• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • got2b
    elinson skrev 2011-07-16 10:00:41 följande:
    Hej på er!
    Har inte skrivit nått på FL tidigare men följt noga med.. speciellt i denna tråden eftersom jag och sambon väntar vårt första mirakel beräknat den 28 januarii (v11+6). 

Vi vill båda veta könet, jag tror och har trott sedan plusset att det är en pojke... medan min sambo tror det är en flicka. Kanske blir det en vadslagning om detta ;) 
    Välkommen!
    Jag har också bf 28/1. Tror också att det är en pojke. Sambon tror att det är en flicka precis som din tror. Vi får väl se vem som gissar rätt. Jag tror att man kan få reda på könet i min kommun faktiskt. Vet flera som fått reda på det. Vi kommer kolla i alla fall.
  • Alltochinget

I vårt landsting berättar dom inte kön. Då får man åka till grannstaden och betala ca 1000 kr. Men bi vill ändå inte veta, det kvittar vad det är för kön. Jag vill bara ha en frisk bebis :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • elinson
    got2b skrev 2011-07-16 10:10:00 följande:
    Välkommen!
    Jag har också bf 28/1. Tror också att det är en pojke. Sambon tror att det är en flicka precis som din tror. Vi får väl se vem som gissar rätt. Jag tror att man kan få reda på könet i min kommun faktiskt. Vet flera som fått reda på det. Vi kommer kolla i alla fall.
    Tackar!
    det är sååå spännande. Jag bor i Norge (mycket som är annorlunda här med mödravården, verkar det som), men ser dom på UL om det är pojke eller flicka så får vi veta det... fast det är ju långt till dess. 
  • curiosa

V 15+0 går alltså in i v 16 nu!!!
    Helt hysteriskt vad tiden går fort.

Köpte faktiskt en liggdel till blivande vagnen igår, jätte tidigt jag vet men det var ett tillfälle jag inte ville missa.
    Nu skall jag bara ha resten av grejerna till den oxå :)
    Blev en Teutonia Mistral S precis som jag ahde planerat.

• fabler

Anonyym det är klart de kvittar vilket kön de är de är ju inte så att man kan byta bara för att man får veta vad det är. För mig handlar de om nyfikenhet och att jag vill kunna handla mer icke könsneutrala kläder. Fast jag är rätt säker på att jag bara kommer få pojkar de har jag sagt innan jag visste att sonen va en pojk.

elias är världens sötaste!!!
  • Alltochinget

Jag tror jag också kommer få söner :) har alltid känt det på mig. Men vi får väl se :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • MiAmore
    RaraS skrev 2011-07-15 23:14:52 följande:
    En psyko sak...sedan jag blev gravid så har jag haft noll sexlust. Nu är jag i v 14 och min sexlust är extrem hög helt plötsligt! Var kom den i från? Min man jobbar utomlands, varit iväg en månad nu och han beräknas komma hem i mitten av augusti, lagom till RUL ! "Tur"för honom att han inte är hemma för det finns risk att jag i så fall våldtagit honom i sömnen, med tanke på de drömmar som jag drömmer nu för tiden...känner mig helt knäpp och psyko, och tur att jag sover i eget rum här i sommarstugan!
    När jag var gravid med sonen var jag också inne i en period då jag var sjukt kåt nästan hela tiden. *skrattar* Det är väl hormonerna som gör det skulle jag tro. *ler* Har inte kommit in i den perioden ännu dock under denna graviditeten. Är i v.15 nu (14+4) och har fortfarande ingen större sexlust. Rynkar på näsan Jag tycker ju att det är jätteskönt när vi väl har sex, men ändå känner jag ingen lust efter det. Jätte tråkigt.

Är där fler som börjat få problem med foglossning? Jag började känna av det så smått lite då och då för redan runt en månad sedan, men det är först nu dem 3-4 sista dagarna jag börjat känna av det riktigt mycket då och då. Typ när jag gått lite för mkt och/eller om jag stått stilla för länge. Gillar det inte alls. Rynkar på näsan
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • bebismys2011

Någon fler som fortfarande mår tok illa? Mår så illa så jag kan knappt äta. Jätte orolig att lilla skatt inte ska gå tillräckligt för att växa :(

• MiAmore

Jag mår illa till och från fortfarande, och kräker fortfarande vissa morgnar, men det känns som att det ändå är "under kontroll" för det mesta. Försöker tänka att så länge jag känner av illamående till och från, lever bebisen där inne. Så länge man ändå klarar av att äta, tror jag inte det är någon fara för bebisen

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • cabrera

Jag är i v 15 (14+3) och kräks fortfarande :( gjorde vul i måndags och fick se en mini bebis men jag har absolut ingen mage än.. Är de normalt :S

Svar på tråden Januaribebis 2012