• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

En vecka kvar till RUL nu, börjar verkligen längta som en tok.
    Igår morse tror jag att jag kände livmodern, lät även mannen känna, han tyckte nog det var häftigare än jag ;)
    Blir så varm i hjärtat av att se hur han längtar, trycker och känner.
    Han brukar även ta sig ett snack med liten då och då.

Men snart är vi halvvägs iallafall =) 

• Frökenolson
    LillaEko skrev 2011-08-08 08:20:42 följande:
    En vecka kvar till RUL nu, börjar verkligen längta som en tok.
    Igår morse tror jag att jag kände livmodern, lät även mannen känna, han tyckte nog det var häftigare än jag ;)
    Blir så varm i hjärtat av att se hur han längtar, trycker och känner.
    Han brukar även ta sig ett snack med liten då och då.

Men snart är vi halvvägs iallafall =) 
    härligt, min sambo verkar inte vara så noga med att känna än, men jag hoppas det kommer när sparkarna blir kraftigare..
    Drömde inatt att jag kände bebisen massa, undra om den rörde sej mycket när  jag sov eller om det bara var en härlig dröm =)
  • twistedtofit

Jag vet inte hur vi gör m babyskydd. Vi har inte kvar det vi hade till sonen. Har funderat på att hyra, men de man hyr är ju lika beg som ett på blocket. Först ska vi höra med alla vi känner om de har nåt att sälja/ låna ut!

• fabler

vi kommer köpa nytt babyskydd till denna bebis då vi hoppas på att få ett syskon sen ganska tätt. Till sonen lånade vi ett men de va bra för vi hade inte kunnat ha de till alla tre barnen ändå. Man ska ju bara ha babyskyddet i fem år.

Igår var vi i vårat hus och slet ut 4 heltäckningsmattor och rev tapeter i två rum. Idag ska vi nog spackla väggarna i två rum och eventuellt börja kolla seriöst på färg till de två rummen. Dem ska agera sovrum till oss tills våran övervåning är klar och när den är klar ska de sovrummet jag och sambon sover i bli lekrum och de rummet sonen sover i ska bli datarum. Så de gäller att välja färg i vårat sovrum som med lite mer färg och lätta medel förvandla de till ett roligt lekrum. Jag funderar på att hitta nån blå färg som sen ska få bli himmel så målar vi dit antingen grönt (gräs) eller mörkare blå (vatten) på nedre delen sen så köper vi stickers för att piffa rummet med antingen djungeltema, biltema eller havstema.

elias är världens sötaste!!!
  • minjalin

Igår var bebis helt tokig. Förs sparkade den massor i bilen, och sen när jag låg i soffan med sambon och tittade på film på kvällen så sparkade den som tokig så han fick känna hur många som helst plus att dom syntes på utsidan. Myyyyyys <3 är i v 17+5 idag :) När sonen låg i magen så brukade han ofta sluta sparka så fort man la handen på men den här bebisen verkar vilja sparka mer när det ligger en hand på :p

• shadowstorm

Vi köper nog ett nytt babyskydd, eller om nån jag känner har nåt så kanske jag köper det...1 vecka innan RUL :) Nu har jag börja lääängta. Och nu ska jag åka med sonen på dagis för första gången sen början av juni. Skönt få några timmar för sig själv, och han har saknat dagis!

• MaHo89

Vi kommer att låna babyskydd av min syster denna gång. Däremot är vi och tittar lite på vagnar :) Men det blir då inget köp förrän efter RUL...

• Majskorn

Hej allihopa!

Äntligen hemma efter 5 veckor på underbara Åland och nu kommer jag börja vara aktiv igen =) Magen e inte så stor än men jag känner bebis dagligen både inne och utanpå men så fort min man ska känna så blir bebis lugn =) Dags för rul om nästan 2 veckor...nedräkningen har börjat och jag e sååå spänd! Har bestämt att börja handla efetr rul så det ligger lite spänning i det med =)

Hur mår ni andra, hur har sommaren varit?    

• nya mamman
    Majskorn skrev 2011-08-08 09:32:53 följande:
    Hej allihopa!

Äntligen hemma efter 5 veckor på underbara Åland och nu kommer jag börja vara aktiv igen =) Magen e inte så stor än men jag känner bebis dagligen både inne och utanpå men så fort min man ska känna så blir bebis lugn =) Dags för rul om nästan 2 veckor...nedräkningen har börjat och jag e sååå spänd! Har bestämt att börja handla efetr rul så det ligger lite spänning i det med =)

Hur mår ni andra, hur har sommaren varit?    
    Då kunde du ju ha kommit och hälsat på mig =) Jag bor här!
Svar på tråden Januaribebis 2012