• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • harmonihalsa

Mysigt med svampplockning . Vi ska med ha frukost nu. Har vaknat varje morgon och haft ont i ryggen i ja sedan jag var ny gravid (trillade av hästen då). Fakriskt bokat en behandlingstid nu hos en massör, ska bli skönt att förhoppningsvis få bort de spända musklerna.

• Marsätt
    Ms J skrev 2011-08-14 08:14:45 följande:
    Brukar vakna rätt tidigtt jag med, surfar lite på mobilen och kollar grav apparna om  det står något nytt och kollar blocket om det kommit något nytt! Haha! Bra fint med semester ibland!

Jag ska till Vimmerby och Ölands djurpark nästa vecka och vi har ju ingen ståbräda då vi bara har ett barn på 4 år(än så länge), hade ni tagit med vagn till detta barn eller klarar hon flera hela dagar på sådana här äventyr? Vill ju inte avsluta dagen i parken bara för jag inte orkar bära henne när hon blir trött i benen då det kostar en slant att gå in på båda ställena.

Vi hade med oss vår sittvagn och det var guld värt..
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • Marsätt

Idag ska jag i väg och köpa oss en vagn via blocket. Hittade en brio kombi med hårdlift som var 1,5 år gammal. Ser knappt använd ut på bilden..

• Liina87
    Brukar vakna rätt tidigtt jag med, surfar lite på mobilen och kollar grav apparna om  det står något nytt och kollar blocket om det kommit något nytt! Haha! Bra fint med semester ibland!

Jag ska till Vimmerby och Ölands djurpark nästa vecka och vi har ju ingen ståbräda då vi bara har ett barn på 4 år(än så länge), hade ni tagit med vagn till detta barn eller klarar hon flera hela dagar på sådana här äventyr? Vill ju inte avsluta dagen i parken bara för jag inte orkar bära henne när hon blir trött i benen då det kostar en slant att gå in på båda ställena.
    Det kanske finns någon typ av skrinda annars kan man alltid ha med en vagn för om inte barnet vill sitta där så kan man lasta det man har med sig där=P
  • Marsätt
    Liina87 skrev 2011-08-14 09:15:06 följande:
    Det kanske finns någon typ av skrinda annars kan man alltid ha med en vagn för om inte barnet vill sitta där så kan man lasta det man har med sig där=P

Vi hyrde skrinda första dagen men de är rätt jobbiga att dra runt...betydligt lättare med vagn... Men det  är ju en smaksak.
  • Astrogirl

Nu har jag bokat in mig på gravid-vattengympa via Magplasket.

http://www.magplasket.se/index.php?option=com_content&view=article&id=66&Itemid=132

De skrev på hemsidan att man skulle börja med gravid-vattengympan när man är mellan v 30 - 32, så jag fick boka in mig på sista vattengympa-kursen som började mitten av november. I mitten av november är jag precis i v 30. Den kursen är på Lundby-badet vilket är närmast för mig då jag bor på Hisingen. Man kunde avboka kursen kostnadsfritt fram till 14 dagar innan om man skulle ångra sig.

Vi kanske ses på vattengympan ifall vi blir fler från Gbg som går den kursen. Fanns även kurser på Åby-badet och andra ställen i Gbg och närliggande områden.

• Skåne85

Ms J:
    Vi var på djurparken igår, min son är visserligen 2 och likaså han kompis, det var inte mycket dom satt i sina vagnar men ibland ville de vila benen lite, annars var det fullt ös hela dagen + att vi var i vattenlandet! Vi passade på att avlasta våra väskor i vagnarna när dom inte satt där :)

• doriah

Jag vaknar också på nätterna...har jag tur så timar min förkylda dotter in så hon kommer in ung. samtidigt som jag måste upp och kissa. Då behöver jag bara vakna en gång innan nästa dotter vill upp och kolla på bolibompa Skrattande Nä, jag har tur - mina barn sover oftast väldigt bra men nu har lilltjejen just slutat med napp och stortjejen är dyngförkyld.

MsJ - jag hade, som några av de andra säger, struntat i vagn och hyrt en skrinda om det behövdes. Nu var visserligen min tjej så himla stor när hon var 4 så det hade sett helknasigt ut att trycka ned henne i en vagn - har du en liten nätt 4-åring och ändå får plats med vagnen är det väl också smidigt...

Elsa och Lovis mamma
  • curiosa

Jag hade inte tagit vagn till en 4 åring. Dock kanske din är van att åka vagn fortfarande???
    Mina har slutat med vagn vid 3 och efter det har vi inte ens haft ngn.....
    Finns ju skrinda om det skulle tryta.
  • LillaEko

Haha, jag har samma morgonrutin ;) FL-appen är en av de första som kollas när de blå öppnas!

23 timmar kvar till rul, nedräkningen har börjat på allver =) 
Svar på tråden Januaribebis 2012