• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Majskorn
    nya mamman skrev 2011-08-08 09:35:23 följande:
    Då kunde du ju ha kommit och hälsat på mig =) Jag bor här!

Haha vi har sommarhus där fast vi är där varje helg från mars till okt/nov så vi lär ju åka några helger i höst också =) Vart bor du nånstans?
  • nya mamman
    Majskorn skrev 2011-08-08 09:39:44 följande:
    Haha vi har sommarhus där fast vi är där varje helg från mars till okt/nov så vi lär ju åka några helger i höst också =) Vart bor du nånstans?
    i saltvik men ska flytta till min pojkvän i lemland nästa månad =) Var har ni sommarhus???
  • Majskorn

På Bergö, ut mot Järsömasten =) Vi planerar att flytta dit inom ett par år, ska bara avsluta skola och grejjer så drar vi...vi e trötta på förorten och vi vill inte bo i stan...min man vill byta jobb, allra helst starta eget och jag ska bli förskolelärare så när jag e klar så drar vi nog =) vi är som sagt där så ofta vi kan ändå och det är som att ångesten och stressen bara rinner av en när man kör iland i Mariehamn på de röda vägarna som leder mot stugan...fantastisk känsla och utmärkt ställe för lillskrutt att växa upp på =) Jag har redan sett ut ett dagis hahahaha

• minneli

Nu sitter jag och väntar på dotterns farmor som ska vara barnvakt medan vi är på rul!

Vi ska använda det babyskydd (brio) som vi hade till dottern med bas till. Superbra! Fint också, med turkost tyg =P
    Skulle inte kunna tänka mig ett babyskydd utan bas. Så lättsamt =) Men det går ju bra när man ska flytta mellan bilar =) 

Hon använde det tills hon var 1 år. Då vägde hon bara strax över 8kg med hon var för lång för det och det var ändå så tung att bära. Nu har hon en bilbarnstol bakåtvänd från brio.

Ahhh, nu kommer barnvakten =D

• nya mamman
    Majskorn skrev 2011-08-08 09:47:52 följande:
    På Bergö, ut mot Järsömasten =) Vi planerar att flytta dit inom ett par år, ska bara avsluta skola och grejjer så drar vi...vi e trötta på förorten och vi vill inte bo i stan...min man vill byta jobb, allra helst starta eget och jag ska bli förskolelärare så när jag e klar så drar vi nog =) vi är som sagt där så ofta vi kan ändå och det är som att ångesten och stressen bara rinner av en när man kör iland i Mariehamn på de röda vägarna som leder mot stugan...fantastisk känsla och utmärkt ställe för lillskrutt att växa upp på =) Jag har redan sett ut ett dagis hahahaha
    Va trevligt! Ja, Åland är ju idyliskt =) Perfekt för barn tycker jag. Vi kanske  får styra ihop en träff nångång när ni befinner er här Glad
  • Majskorn
    nya mamman skrev 2011-08-08 09:52:48 följande:
    Va trevligt! Ja, Åland är ju idyliskt =) Perfekt för barn tycker jag. Vi kanske  får styra ihop en träff nångång när ni befinner er här Glad

Vore jätteroligt! Är ju alltid kul med nya vänner och sånna lär man ju behöva om man flyttar till ny ort dessutom =) Min man har lite släkt där så lite umgänge har man ju men the more the merrier ;)
  • nya mamman
    Majskorn skrev 2011-08-08 09:55:40 följande:
    Vore jätteroligt! Är ju alltid kul med nya vänner och sånna lär man ju behöva om man flyttar till ny ort dessutom =) Min man har lite släkt där så lite umgänge har man ju men the more the merrier ;)
    Så är det! Vi har inte jättemånga vi umgås med direkt heller... inte så många som har barn m.m. Men sen har man ju dom som står en riktigt nära istället. Men det är alltid roligt med nya bekantskaper!!
  • Moniqe1979

Precis hemkommen från RUL *pust* bebisen såg ut att må aldeles prima men ville inte vara medgörlig för 5 öre for runt som en tok och bara vände ryggen till så fick inga vidare bra bilder med hem tyvär, fick däremot en viss risk för "föreliggande moderkaka" dvs att moderkakan just nu ligger för utgången men troligast är att den glider uppåt  när livmodern växer annars blir det tyvär snitt blir ialalfall återbesök i v 32 för att se hur det utvecklat sig.

vart både en sköterska och en läkare som kollade igenom och båda försökte få se könet men liten knep med benen men de gav sig ändå på att gissa och tippade då på att det är en tjej i magen men att vi inte skulle ta det som ett säkert besked. kändes lite märkligt var väldigt inställd på att det skulle bli en kille till hade lixom en känsla av att vi bara kunde göra pojkar...

• nya mamman
    Moniqe1979 skrev 2011-08-08 10:10:17 följande:
    Precis hemkommen från RUL *pust* bebisen såg ut att må aldeles prima men ville inte vara medgörlig för 5 öre for runt som en tok och bara vände ryggen till så fick inga vidare bra bilder med hem tyvär, fick däremot en viss risk för "föreliggande moderkaka" dvs att moderkakan just nu ligger för utgången men troligast är att den glider uppåt  när livmodern växer annars blir det tyvär snitt blir ialalfall återbesök i v 32 för att se hur det utvecklat sig.

vart både en sköterska och en läkare som kollade igenom och båda försökte få se könet men liten knep med benen men de gav sig ändå på att gissa och tippade då på att det är en tjej i magen men att vi inte skulle ta det som ett säkert besked. kändes lite märkligt var väldigt inställd på att det skulle bli en kille till hade lixom en känsla av att vi bara kunde göra pojkar...
    Så hade jag sist med tösen men den flyttade sig och utgången va vidöppen till sist =)
  • Moniqe1979
    nya mamman skrev 2011-08-08 10:13:46 följande:
    Så hade jag sist med tösen men den flyttade sig och utgången va vidöppen till sist =)
    Vad skönt lät som det vanligen löste sig så men inte riktigt alltid, håller ju verkligen tummarna för att skrället flyttar på sig, vill ju ine bli snittad utan vill helst uppleva en vanlig förlossning till, har föravsikt att försöka klara mig utan EDA den här ggn men lämnar ändå alla dörrar öppna så får man ta det som de kommer.
Svar på tråden Januaribebis 2012