• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson
    Jämthund skrev 2011-08-08 22:22:47 följande:
    På tal om att må dåligt och kräkas. Skulle ta min järntablett idag på morgonen tillsammans med lite vanligt kranvatten vilket jag fullkomligt hatar att dricka.. Ungefär i samma veva som jag svalde tabletten höll den på att komma upp igen. Först rätt i diskhon. Reste på mig, öppnade kylskåpet... Han precis stänga och få handen över munnen men det sprutade mellan fingrarna när jag kaskadkräktes på kylskåpsdörr samt frysdörren, halva golvet, hallen och toalettgolvet och slutligen i toastolen. Ursäkta dem ingående detaljerna. Känner mig lite som en annan person just nu. Känslig, gråtfärdig... Ja, jag vet inte allt.
    fy, lagom kul att torka upp sen också när man redan mår illa, jag har börjat med järntabletter nu för några dagar sedan, min kropp tycker inte om dem, men jag hoppas de gör gott för bebisen annars slutar jag nog att ta dem, men jag skall ge det någon månad och se hur jag mår.. Ny sort denna gången.
  • Empa86

Någon annan som är klarvaken och superhungrig vid halv fem på morgonen?Flört

• Skåne85

Frökenolson: jag åt/äter Niferex, min mage diggar dom inte heller, blir sten hård så jag slutade med dom ett tag men fick order av min bm att börja med dom igen så det är väl bara att kämpa o äta en massa Afil till ;)

• RaraS

Minneli:

Tänker på dig! Hoppas verkligen det kommer ske ett under idag!
    Jag är grymt skraj för RUL och tyvärr, mitt X i höstas gjorde mig medveten om att allt kan hända. Sannorlikhet är inget jag tror på....man läser att det mindre än 1 % risk för att vissa saker ska ske, men tyvärr råkar man ibland tillhöra den lilla gruppen. Usch och fy...

Undra när man ska våga tro att allt gått bra...för min del kommer det nog inte vara förrän man sitter där med sin bebis. Man måste väl beställa barnvagn och babyskydd innan....och jag köper väl ett ombyte till bebisen och tvättar så man kan åka hem från sjukhuset. Sedan är väl min plan att förbereda en lista med saker som min man och/eller svärmor får åka ut och handla de första dagarna om allt gått bra...svärmor tycker nog det är ett underbart uppdrag att få så jag tror det går bra att inte handla så mycket innan bebisen kommer!     

Usch-usch för allt som kan hända och vi tänker på dig Minneli!   

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • minjalin
    RaraS skrev 2011-08-09 07:30:41 följande:
    Minneli:

Tänker på dig! Hoppas verkligen det kommer ske ett under idag!
    Jag är grymt skraj för RUL och tyvärr, mitt X i höstas gjorde mig medveten om att allt kan hända. Sannorlikhet är inget jag tror på....man läser att det mindre än 1 % risk för att vissa saker ska ske, men tyvärr råkar man ibland tillhöra den lilla gruppen. Usch och fy...

Undra när man ska våga tro att allt gått bra...för min del kommer det nog inte vara förrän man sitter där med sin bebis. Man måste väl beställa barnvagn och babyskydd innan....och jag köper väl ett ombyte till bebisen och tvättar så man kan åka hem från sjukhuset. Sedan är väl min plan att förbereda en lista med saker som min man och/eller svärmor får åka ut och handla de första dagarna om allt gått bra...svärmor tycker nog det är ett underbart uppdrag att få så jag tror det går bra att inte handla så mycket innan bebisen kommer!     

Usch-usch för allt som kan hända och vi tänker på dig Minneli!   
    Så gjorde jag med men första barnet. Köpte det allra nödvändigaste och sen fick min mamma och pappa ställa upp vaggan medan vi var borta och köpa lite nappar och flaska och skötbordsgrejer och så fick vi ju massa kläder av alla plus att jag fick låna av min kusin som hennes son hade haft tills man hade hunnit skaffa lite egna kläder :) Den här gången har jag ju allt hemma men ska nog våga mig på att köpa lite grejer och så får jag låtsas att det är sonens grejer om nåt går galet. Väntar också med fasa på rul. Ska göra det den 19 augusti. När har du rul?
  • harmonihalsa

Mår med väldigt dåligt av vissa vitamin tabletter, även järn. räks med direkt även om jag inte är gravid... Har nu hittat en bra vitamintablett och en bra järntablett som jag tar. Jag kan inte ta niferex för magen men köper en annan på hälsokost son har hjälp och min läkare och bm tyckte det var helt ok, järnvärdet gick upp efter några veckor.

Har uppehåll just nu då jag mådde illa några dagar men ska börja igen nu.  

• Frökenolson
    Empa86 skrev 2011-08-09 05:39:58 följande:
    Någon annan som är klarvaken och superhungrig vid halv fem på morgonen?Flört
    Jag brukar gå upp vid 5 när jag jobbar, och även nu när jag är ledig några dagar vaknar jag och är hungrig, går gärna upp med och börjar min dag =)
    Men idag sov jag till strax innan 8 magen känns supertom eftersom jag fick upp allt igår, så nu ska jag gå ner och äta massa hälsofil..

Nu på morgonen känner jag tydligt att livmodern går precis till naveln om inte lite ovanför, men inga sparkar denna morgon heller... Varför kan inte lite göra sej till känna varje dag redan NU, ja ja, bara att vänta!

MINELLI: Kommer tänka på dej hela dagen, hör av dej!
    Kram
  • Frökenolson
    Skåne85 skrev 2011-08-09 06:03:52 följande:
    Frökenolson: jag åt/äter Niferex, min mage diggar dom inte heller, blir sten hård så jag slutade med dom ett tag men fick order av min bm att börja med dom igen så det är väl bara att kämpa o äta en massa Afil till ;)
    det är dem jag äter med, heja Fil! =)
  • LillaJag89

Hallå allihopa!

Nu har jag följt er i "smyg" i en evighet känns det som. Men på grund av nyfikna människor och att vi inte talat om grav till nån förran igår vid RUL har jag inte vågat skriva :P

Har en dotter född 4 januari 2009 (var berääknad 10/1)
    Och väntar nu enligt rul en liten son beräknad även han den 10/1. Läskigt värre.

Bor utanför västerås på landet.. Finns de många västeråsare här?

• Frökenolson
    LillaJag89 skrev 2011-08-09 08:29:32 följande:
    Hallå allihopa!

Nu har jag följt er i "smyg" i en evighet känns det som. Men på grund av nyfikna människor och att vi inte talat om grav till nån förran igår vid RUL har jag inte vågat skriva :P

Har en dotter född 4 januari 2009 (var berääknad 10/1)
    Och väntar nu enligt rul en liten son beräknad även han den 10/1. Läskigt värre.

Bor utanför västerås på landet.. Finns de många västeråsare här?
    Välkommen,
    Grattis till liten i magen!
Svar på tråden Januaribebis 2012