• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko
    SysterAnna skrev 2011-08-02 10:40:10 följande:
    Grattis till den dubbla glädjen Niins!!!

Hade en riktig skitdag igår... Har varit så sjukt trött senaste veckan, kanske på grund av att det är så varmt. Men igår var det verkligen värre än vanligt och dessutom skulle jag cykla båda vägarna till jobbet. Var helt slut när jag hade tagit mig till jobbet och fick kämpa mig igenom arbetspasset med en huvudvärk som inte var av denna värld. Till och med jobbarkompisarna frågade lite försiktigt hur det var med mig och jag sa som det var och dem sa att det syntes änna på mig igår. Brukar göra allt för att inte visa när jag mår dåligt men igår orkade jag inte. Kände mig så nere hela dagen och kvällen. Ringde mannen på kvällen och bad honom komma och hämta mig och cykeln med bilen när jag slutade. Sagt och gjort men min enorma cykel gick inte in i bilen. Var helt förstörd och visste inte hur vi skulle lösa det eftersom jag behöver cykeln till jobbet imorgon. Men så idag ringde mannen från jobbet och sa att han åker och hämtar cykeln idag på lunchen med stora firmabilen och kör hem den. Idag känns det lite fånigt att ha varit så förstörd över en sån liten sak men men... man är väl inte helt som man ska just nu Idag känns det mycket bättre. Snart blir mitt schema på jobbet bättre också för så som jag jobbar just nu med bara en dag ledigt mellan arbetspassen tär på krafterna. Bara två veckor till med konstigt schema.
    Känner igen mig. Bröt ihop en av dagarna på paddlingen. Dagen innan hade vi paddlat nästan 2,5 mil och även haft en landsträcka på 1 km. 
    Så när vi skulle lyfta upp kanoten dagen efter på ett rastställe, var kroppen så trött att jag bara fick ett tokbryt över att jag var tvungen att byta grepp och då med lägga ner kanoten en liten stund. Grät stora krokodiltårar och tyckte att världen var allmänt hemsk ;)
  • Wicky81
    LillaEko skrev 2011-08-02 10:42:28 följande:
    Min magkatarr sitter alltid i övre delen av magen (vid magmunnen, eller där jag iallafall tror att den är. Typ precis där revbenen slutar). Suger, svider och kan få fruktansvärt ont.
    Jo men det är där ungefär jag hade ont...typ mellangärdet...
    Då är det kanske magkatarr endå då......
    Tack för svaret :)
  • Serendipitet

Jag har i vanliga fall problem med magkatarr och då har jag alltid ont uppe i magen och ibland riktigt ont. Så det kan ju vara det och det kan hålla i sig ett bra tag. Brukar hjälpa att aldrig gå hungrig, äta lite men tätt så har magen något att jobba med hela tiden.

Grattis till tvillingarna, vad spännande med 2 :) 

Har en fråga till er som ätit Lergigan Comp. Fick ni huvudvärk om ni glömde ta en slutade ta dem? När receptet tog slut sist så fick jag sådan huvudvärk och kunde inte alls sova, nästan som min migrän. Det höll i i två dagar. Klarade dock inte av att vara utan tabletterna då jag inte fick behålla någon mat utan kräktes hela tiden. Så fick ett nytt recept men nu igår glömde jag tabletten och vaknade med kraftig huvudvärk i morse. Det känns ju inte alls bra. Funderar på att bara ta en istället för två och klara mig på det...

Bara 0,5 kg back nu. En synlig mage och snart ultraljud (12 augusti). Gud vad jag längtar!!!    

• SysterAnna
    GoodEnough mom skrev 2011-08-02 10:55:15 följande:
    Jag har i vanliga fall problem med magkatarr och då har jag alltid ont uppe i magen och ibland riktigt ont. Så det kan ju vara det och det kan hålla i sig ett bra tag. Brukar hjälpa att aldrig gå hungrig, äta lite men tätt så har magen något att jobba med hela tiden.

