• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • partouze

Är också i vecka 14+3 å höll precis på
    Å spy igen . Trodde de skulle lagt sig men inte de nej :)

• MiAmore
    cabrera skrev 2011-07-16 11:54:15 följande:
    Jag är i v 15 (14+3) och kräks fortfarande :( gjorde vul i måndags och fick se en mini bebis men jag har absolut ingen mage än.. Är de normalt :S
    Är det första barnet är det absolut ingen fara. Ja, hade säkert inte varit det även om det varit ditt andra *ler* Det är så himla individuellt. Jag började använda mammabyxor redan runt v.13-14 med sonen, men jag såg ändå inte gravid ut då, såg mest bara tjock ut. Det var först runt v.20-25 någon gång, som man såg att det var en riktig bebismage. Denna gången fick jag börja använda mammabyxor redan i v.11
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • cabrera

Haha jag har mått illa sen v6 och räkna dagarna tills v 12 men än har de inte gått över :( aa de är första barnet.. Skönt att höra

• minjalin

Jag mår också fortfarande illa och är i v14+3. Mådde knappt illa alls med sonen men den här gången spyr jag till och med ibland på kvällarna. Mår värst på kvällarna. Har huvudvärk varje dag, knarkar nässpray (och min bm är på semester och vill inte ringa allmäntelefonen för att höra om man kan få en kortisonnässpray utskriven och prova) har också börjat känna av foglossningen, med sonen kom den inte förrän v 20, är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen, har halsbränna och mår allmänt piss. Hade liksom hakat upp mig på v 12 men nu känns det bara hopplöst och känns som att jag kommer få må så här fram tills ungen kommer ut plus alla andra krämpor jag vet kommer komma när magen växer och foglossninge börjar på allvar :( Så nu har jag fått gnälla av mig lite :p

• minjalin

Glömde skriva att för er som är oroliga att bebis inte får vad den sak behöver inte oroa er. Har förstått att det finns sånna som knappt får behålla nån mat fram till förlossningen och de får ändå normalstora bebisar trots att de själva ligger på sin startvikt och är kraftigt undernärda. Bebisen är som en "parasit" och tar vad den behöver. Det är mamman som drabbas om hon inte kan äta. Kanske en liten tröst :p

• MiAmore

Känns skönt att veta att jag inte är ensam om att fortfarande inte må riktigt bra. Denna graviditeten har hittills inte varit rolig, och har varit VÄLDIGT annorlunda mot första graviditeten

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • minjalin
    MiAmore skrev 2011-07-16 12:30:00 följande:
    Känns skönt att veta att jag inte är ensam om att fortfarande inte må riktigt bra. Denna graviditeten har hittills inte varit rolig, och har varit VÄLDIGT annorlunda mot första graviditeten
    Samma här!!!! Blir spännande att se om det är olika kön när det är så olika xD
  • Majskorn

Jag har och mår fortfarande oförskämt bra vilket gör mig orolig åt andra hållet ist...man hör om alla som mår räv och själv mår man typ bättre än innan plusset...Hade det inte varit för ömmande bröst och akneexplosion på hela kroppen så hade jag nog inte trott på plusset :/

V14+1 idag och känner inget annorlunda mot innan. Magen e lika stor som den varit sen vecka 8 men den är något hårdare nertill nu...tror kanske foglossningar e på g, det hugger till ibland i höftpartiet och om jag sitter eller står för länge så gör ryggen så ont att jag tror jag ska dö...

4 veckor kvar till RUL....suck

• shadowstorm
    bebismys2011 skrev 2011-07-16 11:19:10 följande:
    Någon fler som fortfarande mår tok illa? Mår så illa så jag kan knappt äta. Jätte orolig att lilla skatt inte ska gå tillräckligt för att växa :(
    Du behöver inte oroa dig :) Jag gick ner 8-9 kg med min son för jag bara spydde och spydde fick aldrig behålla nåt. Och jag fick höra av allt och alla att nu kommer bebisen bli liten och baabblaa...Ut kom min 4044 gram och 55 cm son och inte var han undernärd kan jag ju säga dig =) Får de inte näring av de vi äter så käkar dem av oss :P hehe
  • shadowstorm
    cabrera skrev 2011-07-16 11:54:15 följande:
    Jag är i v 15 (14+3) och kräks fortfarande :( gjorde vul i måndags och fick se en mini bebis men jag har absolut ingen mage än.. Är de normalt :S
    Ingen fara :) jag hade ingen mage när jag vänta min första heller. fick mage efter vecka 20...sen sa det pang efter 25!  Kolla i galleriet så ser du att det var inte mycket mage jag hade :) Men det kan ju vara bra också tyder på att man har starka magmuskler sa min BM :)
Svar på tråden Januaribebis 2012