• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Some

Spännande med tvillingar. Då blir det dubbelt så mycket kärlek.

happy until proven otherwise
  • LillaEko

Irriterad!
    Har haft en lång dag bakom oss med sista paddelstreckan och nu en lång resa hem, äntligen hemkomna.
    Det första min man gör är att unnar sig ett glas vin i soffan.
    Han har ingen som helst tanke på att han läskar mig eller att jag som vanligt sitter och drickervatten.
    Vid sådana här dagar brukade vi unna oss ett glas tillsammans innan man stupade i säng. Har påpekat innan att det stör mig att han gör det när jag måste avstå.
    Kan det inte räcka om han får ta det när vi går bort, har gäster eller vid speciella tillfällen nu när VI väntar barn???
    Är det jag som är extremt gnällig eller hur känner ni andra när er respektive dricker nu när ni avstår.
    Jag mår dessutom extremt illa av den sura vindoften, vilket han också vet, och ändå kan han inte avstå.

• Syoss
    LillaEko skrev 2011-08-01 22:02:25 följande:
    Irriterad!
    Har haft en lång dag bakom oss med sista paddelstreckan och nu en lång resa hem, äntligen hemkomna.
    Han har ingen som helst tanke på att han läskar mig eller att jag som vanligt sitter och drickervatten.
    Vid sådana här dagar brukade vi unna oss ett glas tillsammans innan man stupade i säng. Har påpekat innan att det stör mig att han gör det när jag måste avstå.
    Kan det inte räcka om han får ta det när vi går bort, har gäster eller vid speciella tillfällen nu när VI väntar barn???
    Är det jag som är extremt gnällig eller hur känner ni andra när er respektive dricker nu när ni avstår.
    Jag mår dessutom extremt illa av den sura vindoften, vilket han också vet, och ändå kan han inte avstå.

Min sambo säger att det inte känns riktigt bra om han skulle sitta här och dricka när jag inte kan men han unnar sig en öl ibland, och det har jag inget emot. Däremot så skulle han avstå om jag mådde illa av lukten.
    Men jag förstår varför du är lite irriterad över situationen, när ni brukar ta ett glas tillsammans för att koppla av. Hitta något annat du kan ta istället. Alkoholfritt vin? :) Jag håller mig till vatten eller iste :) 
  • LillaEko

Jag har i vanliga fall inte så stort problem med det. Men just vid sådana här mysstunder blir uppoffringarna så stora. Har dessutom under paddlingen känt av att jag ju måste hålla tillbaka lite i utmaningar och lyft. Något jag även gör i den vanliga träningen nu. Är av en tjurskallig envis, vinnarskalle så detta är svårt. Vet att jag inte ska gnälla. Bebis är sjukt efterlängtad, men ibland rinner bägaren över.
    Men förklarade för mannen hur jag kände nu ikväll, att det blev för mycket frestelse efter inte en klunk sen påsk. Han förstod och bad om ursäkt, han sa att han helt enkelt inte tyvärr tänkt så alls. Han erbjöd sig att hälla ut det.
    Alkoholfria alternativ tycker jag är onödigt om det inte är något särskilt, föredrar vatten då.
    Men just vid dessa tillfällen är det så mysigt med den lätta berusning som blir efter en dag med full rulle innan man ska sova. Tror faktiskt det är första gången sen pluset jag känt mig avis på just det. Man slocknar ju så skönt då.

• Jamirl

Idag har familjen varit på Skansen, barnen var så duktiga på att gå. Mamma däremot behövde hjälp av mannen att ta sig upp längs backarna Haha, trappor...puh...känner mig redan höggravid !

• shadowstorm
    LillaEko skrev 2011-08-01 22:02:25 följande:
    Irriterad!

Stör mig inte....fast han får hålla sig till lättöl-mellanöl vill ha han NYKTER hehe enda krav jag har. Nu hela sommaren blir det ju MÅNGA öl så jag orkar inte hålla på och gå och bry mig om sånt. Klart jag  varit sugen men det var värre när jag vänta sonen! Eftersom då gick jag från partyprinsessa till gravid =P. Nu har jag hunnit vara mamma och gravid en gång redan så känns som jag inte bryr mig lika mycket längre...Kommer ta igen det sen ;) haha....Och då är det han som sitter hemma nykter :D
  • twistedtofit

Min sambo tar en öl el vin då och då, men det bryr jag mig inte det minsta om. Ett tips för er som gillar öl är carlsbergs alkiholfria öl! Gott! Eller bara vanlig cider ist för vin

• LillaEko

Hihi, kul att läsa hur irriterad man kan bli i stundens hetta. Idag tycker jag inte alls att det var så farligt egentligen.
    Mer kanske just det där "sociala myset". Men annars saknar jag inte vin alls.
    Öl saknade jag massa när grillningen började. Men då överraskade mannen mig med alkoholfria som smakade riktigt bra. Har även hittat alkoholfria på lidl som smakar riktigt bra.

Såg att ni diskuterade  om när ni fick göra rul, jag kommer vara i v 20 (19+3) den 15 aug. Tror jag kommer hamna runt detta datum med ev 2 dagar fram. Här får man inte veta kön, men det vill vi inte ändå.

• Niins

Min sambo har också druckit en del öl under semestern!! Klart jag varit sugen! Men inget som stör mig!

Svar på tråden Januaribebis 2012