• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • misssally

Konstigt med bilderna... Vi fick inte veta köb, men fick köpa hur många bilder vi ville.. Bm tog säkert 10-15 bilder som vi fick välja mellan, självklart av lite olika kvalitet ;). Men vi fick med oss några hem i alla fall. Skönt att det verkat gå bra för alla KUB:are idag:)

• Shirin85

Varför vill inte alla bm tala om könet egentligen?Glad
    4 veckor till mitt UL nu iallafall tror jag, gjorde aldrig ett UL eftersom jag inte tyckte att det behövdes så jag har inte sett bebisen än...om 176 dagar får jag se denSkrattande (om den behagas komma ut då)
    Kommer antagligen vara iskallt i början på Januari när h*n kommer.

♥Saif -04, Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Moniqe1979

Man KAN könsbestämma via UL ungeför runt v 13 med tur men stor riska tt de "ser fel" så tidigt, de flesta kliniker som gör köns UL vill helst att man skall vara runt v 22-23 minst för att de skall kunna ge ett SÄKERT svar.

sen finns det ju ideer om att det skulle kunna leda till fler sena aborter om barnet är av "fel kön" fördommarna säger att det skulle vara högre risk hos nysvenkar från vissa kulturer. Jag är skeptisk men samtidigt inte helt omöjligt att det skulle kunna vara så.

Sen är många säker rädda just för det där att se fel för ibland är det visst väldigt svårt att tyda

och så en krass 3e teori, tjänar inte de flesta UL kliniker rätt bra på att folk kommer och gör köns UL har för mig det var rätt dyrt att boka det privat när vi väntade samuel...

Dock är det så att ser den som gör undersökningen könet så FÅR de inte neka att säga det men de har däremot ingen skyldighet att leta/titta efter det då det ej är medicinsk interesant...

• Shirin85
    partouze skrev 2011-07-16 00:05:00 följande:
    Då blev man ett år äldre
    Du blev en dag äldre än du var igår
    Nej, men grattis!!
  • Shirin85
    Moniqe1979 skrev 2011-07-16 00:01:58 följande:
    Man KAN könsbestämma via UL ungeför runt v 13 med tur men stor riska tt de "ser fel" så tidigt, de flesta kliniker som gör köns UL vill helst att man skall vara runt v 22-23 minst för att de skall kunna ge ett SÄKERT svar.

sen finns det ju ideer om att det skulle kunna leda till fler sena aborter om barnet är av "fel kön" fördommarna säger att det skulle vara högre risk hos nysvenkar från vissa kulturer. Jag är skeptisk men samtidigt inte helt omöjligt att det skulle kunna vara så.

Sen är många säker rädda just för det där att se fel för ibland är det visst väldigt svårt att tyda

och så en krass 3e teori, tjänar inte de flesta UL kliniker rätt bra på att folk kommer och gör köns UL har för mig det var rätt dyrt att boka det privat när vi väntade samuel...

Dock är det så att ser den som gör undersökningen könet så FÅR de inte neka att säga det men de har däremot ingen skyldighet att leta/titta efter det då det ej är medicinsk interesant...
    Aha tänkte också att det var om man såg könet i v.19 på UL tex och inte ville ha det kunde man göra en sen abort..Obestämd  Tack för ditt svar förresten.
    Vi har inte tittat könet på några av våra barn och hade inte tänkt göra det nu heller, det blir en överasskning.
    Jag har redan två flickor och två pojkar så vi är tre av varje kön i vår familj, om det blir en flicka kommer vi vara i majoritet och motsatt om det blir en pojke haha. 
  • roxylady

Måste bara reda ut en sak.. När är man egentligen i den andra trimestern? Jag trodde att det var när man kommit in i v13? Vissa sidor, appar och böcker säger så.. andra inte. Hmm... Någon som vet? :)

• Shirin85
    roxylady skrev 2011-07-16 00:44:11 följande:
    Måste bara reda ut en sak.. När är man egentligen i den andra trimestern? Jag trodde att det var när man kommit in i v13? Vissa sidor, appar och böcker säger så.. andra inte. Hmm... Någon som vet? :)
    Mellan v.12-28 är man väl i andra trimestern?Glad Vet faktiskt inte heller, jag är i andra trimestern nu iallafall och jag är i v.15.
  • Shirin85
    "I början av den andra trimestern är fostret bara ca 9 cm långt och väger ynka 35 g, men i slutet av perioden har den lilla vuxit rejält och mäter ca 28 cm och en vikt på ca 500 g"
    Är det någon som vet från vilken vecka bebisar kan överleva i Sverige? Om det föds för tidigt alltså.
Svar på tråden Januaribebis 2012