:
    Var köper man den nånstans? :)
    Finns på ica maxi, åhlens, Hälsokost, och vissa apotek:)
  • RaraS

Här får man ringa och boka tid till RUL själv, men det som allt annat är olika i olika landsting.

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • curiosa
    Cvb skrev 2011-07-14 13:30:24 följande:
    Jag är i v12+3 och hade gått upp 2 kg redan i v 8, men nu har dom 2 kilona försvunnit. Beror nog på att jag hade ett helvetes sug på allt i början och inte nu längre. :)

Jag har en fundering på rul. Är det något man bokar själv, eller fixar bm det när man har inskrivningssamtal ? :)
    Det beror helt på var du bor. Här får man ringa själv men det berättade bm på inskrivningen.
  • curiosa

Hemma efter att nya cellprover är tagna. De gjorde dels på vanliga sättet men även med nån ättika för att se i förstorning och sen ett litet knipps.
    Han kunde se att det fanns där så nu är det bara att vänta och se vad svaren visar.

Bäst av allt var att han gjorde ett jätte snabbt ul oxå :)
    Kanske fick se 30 sek men hann iafl se att den lilla rörde sig en massa och att allt såg bra ut :)

Nu är det bara att vänta 3 veckor på rul.

• LillaEko

Jag har nog +5 kg på vågen, går in i v 16 (15+0) imorgon.
    Men gick upp allt under illamåendet och tröttheten. Då orkade jag ju inte träna något och kunde typ bara äta kolhydrater (gör inte det alls nästan i vanliga fall).
    Så nu har det iallafall stannat av.

• minneli

Jag är i v.16 (15+2) och har gått upp 2kg. Jag smörjde magen förra graviditeten och hade inga bristningar förräns i slutet och då kom det en massor... så jag vet inte riktigt om det funkar. Det beror nog en hel del på hur pass snabbt magen växer och hur huden hinner med.. för min mage växte jättefort de sista veckorna.. bara en liten teori=)

• shadowstorm

Jag orkar inte med att vara mamma idag :P Min son är heeemsk! Och tålamodet mitt är inte på top. bara idag vid matbordet så hällde han ut drickesglaset MED FLIT! 6 gånger så jag fick torka upp och han bara satt och skratta...kasta mat på mig och bara skrek! Jag är sååååååå trött skulle betala för att få sova :(

Ursäkta mitt gnäll men just nu är min snart 2 åriga HEMSKT trotsiga son billig!

• erajka

Herregud vad jag längtar tills på måndag då vi får se bebisen... SUCK, dagarna går så sakta

• Krikiz

Väger in mig på +4,5 kg i v.13   Har legat stadigt på detta sedan några veckor tillbaka, men med tanke på att jag gick upp 22 kg med sonen, så jag är helt inställd på att det kommer att bli samma sak även denna gång.

Vad gäller att smörja magen så tror jag inte särskilt mycket på att det hjälper mot bristningar, då de är hormonellt och genetiskt betingade. Dock är det skönt att smörja in magen och känslan av att det är mjuk är alltid angenäm + att man får ju ytterligare en anledning att klappa på bäbisen där inne  

Har precis vaknat efter nattpass 1/2. Har bara kommande natt kvar, sedan är det ÄNTLIGEN 4 v. semester!!!!!!
    Är kroniskt trött just nu, men det blir varken bättre eller sämre av att jag jobbar natt, så det är jag otroligt tacksam för när jag hör hur några av er andra sliter ont - och dessutom måste arbeta treskift    Men precis som någon/några skrev tidigare har jag dagar då jag inte har lust med någonting alls....  Känns supertråkigt och jag blir nästan lite stressad av att jag förväntas vara tokglad och full av energi nu när det är sommar och vackert väder och jag dessutom är gravid - lyckan måste ju vara TOTAL (att jag helst av allt bara vill dra ner persiennerna och bosätta mig i soffan framför ett gigantiskt filmbibliotek är inget jag riktigt törs yppa för min omgivning....)  Nåja, det vänder väl vad det lider

Nä, nu är det dags för dagens andra frukost så att den inte kommer för nära inpå middagen

Nosce te ipsum.
Svar på tråden Januaribebis 2012