• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    LillaEko skrev 2011-08-02 08:30:36 följande:
    Hihi, kul att läsa hur irriterad man kan bli i stundens hetta. Idag tycker jag inte alls att det var så farligt egentligen.
    Mer kanske just det där "sociala myset". Men annars saknar jag inte vin alls.
    Öl saknade jag massa när grillningen började. Men då överraskade mannen mig med alkoholfria som smakade riktigt bra. Har även hittat alkoholfria på lidl som smakar riktigt bra.

Såg att ni diskuterade  om när ni fick göra rul, jag kommer vara i v 20 (19+3) den 15 aug. Tror jag kommer hamna runt detta datum med ev 2 dagar fram. Här får man inte veta kön, men det vill vi inte ändå.
    Jasså har du också RUL 15 aug :) bara 13 dagar kvar då :)
  • Carolaj83

imorgon kl 10 rul, så nervös, tur att de e på morgonen o barnen får vara på förskolan trotts att vi har semester, tur hade inte velat åka dit utan min man

• Jessica82

tack för tipset om alkoholfri carlsberg.. vi kommer ha grillfest här på lördag då mannen fyller år och jag kände att vinet jag brukar köpa (alkoholfri) kan man ju inte dricka många glas av, dessutom i bastun sen på kvällen kommer jag vara sugen på öl :)

f.ö rul nästa måndag, längtar och är nervös som sjutton. v 17+5 idag och känner fortfarande inte av några sparkar trots 3dje barnet, magen är inte nämnvärt stor och viktökningen 0.. utan vul i v 9 hade jag inte alls trott att jag var gravid. och angelsoundet är en räddning dagar som denna när man är orolig :(    .

• Jessica82

jag tycker den är bra, däremot inte lurarna som följde med så jag har använt mig av ett par andra som vi har hemma.

jätteskönt att kunna lyssna så hjärtat slår, och det hörs tydligt när man nu gått en bit i graviditeten, det ger ju ingen garanti för att allt är bra men hjärtat slår iallafall :), resten får jag vänta på att få reda på på rul  

• Tilda91

Jessica82 - Du som har lite erfarenhet av angelsound. Har köpt mig en happytone (samma sak) och använde den för försa gången igår.  Hör hjärtljud på båda sidor av magen men inget i mitten... Gör du också det? Tänkte bara om du visste om de ska va så om man har en i magen, ... eller kan det vara två här ? :
    Kanske låter som en dum fråga men är lite orolig:( 

• Wicky81

Tjejjer...har en liten undran:

Igår var jag på toa och gjorde det jag skulle så at säga....efter nån timme eller så fick jag så fruktansvärt ont i magen, i övre delen om man säger, Inte som mensvärk eller så heller. Kändes mer som straxt innan man bir magsjuk. Men spydde inte och inga blödningar eller så. Men smärtan höll i sig bra länge innan den tillsut avtog sent igår kväll.
    Vad tror ni om det?
    Jag tror inte att det har något med bäbis å göra igentligen men blir lite ängslig endå.
    Äter lite järntabletter så har fundering om det är så att jag inte tål dom. Förstoppning, magkatarr??

Va tror ni?

• LillaEko
    shadowstorm skrev 2011-08-02 09:02:10 följande:
    Jasså har du också RUL 15 aug :) bara 13 dagar kvar då :)
    Ja, 9.30 =)
    Min man börjar jobba första dagen då efter semestern, så kluvet om man ska längta eller ej haha 
  • SysterAnna

Grattis till den dubbla glädjen Niins!!!

Hade en riktig skitdag igår... Har varit så sjukt trött senaste veckan, kanske på grund av att det är så varmt. Men igår var det verkligen värre än vanligt och dessutom skulle jag cykla båda vägarna till jobbet. Var helt slut när jag hade tagit mig till jobbet och fick kämpa mig igenom arbetspasset med en huvudvärk som inte var av denna värld. Till och med jobbarkompisarna frågade lite försiktigt hur det var med mig och jag sa som det var och dem sa att det syntes änna på mig igår. Brukar göra allt för att inte visa när jag mår dåligt men igår orkade jag inte. Kände mig så nere hela dagen och kvällen. Ringde mannen på kvällen och bad honom komma och hämta mig och cykeln med bilen när jag slutade. Sagt och gjort men min enorma cykel gick inte in i bilen. Var helt förstörd och visste inte hur vi skulle lösa det eftersom jag behöver cykeln till jobbet imorgon. Men så idag ringde mannen från jobbet och sa att han åker och hämtar cykeln idag på lunchen med stora firmabilen och kör hem den. Idag känns det lite fånigt att ha varit så förstörd över en sån liten sak men men... man är väl inte helt som man ska just nu Idag känns det mycket bättre. Snart blir mitt schema på jobbet bättre också för så som jag jobbar just nu med bara en dag ledigt mellan arbetspassen tär på krafterna. Bara två veckor till med konstigt schema.

• LillaEko
    Wicky81 skrev 2011-08-02 10:32:16 följande:
    Tjejjer...har en liten undran:

Igår var jag på toa och gjorde det jag skulle så at säga....efter nån timme eller så fick jag så fruktansvärt ont i magen, i övre delen om man säger, Inte som mensvärk eller så heller. Kändes mer som straxt innan man bir magsjuk. Men spydde inte och inga blödningar eller så. Men smärtan höll i sig bra länge innan den tillsut avtog sent igår kväll.
    Vad tror ni om det?
    Jag tror inte att det har något med bäbis å göra igentligen men blir lite ängslig endå.
    Äter lite järntabletter så har fundering om det är så att jag inte tål dom. Förstoppning, magkatarr??

Va tror ni?
    Min magkatarr sitter alltid i övre delen av magen (vid magmunnen, eller där jag iallafall tror att den är. Typ precis där revbenen slutar). Suger, svider och kan få fruktansvärt ont.
Svar på tråden Januaribebis 2012