• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    GoodEnough mom skrev 2011-08-14 11:44:29 följande:

Jag kissade hemma så runt en timme innan.. Och det gick jättebra. Allt beror ju på hur snabbt blåsan fyller sig. Jag frågade lite om det och det är för att en fylld blåsa gör att livmodern puttas upp och det blir en tydligare bild. Lycka till alla som har ultraljud i morgon :D
    Okej. Vi åker från mina föräldrar för dom ska vara barnvakt så vi åker med 9-färjan (dom bor på en ö) och har tid 10:30 så får väl kissa på färjan och se till att inte dricka för mycket på morgonen :p
  • Sussolita

åhh har blivit nojjig nu igen   Känner fortfarande inte bebis i v20 (19+1) idag. Vet att jag har moderkakan i framvägg och att det oftast tar lte längre tid innan men känner nått då, men nu börjar jag bli orolig Och när man läser om er ala andra som känner varje dag blir jag mer och mer ledsen ver att jag/vi inte gör det. Och då kommer de dåliga tankarna som ett brev på posten, lever bebis fortfarande? Är det nåt som är fel? *suck*

ledsen, men känner mig jätte gnällig och orolig...    

Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • minjalin
    Sussolita skrev 2011-08-14 12:21:17 följande:
    åhh har blivit nojjig nu igen   Känner fortfarande inte bebis i v20 (19+1) idag. Vet att jag har moderkakan i framvägg och att det oftast tar lte längre tid innan men känner nått då, men nu börjar jag bli orolig Och när man läser om er ala andra som känner varje dag blir jag mer och mer ledsen ver att jag/vi inte gör det. Och då kommer de dåliga tankarna som ett brev på posten, lever bebis fortfarande? Är det nåt som är fel? *suck*

ledsen, men känner mig jätte gnällig och orolig...    

Förstår om du blir orolig men vet du om att du har moderkakan i framvägg så behöver du nog inte oroa dig ska du se :) Är ju många som inte känner förrän långt efter v 20 när de har moderkakan i framvägg. Har du vart på rul än? :)
  • Sussolita
    minjalin skrev 2011-08-14 12:25:03 följande:
    Förstår om du blir orolig men vet du om att du har moderkakan i framvägg så behöver du nog inte oroa dig ska du se :) Är ju många som inte känner förrän långt efter v 20 när de har moderkakan i framvägg. Har du vart på rul än? :)

Jo det är ju inte alls ovanligt att man inte kännt ännu, speciellt inte om man är förstagångsgravid men ändå spökar dessa tankar i mitt huvud   Jo RUL har vvarit på för strax över en vecka sedan å då såg allt super bra ut, on hade absolt ingenting att anmärka på  Det gr oxå att jag blir arg på mig själv som  inte bara kan slappna av och nkuta utav att vara gravid Åhhh känner mig så himla jobbig... 
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • minjalin
    Sussolita skrev 2011-08-14 12:30:52 följande:

Jo det är ju inte alls ovanligt att man inte kännt ännu, speciellt inte om man är förstagångsgravid men ändå spökar dessa tankar i mitt huvud   Jo RUL har vvarit på för strax över en vecka sedan å då såg allt super bra ut, on hade absolt ingenting att anmärka på  Det gr oxå att jag blir arg på mig själv som  inte bara kan slappna av och nkuta utav att vara gravid Åhhh känner mig så himla jobbig... 

Jo men det klart att man vill känna så man får bekräftelse på att allt är bra. Men försök att släppa oron. Oftast är det lättast att känna när man ligger helt stilla på rygg så tänk på att ligga på rygg när du exempelvis ligger och kollar på tv så ska du se att snart får du också känna små buffar. Jag känner massor med sparkar (men jag är andragångsföderska) och är i v 18+4 idag, men har inte vart på rul än så är skitnojig att det kommer visa nåt jätteallvarligt så man måste avbryta grav. Längtar tills det är över så man förhoppningsvis kan slappna av och njuta istället :p Så alla har vi nog våra nojor :)
  • Prinzessan

Åh vad bra att man kan kissa iaf 1,5 timme innan, herregud hon trycker ju hårt på magen så man måste ju får göra morgon kissningen iaf :) har min nästa vid halv 9 på torsdag.

• bumbi 84

Rul i morgon 13:00 så snart är det 24h kvar. lite nervös är jag då det blir första titten på den men ingen tvekan om att den lever. känner den flera ggr varje dag.

Men jag har blivit så trött igen sista veckorna kan sova 12h och fortfarande vara helt färdig... huvudvärk från morgon till kväll. nån som känner igen sig?  

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • tzetze
    bumbi 84 skrev 2011-08-14 12:40:11 följande:

Rul i morgon 13:00 så snart är det 24h kvar. lite nervös är jag då det blir första titten på den men ingen tvekan om att den lever. känner den flera ggr varje dag.

Men jag har blivit så trött igen sista veckorna kan sova 12h och fortfarande vara helt färdig... huvudvärk från morgon till kväll. nån som känner igen sig?  

Jag känner igen mig....huvudvärken ger sig aldrig, helt hopplöst. Och de senaste dagarna känt mig tröttare än vanligt. Det är ett fruktansvärt projekt att ta sig för ngt. Ska börja med de hemska järntabletterna igen men då brakar ju magen fullständigt. Man tappar verkligen sugen när man inte har ngn energi. Får hoppas det vänder snart.
    Och lycka till på RUL i morgon, håller tummarna! 
  • bumbi 84
    tzetze skrev 2011-08-14 12:46:15 följande:
    Jag känner igen mig....huvudvärken ger sig aldrig, helt hopplöst. Och de senaste dagarna känt mig tröttare än vanligt. Det är ett fruktansvärt projekt att ta sig för ngt. Ska börja med de hemska järntabletterna igen men då brakar ju magen fullständigt. Man tappar verkligen sugen när man inte har ngn energi. Får hoppas det vänder snart.
    Och lycka till på RUL i morgon, håller tummarna! 

ja det är ju hopplöst. särskilt när man har tre små som vill ha uppmärksamhet.

Hoppas din mage inte ballar ur helt. jag slipper nog äta dom som det ser ut nu.

Tack för tummarna    
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • Marsätt
    Prinzessan skrev 2011-08-14 11:09:55 följande:
    Hon som gjorde UL´på mej blev typ arg på mej för att jag hade kissat innan. De meddelar alltid att man sk aha fylld blåsa inför ultraljudet. Men jag fick då ingen info om det. Ett litet tips bara om du ej visste.

Jag tror ibland att när man verkligen vill att den lille ska sparka till, då gör den inte det. Lycka till i morgon :)
    Det stod i vår kallelse att inte kissan innan.
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
Svar på tråden Januaribebis 2012