• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

God morgon :) Igår tog jag mig ork med mor min att börja gå igenom alla sonens barnkläder. Och jisses så mycket det var. Jag ska inte göra mig av med mycket innan jag varit på ännu ett RUL, men sedan så kommer en del säljas (om nån nu vill ha det, JÄTTE FINA) eller så ger jag det till behövande i utlandet.

Tyckte jag rensa massor, men när jag skulle plocka ihop allt igen fanns minst lika mycket kvar, men det mest killiga hade jag plockat bort. Men låångt ifrån allt. Är ju inte den som bara kommer sätta rosa på flickan.

• Majskorn
    Frökenolson skrev 2011-08-19 08:37:16 följande:
    va? inte förns på måndag, är du tokig!! Vi kommer ju undra oss galna =) Kan du inte uppdatera via telefon? skulle ni ta reda på kön?

Nä vi ska inte ta reda på kön :) Ska se om jag kan uppdatera via telefon på båten, har nämligen stuga på Åland och det är utlandstaxa på att surfa då....men på båten kanske jag lyckas komma in på wifi =)
  • Someday
    Niins:

Jag finner verkligen inte heller några ord för det fruktansvärda som hänt er! Förstår att ord inte kan förklara eller beskriva det ni måste känna just nu. Så jag kan inget annat än att verkligen beklaga eran enorma förlust! Jag gratulerar ändå till två vackra barn och önskar all lycka framöver! Jag hoppas att ni vågar försöka igen när ni läkt lite grann! Ta hand om varandra nu. Hjärta
  • Jamirl

Niinis:

Jag beklager så mycket!!!Så fruktansvärt! Finner inga ord. Många styrkekramar till er! Ni ska se att era två änglar får många fina jordiska syskon i framtiden, kram!

• coockiejar

Niins - beklagar sorgen. Finner inga ord...kram

hej tjejer,

jag har sen semester och har inte varit inne på FL sista tiden.
    Vet inte om ni tagit upp detta (ni skriver ju så mkt! :) ) då jag har mååååånga sidor att ta igen men frågar här så får vi se... Är nyfiken på var ni känner rörelser i magen. Jag vet att många ännu inte känner rörelser, men snart så :). Jag har BF 2 Januari och är alltså i vecka 21 (redan!? Tiden bara droooog iväg :) ) och är nyfiken på var ni andra känner rörelser då min lilla kille håller till (oftast) rätt långt ner, typ strax ovanför pubishåren. Ibland är han lite här o där och överallt :) men jag har märkt att det sparkar mest rätt långt ner i livmodern. Va känner ni andra av rörelser?

Det här är mitt 2:a barn men det är 7 år mellan barnen så jag vet inte om det påverkar att min livmoder inte växer fortare denna gång än första gången - den har precis nått naveln på mig.

Hoppas annars ni har en strålande helg framför er :)

• MiAmore

Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er. Läste precis om Niinis stora förlust, så att du inte mår bra förstår jag. Usch, kan inte ens tänka mig hur det måste kännas Beklagar verkligen er stora förlust *stor KRAM* till dig!
    Hoppas att det är bra med er andra? Själv gick jag in i v.20 i onsdags och lilltjejen är en riktigt livlig liten krabat som sparkar och buffar mkt varje dag. Supermysigt!

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120110 ♥
  • Serendipitet
    coockiejar skrev 2011-08-19 11:16:10 följande:

hej tjejer,

Vet inte om ni tagit upp detta (ni skriver ju så mkt! :) ) då jag har mååååånga sidor att ta igen men frågar här så får vi se... Är nyfiken på var ni känner rörelser i magen. Jag vet att många ännu inte känner rörelser, men snart så :). Jag har BF 2 Januari och är alltså i vecka 21 (redan!? Tiden bara droooog iväg :) ) och är nyfiken på var ni andra känner rörelser då min lilla kille håller till (oftast) rätt långt ner, typ strax ovanför pubishåren. Ibland är han lite här o där och överallt :) men jag har märkt att det sparkar mest rätt långt ner i livmodern. Va känner ni andra av rörelser?

Det här är mitt 2:a barn men det är 7 år mellan barnen så jag vet inte om det påverkar att min livmoder inte växer fortare denna gång än första gången - den har precis nått naveln på mig.

Hoppas annars ni har en strålande helg
    framför er :)

Vi har pratat om bebis sparkar men inte riktigt var i magen :) Jag har BF 9 januari och är i vecka 19+3 och min livmoder växer långsamt just nu, 3 fingrar under naveln på mig. Det är andra barnet för mig med, har en flicka tidigare född -05 och livmodern växer inte snabbare på mig heller. 

Känner nästan bara sparkar strax ovanför pubishåren, sedan kan det fladdra lite i resten av magen när bebis för sig :D

• Syoss

hej tjejer,

Jag känner av bebis lite överallt, nedanför naveln. Ibland längst ner, ibland lite mer åt sidan, i mitten, ibland strax under naveln :) Men för det mesta håller den till i mitten.
    Jag är i v.19 :)  
  • Cvb

hej tjejer,

Jag känner sparkar ca 3 fingrar snett ner åt vänster o höger under naveln och ibland nedanför naveln.  Jag kände di första sparkarna i förrgår i 1 timme och sen dess har jag bara kännt lite då och då. Är i v 18 och det är första barnet. :)
Svar på tråden Januaribebis 2012