• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Moniqe1979

funkar det med fil för att få magen i balans igen? provade både niferex hemofer och någon annan tablett som hette nått på D men inget funkade sisst jag var gravid blev till att äta blodpudding med apelsin joiice till minst en gång i veckan *blä* men funkade. borde börjat med tabletter även denna gång men har lixom inte kunnat komma mig för att börja magen är ju kass som det är.  funderar där över filen men mjölk produkter skall ju vara hämmande för järnupptaget så känns ändå sisådär..

Minelli både mina och makens tankar går till er idag, håller tummarna!

• Frökenolson
    Moniqe1979 skrev 2011-08-09 08:35:19 följande:
    funkar det med fil för att få magen i balans igen? provade både niferex hemofer och någon annan tablett som hette nått på D men inget funkade sisst jag var gravid blev till att äta blodpudding med apelsin joiice till minst en gång i veckan *blä* men funkade. borde börjat med tabletter även denna gång men har lixom inte kunnat komma mig för att börja magen är ju kass som det är.  funderar där över filen men mjölk produkter skall ju vara hämmande för järnupptaget så känns ändå sisådär..

Minelli både mina och makens tankar går till er idag, håller tummarna!
    Niferex är ju över rekomenderat dagligt intag så det ska inte vara några problem, jag sväljer inte tabletten med fil utan äter det under dagen, har börjat att ta tablett på kvällen när jag lägger mej.
    Tar än så länge bara varannan dag, annars kommer magen verkligen ínte palla...
  • RaraS
    minjalin skrev 2011-08-09 07:46:40 följande:
    Så gjorde jag med men första barnet. Köpte det allra nödvändigaste och sen fick min mamma och pappa ställa upp vaggan medan vi var borta och köpa lite nappar och flaska och skötbordsgrejer och så fick vi ju massa kläder av alla plus att jag fick låna av min kusin som hennes son hade haft tills man hade hunnit skaffa lite egna kläder :) Den här gången har jag ju allt hemma men ska nog våga mig på att köpa lite grejer och så får jag låtsas att det är sonens grejer om nåt går galet. Väntar också med fasa på rul. Ska göra det den 19 augusti. När har du rul?
    Jag har också den 19 august....känns som en evighet tills dess! Jag har kl åtta och det känns väldigt bra att ha tidigt den morgonen...hade inte kunnat koncentrera mig på jobbet ändå.

Så bra att du också gjorde så och tyckte det funkade, med inköpen! Min svärmor älskar att gå i affärer så jag tror jag kan skicka ut henne varje dag om jag behöver ;) Jag råkade se någon inköpslista över vad man behöver till barnet och fick ju nästan panik. Det stod ett antal bodys, byxor och pyjamas och blöjpaket, spjälsäng och bäddset osv… Men jag tror det funkar ändå. Barnvagnen/liggdelen kan man ju använda som säng också de första dagarna kanske...  
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Västeråsmamman

Mår inge vidare, är helt slut efter att ha lämnat barnen på morgonen. Har jättemkt onda sammandragningar så det kommer knappast bli speciellt lång graviditet denna gång heller....
    Ringde bm igår och har lämnat en odling nu på morgonen. Väntar på att spec mvc ska ringa för att se om det blir någon extra koll.

Hoppas att ni mår mkt bättre...

• fabler

Minelli: en jätte kram till dig! Helt plötsligt blev jag väldigt orolig inför fredag när vi ska på rul.

Nu ska jag klä på sonen så ska vi ta en promenad ner till färg affären och se om vi hittar nå tapeter vi vill ha i våra rum. Vi ska ha två rum på nedervåningen till och börja med som sen ska bli lekrum och datarum och helst vill jag slippa börja tapetsera om nästa år då vi förhoppningsvis är klar med våra rum på övervåningen... så de är inte lätt att välja tapet. Eller de rum som sonen ska sova i som sen ska bli datarum blir de nog ljusblå och vitrandiga tapeter i, för de kvittar ju vad man har i ett datarum. Men rummet som jag och sambon ska sova i som sen ska va lekrum är svårare.

elias är världens sötaste!!!
  • curiosa

MINELLI: Tänker på er hela dagen och hoppas på ett under.

Idag vaknade jag med värsta huvudvärken och den har fortfarande inte släppt, trots alvedon.
    Känner att jag legat med käkarna hårt i hop för jag är öm i hela munnen.
    Skönt att inte jobba förrens kl 19 i kväll och att det bara är i 3 timmar.

• Lurven86

Följer med till o från..beroende tiden..men har tjuvlävt lite..
    Minelli:Tänker på ER!!:(

Är i vecka 19..var på läkarkoll igår har sjögrens syndrom så jag kollas extra med tanke på att bebisen kan få ett hjärfel:( för övrigt var allt bra nästa vecka är det riktiga ul!!!Är nervös..

Men måste kolla om dte är nån mer som blivit deppig under graviditeten..jag har en kille på 3 år o har sån separationsångest o känner mig orolig o rädd hela tiden...nån slags skuldkänslor..fy...

ta hand om er!

Svar på tråden Januaribebis 2012