• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    minneli skrev 2011-08-09 18:25:20 följande:

Hej allihopa och tack för erat stöd!

Nu är vi hemma och det gick som förväntat. Bäbisen har inga njurar och därför bildas inget fostervatten och utan fostervatten utvecklas lungorna dåligt. Läkaren kunde endast hitta binjurarna. Men det ver verkligen en bra läkare och tydligen en riktigt bra sådan också när jag läste om honom. Iaf så var han riktigt peppande i eländet.
    I sverige är det bara möten på fredagar som godkänner aborter, så jag måste vänta tills dess. I norge har de sådana möten hela tiden så att man ska slippa vänta.
     Det blir ganska långa timmar att vänta... 
    Det jag är mest rädd för är att jag måste föda ut barnet. Riktig mardröm.  Men så fort jag känner mig okej så tänker vi pröva igen och denna gång KRÄVER jag ultraljud så tidigt som bara möjligt. Och nu har det ju verkligen ingen anledning att neka mig det.      

Tänker på er i denna svåra stund! Massa styrkekramar!
  • minjalin
    Cvb skrev 2011-08-09 18:31:00 följande:
    Jag undrar det jag med ! Jag har en sjujäkla foglossning, och många gånger har jag så ont att jag knappt kan vare sig sitta, ligga eller stå. Varje dag har jag ont 7- 10 på en skala mellan 1-10.
    Kan inte gå längre än 30 m utan att det värker rejält, kan inte sitta länge, kan inte ligga länge.. 
    Nej usch för denna foglossning !! 
    Då har du värre än mig. Jag har mest ont när jag anstränger mig, typ går eller står längre stunder (efter en timme börjar jag få riktigt ont och sen blir det bara värre och värre) Så mitt största problem är ju när jag jobbar eftersom jag står upp hela dagarna mellan 8 och 10 timmar på en dag. Har ont både fram och bak den här gången. Förra gången hade jag bar abak så tensen var ju räddningen för att jag skulle kunna jobba. Hoppas det blir bättre för oss snart! Jag funderar på att försöka få till en halvtidsjukskrivning om det blir väldigt jobbigt på jobbet. Börjar jobba om 2 veckor så får se hur det går. Halvtid ska tydligen avra lättare att få godkänt än heltid.
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2011-08-09 18:09:08 följande:
    Hur ont har du av din foglossning? Funderar på hur mycket man måste ha för att fk sak godkänna sjukskrivning för foglossning. Måste det vara så att man inte tar sig upp ur sängen eller räcker det med att man får näst intill outhärdligt ont av att stå upp hela dagar?
    den är så illa att jag går på kryckor. och inte kan lyfta benen om jag bär på nått.

Fk har godkänt min sjukskrivning dom andra grav har haft samma problem då. på deras sida står det att dom inte vill godkänna 100% om man inte går på kryckor eller sitter i rullstol men sen finns det dom som fått det ändå.    
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • bumbi 84

Nu är vi hemma och det gick som förväntat. Bäbisen har inga njurar och därför bildas inget fostervatten och utan fostervatten utvecklas lungorna dåligt. Läkaren kunde endast hitta binjurarna. Men det ver verkligen en bra läkare och tydligen en riktigt bra sådan också när jag läste om honom. Iaf så var han riktigt peppande i eländet.
    I sverige är det bara möten på fredagar som godkänner aborter, så jag måste vänta tills dess. I norge har de sådana möten hela tiden så att man ska slippa vänta.
    Det jag är mest rädd för är att jag måste föda ut barnet. Riktig mardröm.  Men så fort jag känner mig okej så tänker vi pröva igen och denna gång KRÄVER jag ultraljud så tidigt som bara möjligt. Och nu har det ju verkligen ingen anledning att neka mig det.      

Beklagar verkligen det hemska ni måste gå igenom.! Kram
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • anmaelli

Angående foglossning vill jag bara påpeka att det inte är säkert att försäkringskassan godkänner det trots att man har massa läkarintyg som säger att man inte kan jobba....
    Bara så ni vet. Har inte själv råkat ut för det, men har hört skräckexempel av vänner och bekanta Tycker det borde räcka med ett läkarintyg, de vet ju bäst!! 

• anmaelli

Du har funnits i mina tankar också idag. Har t.o.m smitit in på FL från jobbet för att se hur det gått...
    Det är fruktansvärt det som hänt och jag är så ledsen för din skull, kan inte föreställa mig hur det känns, men du låter så stark och det är skönt att höra att du åtminstone kan tänka framåt. 

Kram!
  • Some

Vad ledsamt att höra, jag beklagar verkligen!
    happy until proven otherwise
  • PrickenoGrodan

Minneli: Många kramar till er! Jag har precis som många andra tänkt på dig hela dagen. Vad bra att ni fick en bra läkare även om det var tråkiga besked. Ta hand om varandra! Kram

• Frökenolson

Tråkigt att höra Minneli, beklagar verkligen.
    Skönt ändå att du känner att du vill försöka igen så snart du orkar och känner dej "okej".
    Det är klart det måste vara ett mardrömsscenario att du måste föda ut ert barn.

Kika in i tråden ibalnd om du orkar, låt oss veta hur du mår och sen när ni börjar försöka igen är det säkerligen fler än jag som vill veta det..

Bamsekram!
  • Niins

Hemma från andra ultraljudet! Allt var bra med båda barnen! Läkaren trodde fortfarande på enäggs. Det är 2 livliga krabater som inte ville visa upp sina kön!
    Nästa UL blir 29 aug!

Svar på tråden Januaribebis 2012