• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

Jag bor ju i Sundsvall och är ofta hemma hos mamma & pappa som bor i västerbotten. Och både här och där blir det lätt -25-30 grader om vintrarna. Och då är varma kläder på barnen ett måste, fårskinn går inte vara utan. Och jag gissar att denna vinter blir det väldigt mycket ute eftersom denna vinter har jag ju även sonen som ska roas, så att fixa varma kläder och varmt i vagnen är ett måste här. Sonen kommer även detta år få riktigt varma vinterkläder, föra vintern var de knappt ute nåt på dagis t.ex. men nu blir det ju mycket mer...Så då blir det rikigt varma ytterkläder. Tänkte även lägga ett fårskinn i sonens bilstol eftersom bilen brukar vara som en isbit och overallen är inte bra ha på om man ska spänna fast dem på rätt sätt...

• shadowstorm

Låna blöjor??!! oj, och jag som klagar på Sundsvalls sjukhus ;) Där får man ju en sånt där nybörjarset. Sist var det ett helt gäng med blöjor, 2 bodys (från olika företag) nå halklappar, 2 nappar, våtservetter, sån där sak för näsan vad de nu kallas. Och så nån liten snuttefilt från nåt företag. Men säkert 30 blöjor. Och från både pampers o libro..

• RaraS

Hmm....så olika det verkar funka på olika sjukhus! Men jag tror man får göra ett besök på förlossningen innan så då kanske man kan fråga hur det funkar med blöjor och vad man brukar få eller ej...så man är lite förberedd!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Some

Gud vad snålt av sjukhuset att inte ens stå för blöjor. Vi stannade i två nätter och sjukhuset stod för blöjor hela tiden. Sen fick vi babybag av både libero och pampers på sjukhuset så vi hade gott om blöjor med oss hem.

happy until proven otherwise
  • RaraS
    shadowstorm skrev 2011-08-09 15:47:36 följande:
    Jag bor ju i Sundsvall och är ofta hemma hos mamma & pappa som bor i västerbotten. Och både här och där blir det lätt -25-30 grader om vintrarna. Och då är varma kläder på barnen ett måste, fårskinn går inte vara utan. Och jag gissar att denna vinter blir det väldigt mycket ute eftersom denna vinter har jag ju även sonen som ska roas, så att fixa varma kläder och varmt i vagnen är ett måste här. Sonen kommer även detta år få riktigt varma vinterkläder, föra vintern var de knappt ute nåt på dagis t.ex. men nu blir det ju mycket mer...Så då blir det rikigt varma ytterkläder. Tänkte även lägga ett fårskinn i sonens bilstol eftersom bilen brukar vara som en isbit och overallen är inte bra ha på om man ska spänna fast dem på rätt sätt...
    Vad har du för vagn, lift, åkpåse etc? Vi verkar ha samma temperatur på vintern.
    Jag håller på att fundera på om jag ska ha liggdel eller hårdlift. Får du plats med allt, som fårskinn, rejäl åkpåse etc? Eller vad har du i vagnen så det blir varmt? (Kanske en basic-fråga, men jag är nybörjare på det här...) Jag bor i villa så behöver inte tänka på att jag ska bära så jag kan ta liggdel för jag inbillar mig att det är mer plats i dem, men hårdliftarna ser lite varmare ut på något sätt när det blir dubbelt med sittdel och hårdlift, om du förstår hur jag menar. Någon pratade om att ha mjuklift i liggdelen och det kanske är ett varmare altarnativ istället för att ha åkpåse i liggdelen? Efter RUL ska jag åka runt till affärerna och testa i vagnarna.
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • PrickenoGrodan

Rara S: Jag hade liggdel till vagnen med fårskinn i. Köpte ett vagn/vaggtäckte (typ vanligt med vaddstoppning) Sen har sonen sovit i fleeceoverall och jag har lagt extra filtar över + sack + regnskyddet. Han har sovit ute när det varit ca - 15 grader och då har han sovit upp till 3 timmar. Däremot sov han inte ute när han var nyfödd då sov han inne i liggdelen som stod på golvet. Har det varit kallare har han fått sova inne.

• bumbi 84

jag har haft fårskinns fäll i botten. bor man riktigt kallt kan man skära till ett liggunderlag och isolera med i botten lätt att glömma av att det kyler underifrån med.

sen haft täcke eller filt på beronde på temp sen "locket".

Ja och overall efter temp med. fleace eller en tjockare.   

Minneli: håller tummarna för att ni fått/får ett bättre besked idag!

Varit hos läkaren idag och blev sjukskriven 100% graviditeten ut.      

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • bumbi 84
    Moniqe1979 skrev 2011-08-09 17:45:15 följande:
    Bumbi var det pga sammandragningar du blev sjukskriven?
    Nej foglossning. men har väldigt mkt sd med.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • minjalin
    doriah skrev 2011-08-09 15:15:38 följande:
    Ja, jag tänkte på det när jag postat inlägget - jag bor ju faktiskt i södra sverige Nu har vi visserligen haft helt galna vintrar de senaste två åren men då har ju inte tjejerna varit spädisar. Jag har också ett fårskinn under åkpåsen och så har jag en åkpåse som är som en sovsäck med fleecefodrad insida...
    Förresten vet du hur det är med spädbarn och riktig kyla? Har hört om flera som inte kunnat gå ut med sina spädbarn de här 2 vintrarna som vart för att dom på bvc säger att deras lungor inte klarar det, men det sa dom aldrig till oss på bvc så jag var då ute på promenader även när det var 10-15 minus. Inte verkade sonen ta skada av det :s
Svar på tråden Januaribebis 2012