• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SysterAnna

Hejhej! Ser att ni funderar kring vad det kan vara och storlekar på magarna Jag har kännt mig övertygad sedan jag blev gravid att vi väntar en pojke. Om det skulle vara så så bryter vi en tydkig trend i släkten! Är ytterst få pojkar men en flicka är självklart lika välkommet! Men min magkänsla säger mig att det är en pojk, vi kommer dock inte ta reda på det vid RUL. Min mage är rätt stor för att vara förstagångs föderska och såpass tidigt som jag ändå är (11+6 idag) Har en söt kula, supermysig, man vill ju inget annat än att det skall synas Fick frågan på jobbet i fredag hur många det egentligen var där inne! Men vi vet att det är bara en liten. Jag är dock väldigt smal sen innan så jag har inte så mycket yta att dölja magen på. 
    Såg att ni pratade om foglossningar och ryggvärk också. Slog upp foglossningar och ett av symtomen kan vara "trötthetskänsla" i ländryggen/svanken. Helt plötsligt insåg jag "jag har foglossningar". Det är tackochlov inte så påfrestande än dock utan blir jobbigt när jag står och går länge. Har dock haft det sedan dagarna innan jag plussade. Dock känner jag av ichias rejält till och från och shit vad ont det kan göra. I fredags såg min högra skinka stjärnor så att säga. Har tyvärr en lite kass rygg sen innan men jag hoppas på att orka med så länge som möjligt.
    Har en "kissenödig-dag" idag. Går och kissar minst varannan timma (gärna varje). Bådar inte gått inför eftermiddagens Bio! Får väl försöka få en plats så långt ut som möjligt. Vi är lyckligtvis många som bokat tillsammans så vi tar nästan en hel rad själva tror jag Ha en skön söndag allesammans! 

• MaHo89
    RaraS skrev 2011-07-17 11:36:53 följande:
    Bad-recept, vad är det? Här har också ryggen börjat kännas av så jag har tänkt börja på vattengympa nu i veckan!
    Fick av BM, en lapp (typ en recept-lapp) som jag visar upp på badhuset eller utebad så får man gå in gratis =) Det skulle även gälla vattengympa =)
  • bebismys2011

Min mage har blivit "jätte" stor, hård och går inte att dra in, är i v.13+5 idag. Är det möjligt att det är bebismage??

• Zaarah1984

Vi ska inte kolla kön, får bli en överraskning. I början var jag helt säker på att det var en flicka men nu känns det mer som att det blir en pojke. Det roligaste är att de flesta i släkten säger aatt det kommer att vara två små bebisar, vet inte riktigt varför för, har ingen mage ännu och är i vecka 16+2. Ska bli spännande med UL, bara lite mer än en vecka kvar

Än så länge har jag sluppit foglossning vilket jag är tacksam för men borde verkligen röra lite mer på mig men är alltid så trött. Fast det kan ju bero på minskad mängd motion... Hur mycket tränar/rör ni på er?

• Syoss

Jag känner av mina fogar ibland, speciellt efter ett arbetspass. Då har jag svårt att somna på kvällen. Men annars så har jag klarat mig rätt bra hittills.

Vi var in till IKEA idag och skulle ha ett gäng flyttkartonger. Det slank med ett babygym också! Det kostade 99 istället för 329 så vi tyckte det var lika bra att slå till :)

• shadowstorm
    Empa86 skrev 2011-07-17 12:37:37 följande:
    Jag har också förbannat ont i ryggen, mitt i svanken typ. Vet du va det kan vara för något? Igår kväll/natt hade jag så ont att jag bara låg och kved, trodde blodet skulle komma vilken sekund som helst! Men idag är det bättre. Vad är det för någonting?
    Jag har fått veta vad det är :) det är för min del ligament smärtor kommer från min rygg & höft! Och nu har det satt sig i magen. En typ av foglossning, men den kunde bli lindrigare med tiden eftersom just nu håller kroppen på ställa in sig på bli större..
  • Jamirl

saraR:

Ja, visst är det knäppt! har varit så alla gånger för mig, ibörjan inget sedan jättemycket lust under en period, nästan jobbigt

• Jamirl

Vi ska kika vad det blir på Rul, hoppas bara att de ser, kikade med sonen oxå men inte med dottern, men då va vi så säkra på en tjej. Tror det blir en kille nu

• Carolaj83

skickar in en bild på dagens loppis fynd 10:- st ångrar att jag inte tog med mer pengar en tjej sålde baby björn bärsele med svankstöd för 250:- knappt använt då hennes barn inte hade velat sityta i den*suck*....ville ha
  • LillaEko
    Zaarah1984 skrev 2011-07-17 16:14:41 följande:
    Än så länge har jag sluppit foglossning vilket jag är tacksam för men borde verkligen röra lite mer på mig men är alltid så trött. Fast det kan ju bero på minskad mängd motion... Hur mycket tränar/rör ni på er?
    Jag försöker röra på mig regelbundet.
    Pump minst en gång i veckan (men nu har gymmet semestertider 4 veckor så kommer bli svårare).
    Powerwalk/jogging 1-2 gånger i veckan minst och så cyklar jag till jobbet, 1 mil enkel resa.
    Vi har ju hund, så promenaderna hålls igång, men inte var dag de blir så tuffa. Så har sagt att jag ska vara nöjd med 1-2 tuffare och sen resten "vardagsmotion".

Svar på tråden Januaribebis 2012