• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Liina87

Ja jag har också rul imorgon det är skönt att ha det direkt på morgonen så slipper man gå och vara nervös hela dagen på jobb:P hehe

• shadowstorm

Ja imorgon är det RUL då, och jag som inte varit nervös än men nu är jag det eftersom jag inte känt den lilla saken på 2 dagar...men jag vet ju själv att det är vanligt men va fasen man kan inte låta bli att bli nervös för rul imorgon

• Prinzessan
    shadowstorm skrev 2011-08-14 10:43:23 följande:
    Ja imorgon är det RUL då, och jag som inte varit nervös än men nu är jag det eftersom jag inte känt den lilla saken på 2 dagar...men jag vet ju själv att det är vanligt men va fasen man kan inte låta bli att bli nervös för rul imorgon
    Hon som gjorde UL´på mej blev typ arg på mej för att jag hade kissat innan. De meddelar alltid att man sk aha fylld blåsa inför ultraljudet. Men jag fick då ingen info om det. Ett litet tips bara om du ej visste.

Jag tror ibland att när man verkligen vill att den lille ska sparka till, då gör den inte det. Lycka till i morgon :)
  • Serendipitet
    Marsätt skrev 2011-08-14 09:17:36 följande:

Vi hyrde skrinda första dagen men de är rätt jobbiga att dra runt...betydligt lättare med vagn... Men det  är ju en smaksak.

Det är ju betydligt lättare att dra runt på en vagn - de är lättare att styra med. Fungerar perfekt till packningen med. Eftersom ni ska vara där ett par dagar så kan ju benen bli trötta och som du tidigare skrev så vill man ju uppleva hela stället alla dagarna man är där. I just det fallet kan en vagn vara lämplig även åt en fyraåring, det är ju ett speciellt tillfälle. Prova om hon kan åka, får plats i vagnen innan bara. Och som sagt kanske blir vagnen bara en packåsna under vistelsen, barn har otrolig energi när det väl gäller.

Hoppas ni får kul :) 
  • Serendipitet
    GoodEnough mom skrev 2011-08-14 11:28:34 följande:

Det är ju betydligt lättare att dra runt på en vagn - de är lättare att styra med. Fungerar perfekt till packningen med. Eftersom ni ska vara där ett par dagar så kan ju benen bli trötta och som du tidigare skrev så vill man ju uppleva hela stället alla dagarna man är där. I just det fallet kan en vagn vara lämplig även åt en fyraåring, det är ju ett speciellt tillfälle. Prova om hon kan åka, får plats i vagnen innan bara. Och som sagt kanske blir vagnen bara en packåsna under vistelsen, barn har otrolig energi när det väl gäller.

Hoppas ni får kul :) 
    Postade till fel person.. haha.. Men men..
  • shadowstorm
    Prinzessan skrev 2011-08-14 11:09:55 följande:
    Hon som gjorde UL´på mej blev typ arg på mej för att jag hade kissat innan. De meddelar alltid att man sk aha fylld blåsa inför ultraljudet. Men jag fick då ingen info om det. Ett litet tips bara om du ej visste.

Jag tror ibland att när man verkligen vill att den lille ska sparka till, då gör den inte det. Lycka till i morgon :)
    jo det vet jag om :) men jag har inga som helst problem hålla mig :) läst många som får springa upp på nätterna och kissa....jag har inte kissat än sedan 23 igår kvällst ;) Nu ska jag kliva upp och göra det...inte orkat röra mig ur sängen än :P

Tack :)
  • minjalin
    Prinzessan skrev 2011-08-14 11:09:55 följande:

Jag såg att det stod på lappen, men hur välfylld ska den vara? Jag är en sån som får kissa typ hela tiden när jag är gravid så jag är inte så taggad på att ligga där superkissignödig. Dom trycker ju ändå ganska rejält på magen, så hur långt innan kan man gå? Sa hon det till dig? :p
  • Serendipitet
    minjalin skrev 2011-08-14 11:36:19 följande:

Jag såg att det stod på lappen, men hur välfylld ska den vara? Jag är en sån som får kissa typ hela tiden när jag är gravid så jag är inte så taggad på att ligga där superkissignödig. Dom trycker ju ändå ganska rejält på magen, så hur långt innan kan man gå? Sa hon det till dig? :p

Jag kissade hemma så runt en timme innan.. Och det gick jättebra. Allt beror ju på hur snabbt blåsan fyller sig. Jag frågade lite om det och det är för att en fylld blåsa gör att livmodern puttas upp och det blir en tydligare bild. Lycka till alla som har ultraljud i morgon :D
  • Astrogirl

Min bm sade till mig att jag ska kissa senast en timma innan RUL, så att blåsan hinner fylllas lite igen. Jag kommer nog kissa 1,5 - två timmar innan för säkerhets skull. Ska på RUL 31 aug.

• Pamper

Hmm det med att inte tömma blåsan innan visste jag inte, står inte på min lapp heller ska på RUL den 1 sep men d låter ju vettigt att man inte ska tömma den precis innan så livmodern puttas upp =)

själv ser ja super gravid ut innan morgon kissningen =)

tack för tipset!

Svar på tråden Januaribebis 2012