• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • jessielarsson

Minneli: Fy vilket tråkigt besekd, hoppas verkligen att allt är som det ska. Kunde dom se om det var något fel på bebisen? Eller allt såg bra ut med bebisen, men att det måste få ett slut bara för att det är för lite vatten? Usch det är hemskt. Hoppas hoppas verkligen att allt är okej. Skönt iaf att ni får komma på ett nytt ul i morron, men det är lång väntan iaf.

• Frökenolson

var det inte någon som skrev häromdagen om att man mådde dåligt, fick diaré, spydde och sen gick det över, så fick jag idag, direkt efter maten, men jag tror inte det var fel på maten, i så fall baconen. Men sambon blev ju inte dålig, jag gjorde potatis och purjolöksoppa med lite knaperstekt bacon uppepå..
    fy vilka kramper jag fick i magen.

Detta är 4 eller 5:e gången under grav. som jag fått liknande besvär, har innan trott på matförgiftning men nu undrar jag om det har med grav att göra istället...
    Nu känner jag mej bra, förutom att allt luktar spya, sitter i snoken...
    Har smörjt näsan med idomin för att det ska lukta något annat...

• Carolaj83

Moniqe1979-samma som för mig då med moderkakan, men ska tebax redan nästa vecka

tänker aldrig mer föda utan eda, sist hann ja bara med lustgas o aldrig igen, hihi

minneli-men fy, håller trotts allt tummarna för er

• Someday
    Frökenolson skrev 2011-08-08 21:20:08 följande:
    var det inte någon som skrev häromdagen om att man mådde dåligt, fick diaré, spydde och sen gick det över, så fick jag idag, direkt efter maten, men jag tror inte det var fel på maten, i så fall baconen. Men sambon blev ju inte dålig, jag gjorde potatis och purjolöksoppa med lite knaperstekt bacon uppepå..
    fy vilka kramper jag fick i magen.

Detta är 4 eller 5:e gången under grav. som jag fått liknande besvär, har innan trott på matförgiftning men nu undrar jag om det har med grav att göra istället...
    Nu känner jag mej bra, förutom att allt luktar spya, sitter i snoken...
    Har smörjt näsan med idomin för att det ska lukta något annat...
    Jag har haft samma som dig med magen flera gånger! Men det går över lika fort som det kommer... Konstigt. Men antar att det måste tömma sig eller att det har med hormoner att göra på något sätt. För så brukar jag inte ha det.
  • LillaEko

Frökenolson: Jag hade ju samma härom natten.
    Trodde verkligen det var magsjuka/matförgiftning men gick ju över så fort allt var ute och sen sov jag resten av natten?!?!?!

minneli: Allas vår mardröm, finner inte ord. Önskar ni får bättre besked imorgon, massa styrkekramar 

• MissT
    Jessica82 skrev 2011-08-08 17:22:53 följande:
    varit på ultra och blev flyttad 11 dagar bakåt.. läkaren och jag tyckte det verkade lite mycket att bli flyttad så ny undersökning om 2 veckor.. gjorde mig ytterligare orolig, hon sa varken att det såg bra ut eller att nånting var galet, bara att fostrat är för litet för att kunna vara i 18+4 :/

Det är säkert ingen fara.....Jag blev framflyttad 11 dagar med första barnet, 17 dagar med andra och denna gången är det runt 10 dagar (enligt tidigare vul och ul, ska på rul om 1 vecka så då får jag se om bf ändras igen). Äl kan ju vara senare än man tror, ägget kan ta tid att fästa osv.
  • Jämthund

På tal om att må dåligt och kräkas. Skulle ta min järntablett idag på morgonen tillsammans med lite vanligt kranvatten vilket jag fullkomligt hatar att dricka.. Ungefär i samma veva som jag svalde tabletten höll den på att komma upp igen. Först rätt i diskhon. Reste på mig, öppnade kylskåpet... Han precis stänga och få handen över munnen men det sprutade mellan fingrarna när jag kaskadkräktes på kylskåpsdörr samt frysdörren, halva golvet, hallen och toalettgolvet och slutligen i toastolen. Ursäkta dem ingående detaljerna. Känner mig lite som en annan person just nu. Känslig, gråtfärdig... Ja, jag vet inte allt.

• Jamirl

Jämthund: Hoppas du mår bättre!!! Jag har en liten son hemma som kräkts idag, jobbigt.
    Visst känner man sig extra känslig ibland. Idag va jag nästan klar med en hel uppsats jag skrivit till universitetet, sedan råkade den färdiga versionen försvinna, som tur var hade jag stommen kvar...men det tog ett bra tag för mig att repa mig, trött, sur och arg var jag, nära till tårar.

Svar på tråden Januaribebis 2012