• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Marsätt

Vi är också på semester. Fast vi befinner oss just nu i Vimmerby. Så i morgon väntar Astrid Lindgrens värld.

• minneli

Nu har vi panikpackat och åker på roadtrip. Har ingen aning om vad som är packat men ska försöka att inte tänka på det.... är en sån som måste skriva packningslistor... =P

Första stopp blir järvsö zoo och ett hotell där. 

• mia1986

Minneli: Järvzoo i järvsö är jättemysigt har varit där några gånger då jag kommer från hälsingland

• Niins

Sessisessen: Nej har inte varit på ultraljud ännu!! Här i Skåne får man ett ultraljud i v 18-19!
    Får också jätte ont i nedre delen av magen ibland, tex om jag vänder mig snabbt i sängen!! Måste vara ligementen som töjs eller nått!!

Nu är det inte många timmar kvar till RUL jag är så nervös och spänd!!!

• RaraS
    Sessissen skrev 2011-07-31 23:21:08 följande:
    jag kanske är helt ute och cyklar men har ni inte varit på ultralju ännu? jag var i vecka 12. Då vinkade den lilla krabaten till mig ;) Har ett till den 22 augusti då jag är i vecka 20. Funderar oxå på att göra ett 3D ultraljud. Men jag får se. Måste fråga är det någon mer än jag som har super ont i magen . Liksom på sidan av nedre delen av magen? 

Det vanliga är att man gör sitt första ultraljud i vecka 18-20, dvs RUL. Det är först i vecka 18-20 man kan se de inre organen. Vissa motagningar, särskilt privata erbjuder UL tidigare. Men då kontrollerar man inte hjärtat, hjärnan, ryggraden etc. Och såklart, har man en "historia", som i mitt fall och många andra här så har man antagligen varit på VUL tidigit i graviditeten. Men då kollar man ju i stort sett bara att fostret lever och att det sitter rätt! 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • fabler

Sarmarg vi kommer och hälsar på pippi på onsdag och torsdag. Nu ska vi ägna förmiddagen åt att tvätta de allra sista, packa bilen, fixa middagen som ska ätas efter vägen nånstans och sen blir de att äta lunch och hämta min pappa för att sen åka till banken och bli hus ägare. Min pappa blir med för att få en nyckel så han kan fixa lite i huset medans vi blir borta en vecka. Bla lär han få klippa vår gräsmatta då de förra ägarna flytta för nån vecka sen.

elias är världens sötaste!!!
  • Carolaj83
    ames-vad mysigt med hus o flytt

vad olika det här med rul verkar vara i andra landsting, nu blir jag mer nojjig för mitt som är på onsdag gick in i vecka 17 idag kommer vara 16+2 på onsdag...men det är ju dom som bokar så de är väl rätt 
  • twistedtofit

Jag kommer göra rul i v 18+5 vilket känns lagom. Förra gången gjorde jag v 16+ 4 eller nåt och de tyckte det var gränsfall till för tidigt. Här får man tid efter bmi, ju högre bmi desto senare blir rul!

• Kajsa84

Mitt rul är i vecka 20+3 alltså vecka 21. Hon sa att man kunde se lite mer då så jag kör på det

• fabler

Mitt rul är 18+5, men vi hade heller ingen möjlighet den här veckan eftersom vi är borta så då var de bara nästa eller näst nästa som var aktuell.

Nu ska jag åka till ica och köpa de sisa i matväg till resan.

elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012