• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable
    elinson skrev 2011-07-29 14:23:34 följande:
    jag har med lyssnat på hjärtat idag...magiskt! Nu är det 1 månad till RUL och då tar vi reda på om det är en liten tjej/pojke där inne;)
    visst lät det härligt! Sjukt overkligt tyckte vi!
  • minneli

Missable> Ja det är nog skitsvårt att hålla sig att inte säga vilket kön det är! Och det lär ju även märkas på namndiskussioner och klädinköp =P

• missable
    minneli skrev 2011-07-29 20:54:22 följande:
    Missable> Ja det är nog skitsvårt att hålla sig att inte säga vilket kön det är! Och det lär ju även märkas på namndiskussioner och klädinköp =P
    Ja, att hålla mig tror jag är det svåraste, namnen är redan klara, det var de redan för 8 år sedan =) Zacharias eller en Lilja =)
  • shadowstorm
    Frökenolson skrev 2011-07-29 18:04:44 följande:
    vi kollade ej kön, men läkaren sa han till bebisen först, sen eller ja hon.....
    en bm började undersökningen och sen kom läkaren in.
    Men jag tror de säger han när man är på ul. Vet de flesta som jag frågat iaf här i sundsvall har fått höra han under undersökningen även fast de fastställt att det är en hon ;)
  • fabler

shadowstorm Jag tror också att dem säger han på ul oavsett. Har också hört flera säga att de sagt han.

elias är världens sötaste!!!
  • Frökenolson
    shadowstorm skrev 2011-07-29 22:24:29 följande:
    Men jag tror de säger han när man är på ul. Vet de flesta som jag frågat iaf här i sundsvall har fått höra han under undersökningen även fast de fastställt att det är en hon ;)
    det kanske är så de gör, man ser ingen snopp på någon av bilderna i allafall;) men det blir det det blir, och är så välkommet vilket som!
  • jessielarsson

Innerst inne vill jag inte veta, tycker det är roligt när den väl kommer ut. Men jag är ju så nyfiken, så jag frågade sambon i hopp om att han ska säga: Nä vi tar inte reda på vad det är. Och då gör vi ju inte det. Men han säger: För mig spelar det ingen roll, vill du veta kan vi ta reda på det. Jaha vad ska jag göra nu då!!?
    Är ju inte rul förrän den 17 aug, så jag hinner vl fundera ut något. Men jag tror att jag kommer att göra som sist. Jag frågar bm om hon kan se vad det är och sen utgår jag därifrån.

• nadia bk
    Carolaj83 skrev 2011-07-27 08:00:58 följande:
    rul om 1 vecka, hoppas tiden går snabbt

nadia bk-jag väntar min tredje....så det är den tiden jag sitter här på familjeliv som jag hinner reflektera över att jag faktiskt är gravid, annars går ju dagarna åt till jobb o barn o där dom somnat stupar jag halvdöd i soffan
    haha oki skönt att man inte är ensam då..starkt jobbat med två barn och en på gång=)
  • Frökenolson
    jessielarsson skrev 2011-07-29 22:28:45 följande:
    Innerst inne vill jag inte veta, tycker det är roligt när den väl kommer ut. Men jag är ju så nyfiken, så jag frågade sambon i hopp om att han ska säga: Nä vi tar inte reda på vad det är. Och då gör vi ju inte det. Men han säger: För mig spelar det ingen roll, vill du veta kan vi ta reda på det. Jaha vad ska jag göra nu då!!?
    Är ju inte rul förrän den 17 aug, så jag hinner vl fundera ut något. Men jag tror att jag kommer att göra som sist. Jag frågar bm om hon kan se vad det är och sen utgår jag därifrån.
    känns det bättre mellan dej och sambon?
  • nadia bk
    elinson skrev 2011-07-28 09:33:50 följande:
    Åh jag behöver skriva av mig lite.
    Nu känns det som jag har haft PMS sedan jag blev gravid, vaknar sur, somnar sur. Gnäller på min stackars sambo för minsta lilla och ifrågasätter till och med om jag älskar honom av och till. Det är verkligen tugnt.
    Litar inte på vad och jag känner om det är äkta eller bara hormoner... blir galen av detta!

Det är väl nu jag ska gå och vara sådär gravidlycklig? Ni som har barn sen tidigare... hur länge ska jag eg. må så här?

Ska lägga till att min sambo eg. är fantastisk och sväljer all skit jag kläcker ur mig, försöker vara go och omtänksam med mig trots att jag beter mig som en skit. Sexlusten är som bortblåst. Ja jag är frustrerad helt enkelt!!
    känner precis som du så du är inte ensam
Svar på tråden Januaribebis 2012