Grattis till tvillingarna, vad spännande med 2 :) 

Har en fråga till er som ätit Lergigan Comp. Fick ni huvudvärk om ni glömde ta en slutade ta dem? När receptet tog slut sist så fick jag sådan huvudvärk och kunde inte alls sova, nästan som min migrän. Det höll i i två dagar. Klarade dock inte av att vara utan tabletterna då jag inte fick behålla någon mat utan kräktes hela tiden. Så fick ett nytt recept men nu igår glömde jag tabletten och vaknade med kraftig huvudvärk i morse. Det känns ju inte alls bra. Funderar på att bara ta en istället för två och klara mig på det...

Bara 0,5 kg back nu. En synlig mage och snart ultraljud (12 augusti). Gud vad jag längtar!!!    

Det kan inte vara koffeinbristen? När jag inte druckit min enda kopp kaffe om dagen kan jag få jätteont i huvudet och blir illamående.
  • Serendipitet

Jag funderar med på om det är koffeinet i tabletterna som gör att jag får huvudvärk om jag slutar eller glömmer en tablett. Vet att jag fick huvudvärk när jag slutade dricka cola, drack mycket en period. Kräkningarna gör att BM tycker det är motiverande med fortsatt bruk av tabletterna, men det borde ju inte vara bra för barnet om jag reagerar med kraftig huvudvärk vid uppehåll? Fungerar Lergigan utan Comp lika bra vid illamående ni som provat?

Blir nog bara en tablett på morgonen istället.. Detta känns fel.  

• Jessica82
    Tilda91 skrev 2011-08-02 09:53:39 följande:
    Jessica82 - Du som har lite erfarenhet av angelsound. Har köpt mig en happytone (samma sak) och använde den för försa gången igår.  Hör hjärtljud på båda sidor av magen men inget i mitten... Gör du också det? Tänkte bara om du visste om de ska va så om man har en i magen, ... eller kan det vara två här ? :
    Kanske låter som en dum fråga men är lite orolig:( 

jag hör oxå på olika sidor och det är bara en där inne :) i början när det var svårare att hitta hjärtljuden hördes det bara på ett och samma ställe jämt.

antar att man hör både från rygg och bröst!? eller nått slags eko    
  • roxylady
    Jessica82 skrev 2011-08-02 09:48:26 följande:
    jag tycker den är bra, däremot inte lurarna som följde med så jag har använt mig av ett par andra som vi har hemma.

jätteskönt att kunna lyssna så hjärtat slår, och det hörs tydligt när man nu gått en bit i graviditeten, det ger ju ingen garanti för att allt är bra men hjärtat slår iallafall :), resten får jag vänta på att få reda på på rul  
    Okej då får jag byta ut lurarna. Köpte du den på teknikmagasinet? Har alla apotek kontaktgelen?
    Ja det är klart.. åh jag fundrar på om man skulle skaffa sig en sån ändå :)
  • Västeråsmamman

Fast om ett par veckor kommer du känna rörelser varje dag och då blir behovet av en angelsound inte lika stort. Jag tycker att just veckorna mellan 12-20 är de jobbigaste då man inte känner så mkt. Då är jag glad att jag har den.

• Jessica82
    roxylady skrev 2011-08-02 11:38:10 följande:
    Okej då får jag byta ut lurarna. Köpte du den på teknikmagasinet? Har alla apotek kontaktgelen?
    Ja det är klart.. åh jag fundrar på om man skulle skaffa sig en sån ändå :)

använder mig av babyolja.. funkar lika bra :) minns med sonen att mot slutert behövdes ingenting för att det skulle höras
  • roxylady
    Västeråsmamman skrev 2011-08-02 14:07:11 följande:
    Fast om ett par veckor kommer du känna rörelser varje dag och då blir behovet av en angelsound inte lika stort. Jag tycker att just veckorna mellan 12-20 är de jobbigaste då man inte känner så mkt. Då är jag glad att jag har den.
    Är det så pass tidigt man känner av det trots allt? Får se om man gör det :) Tror jag känt en gång men är osäker på vad det egentligen var.
    Jessica82 skrev 2011-08-02 14:16:36 följande:
    använder mig av babyolja.. funkar lika bra :) minns med sonen att mot slutert behövdes ingenting för att det skulle höras
    Okej :) Smart ju!
Svar på tråden Januaribebis 2012