• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Moniqe1979

Lycka till alla som skall på Ul de närmsta dagrna!
    vi har vårat RUL den 8/8 sen ytterligare ett riktat UL med fokus på hjärtat den 18/8 Längtar med viss bävan men har ju dock sett ett levande troligen friskt litet knyte i v 12 så bör ju gå bra

Imorgon blir det MINST en virgin frozen strawberry daiquiri på båten till finland åh vad mysigt det skall bli!

• fabler

Insåg precis att jag kommer ha mååååånga sidor att läsa ikapp nästa söndag när vi är hemma från vår resa. Jag och sambon har ägnat kvällen åt att packa så de bara är att lyfta in i bilen och fixa matsäcken imorgon innan vi ska till banken och fixa de sista med husköpet. Sen blir de en snabb vända till huset för att bla räkna hur många knoppar till skåpluckorna vi behöver och bara för att få känna att huset nu är vårat.

elias är världens sötaste!!!
  • doriah
    Moniqe1979 skrev 2011-07-31 20:06:54 följande:
    Lycka till alla som skall på Ul de närmsta dagrna!
    vi har vårat RUL den 8/8 sen ytterligare ett riktat UL med fokus på hjärtat den 18/8 Längtar med viss bävan men har ju dock sett ett levande troligen friskt litet knyte i v 12 så bör ju gå bra

Imorgon blir det MINST en virgin frozen strawberry daiquiri på båten till finland åh vad mysigt det skall bli!
    Vi ska också till Finland & Muminlandet Åker i morgon kväll - du får hålla utkik efter en tjockmagad mamma med en 5 1/2-åring och en 2 1/2-åring och en stor, långhårig man...då är det jag!
    Elsa och Lovis mamma
  • Jamirl

Oj v 16, tidigt, Min blir i nästan v 20, ganska sent, tror det är för att det är sommar.

• Sapato

Förberede precis några rostade mackor med kantarellost på så kommer sambon hem med 2 gäster, kan jag inte sitta och svulla.. Haha..

• curiosa
    shadowstorm skrev 2011-07-31 11:15:24 följande:
    Du är allstå i vecka 18? eller 17? Va tidigt du får göra UL. Här måste man passerat 17+6 (vecka 19) och då lägger de gärna på några extra dagar plus det. Jag gör i (18+4) Så nästan i min 20.de vecka, men häruppe vill de göra sent eftersom de säger de ser bättre då...jobbigt vänta :P
    Eftersom jag är 17 fullgångna veckor +1 dag så är jag ju i vecka 18.
    Och just vecka 18 är det som mest optimalt att göra ul för då är alla foster lika stora. Men sen om de räknar 18 fullgångna eller i vecka 18 vet jag inte.
    Jag tog iallafall och boka då jag var ledig och det var nu eller i v 20 och då var det på tok för sent sa de här.
  • Moniqe1979
    doriah skrev 2011-07-31 20:50:00 följande:
    Vi ska också till Finland & Muminlandet Åker i morgon kväll - du får hålla utkik efter en tjockmagad mamma med en 5 1/2-åring och en 2 1/2-åring och en stor, långhårig man...då är det jag!
    kul åker oxå på kvällen med en silja båt.  jag hoppas helt ärligt få stanna på hotellet dag 2 och unnan mig en spa behandling av benen istället för mumin parken men men det visar sig om det blir så *hihi*
  • shadowstorm
    curiosa skrev 2011-07-31 22:10:00 följande:
    Eftersom jag är 17 fullgångna veckor +1 dag så är jag ju i vecka 18.
    Och just vecka 18 är det som mest optimalt att göra ul för då är alla foster lika stora. Men sen om de räknar 18 fullgångna eller i vecka 18 vet jag inte.
    Jag tog iallafall och boka då jag var ledig och det var nu eller i v 20 och då var det på tok för sent sa de här.
    vi här får ju våra tider av BM som kollar igenom när det passar att gå dit. säkert olika i landstingen. Sen räknar de gärna över flera dagar eftersom det är mycket vanligt man blir flyttad bakåt =P ...och är man här inte längre gången än 17+6 så får man ett nytt RUL.
  • doriah
    Moniqe1979 skrev 2011-07-31 22:36:20 följande:
    kul åker oxå på kvällen med en silja båt.  jag hoppas helt ärligt få stanna på hotellet dag 2 och unnan mig en spa behandling av benen istället för mumin parken men men det visar sig om det blir så *hihi*
    Då åker vi nog samma båt
    Det var ju en tanke...jag har dessutom med mig mina föräldrar så det är säkert ingen alls som skulle sakna mig om jag blev kvar på hotelletCool

Nu måste jag in och titta på din sida!
    Elsa och Lovis mamma
  • Sessissen

jag kanske är helt ute och cyklar men har ni inte varit på ultralju ännu? jag var i vecka 12. Då vinkade den lilla krabaten till mig ;) Har ett till den 22 augusti då jag är i vecka 20. Funderar oxå på att göra ett 3D ultraljud. Men jag får se. Måste fråga är det någon mer än jag som har super ont i magen . Liksom på sidan av nedre delen av magen? 

Svar på tråden Januaribebis 2012