• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • twistedtofit
    Sapato skrev 2011-08-08 07:51:48 följande:
    Funderar också på att hyra från If. Har precis samlat alla mina försäkringar där och såg då att det var lite billigare.
    Men ska räkna på det + kolla om vi kan låna av någon istället.

Hur länge håller en bilbarnstol?? Blir dom gamla även om de ej är skadade på något sätt??
    Bilbarnstol håller i 8 år
  • Moniqe1979

ntf.se/konsument/barnibil/default22260.asp en rätt bra "checklista" om man funerar på begagnat skydd osv, där står det ca 10 år men att skyddet ej bör vara mer än 5 år gammalt när det tas i bruk av ett nytt barn lite motsägelsefullt kanske men de kanske även menar de större stolarna som barnen sitetr i till ca 4 års åldern...

• zatori

Monique1979: Skönt att det gick bra på RUL! :)

Själv går jag in i vecka 17 idag. (16+0) Det rullar på nu. Dock längtar jag som en galning tills man får känna av liten i magen. Har ännu inte känt något...

En fråga, är det någon som blött näsblod i samband med graviditeten? Jag har ALDRIG blött näsblod i hela mitt liv, inte ens när jag som sjuåring ramlade ner för mormors säng rakt i golvet och landade på fejset. Imorse snöt jag mig och då kom lite blod, vilket det såklart kan göra ibland, men när jag skulle gå från badrummet kände jag att det liksom rann lite från näsan. Nu sitter jag med en liten papperstuss i näsborren. Kan detta ha med graviditeten att göra? Har som sagt aldrig blött näsblod förut i mitt 29-åriga liv.

• chicopico

Igår kände min sambo små buffar utanpå magen är i v.17+1 idag och har känt bebisen varje dag i en vecka nu,  jättemysigt
    Lycka till alla som ska på rul idag  

• chicopico
    zatori skrev 2011-08-08 10:37:13 följande:

Själv går jag in i vecka 17 idag. (16+0) Det rullar på nu. Dock längtar jag som en galning tills man får känna av liten i magen. Har ännu inte känt något...

En fråga, är det någon som blött näsblod i samband med graviditeten? Jag har ALDRIG blött näsblod i hela mitt liv, inte ens när jag som sjuåring ramlade ner för mormors säng rakt i golvet och landade på fejset. Imorse snöt jag mig och då kom lite blod, vilket det såklart kan göra ibland, men när jag skulle gå från badrummet kände jag att det liksom rann lite från näsan. Nu sitter jag med en liten papperstuss i näsborren. Kan detta ha med graviditeten att göra? Har som sagt aldrig blött näsblod förut i mitt 29-åriga liv.
    Jag blödde mycket näsblod under min första graviditet och det är tydligen ganska vanligt att man gör det.
  • jessielarsson
    zatori skrev 2011-08-08 10:37:13 följande:

Det är ganska så vanligt att man kan blöda näsblod, tror det har med slemhinnorna att göra, att dom blir extra känsliga, man kan även blöda lättare i munnen när man borstar tänderna. Jag blöder aldrig heller, men gör det ofta när jag varit gravid, inte så att det rinner precis, men kommer allltid när jag snyter mig. Googla det så får du lite mer exakt svar. Vet bara attt det är vanligt nä man är gravid
  • doriah

Nu är jag också hemkommen från rul Jag var jättenervös innan, av någon anledning men det såg jättebra ut - skönt! Dessutom fick jag bf 3/1 vilket är bra mycket bättre än nyårsafton...så nu borde det bli en 2012:a Cool min stora tjej låg kvar 10 dagar extra och min lilla kom dagen efter bf.

Härligt att det gick bra för er andra också!!

Elsa och Lovis mamma
  • MissT

Grattis till alla er med lyckade RUL
    Jag har mitt om en vecka...... 

• nya mamman
    doriah skrev 2011-08-08 12:22:48 följande:
    Nu är jag också hemkommen från rul Jag var jättenervös innan, av någon anledning men det såg jättebra ut - skönt! Dessutom fick jag bf 3/1 vilket är bra mycket bättre än nyårsafton...så nu borde det bli en 2012:a Cool min stora tjej låg kvar 10 dagar extra och min lilla kom dagen efter bf.

Härligt att det gick bra för er andra också!!
    Samma BF som mig då efter RUL =)
Svar på tråden Januaribebis 2012