• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Marsätt

Min känsla är att det är en flicka. Vet ej ännu om vi ska ta reda på könet vid ul. Har inte gjort det tidigare.

• twistedtofit

Vi kommer inte kolla kön! Har en pojke sen tidigare och på ett sätt vore det kul med en flicka, men praktiskt med en pojke till! Det spelar absolut ingen roll!! Mitt hår har blivit konstigt! Torrt och strävt, men blir aldrig fett!

• fabler

Igår kunde jag inte sova. Har ju köpt hus som vi får tillgång till om två veckor så nu börjar alla tankar snurra kring de. Vi har rätt mycket att renovera och tankarna snurrar kring hur mycket allt kommer kosta. Jag vet ju egentligen att vi klarar de men de är väl alla hormoner som spelar mig ett spratt.

elias är världens sötaste!!!
  • MaHo89

Alla verkar tro att vi ska ha en flicka, utom jag :P Jag tror på en pojke :)
    Vi fick frågan om vi ville veta kön när vi gjorde moderkaksprov och jag hade gärna vetat men min sambo ville inte, då tyckte jag att han fick bestämma.

• shadowstorm

God morgon. Efter en hel natts sömn har smärtan i magen/ryggen lugnat sig fast jag har ännu ont...så tankarna finns ju att åka upp på akuten även idag.

Börja med köra sambon på jobbet klockan sju, sedan åkte jag och sonen till en stans lekpark tills jag kände att jag inte orka mer så nu är jag hemma i sängen igen....Imorgon är sambon hemma vilket känns helt underbart när man inte mår bra och springer efter en snart 2 åring

• jessielarsson

Igår hade jag ordentligt ont av foglossning. Värkte som fan i höfterna och i ljumskarna. Efter en stunds vila så blev det bättre någon timme sen kom det tillbax. Använde mitt bälte, men blev osäker på om jag spännde det för hårt, ni andra som användt bälte, kan man spänna det för hårt??

Har även ont i ryggen och jag vet inte om det oxå kan vara foglossning, känns mer som vanlig ryggvärk, men jag har aldrig ont i ryggen så därför blir jag osäker. Har kännnt av det i någon vecka, och blev helt trött när jag hade så ont igår, vill inte att det ska börja redan nu, jag som går och står 8 timmar varje arbetspass. Fattar inte varför det ska vara så svårt att bli sjukskriven när man har svår foglossning. Nu säger jag inte att jag har det, men man hoppas ju på att det inte ska bli värre iaf. Har en kompis som har svår foglossning och kan knappt gå och hon blir inte sjukskriven. Tycker synd om alla som lider av foglossning, det gör ju ont om man har lite ont  och hur är det då inte om man har jäligt ont!!??

• MaHo89

När jag jobbat Långa pass får jag jätteont i höfterna ner över rumpan. Om jag lägger mig i sängen så är det som om jag stelnar ihop, gör för ont för att vända sig. Men jag tänker utnyttja mitt bad-recept :) Det blir nog bättre med lite vattengympa :)
    Underbart att få bad och vattengympa gratis när man är gravid!

• RaraS

Bad-recept, vad är det? Här har också ryggen börjat kännas av så jag har tänkt börja på vattengympa nu i veckan!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Empa86
    shadowstorm skrev 2011-07-17 09:49:26 följande:
    God morgon. Efter en hel natts sömn har smärtan i magen/ryggen lugnat sig fast jag har ännu ont...så tankarna finns ju att åka upp på akuten även idag.

Börja med köra sambon på jobbet klockan sju, sedan åkte jag och sonen till en stans lekpark tills jag kände att jag inte orka mer så nu är jag hemma i sängen igen....Imorgon är sambon hemma vilket känns helt underbart när man inte mår bra och springer efter en snart 2 åring
    Jag har också förbannat ont i ryggen, mitt i svanken typ. Vet du va det kan vara för något? Igår kväll/natt hade jag så ont att jag bara låg och kved, trodde blodet skulle komma vilken sekund som helst! Men idag är det bättre. Vad är det för någonting?
Svar på tråden Januaribebis 2012