• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Majskorn

jag var på inskrivning i v11 ska på RUL imorgon(19+0) men inte hos BM utan på Karolinska men sen ska jag inte till BM förrän v25 igen

• minjalin
    jordgubbe0812 skrev 2011-08-18 14:33:40 följande:
    Hej.

Beklagar Nils.

Hur ofta går ni till BM. Jag har haft inskrivning i vecka 12. Sen hade jag RUL nu i vecka 18. Men nästa besök hos BM är inte förrän i vecka 26.
    Dröjer det så länge för er också  ( jag väntar syskon om det är någon skillnad)

Jag var på ett samtal i v 8 eller nåt sånt och sen inskrivning v 10+2 och sen har jag rul imorn v 19+2 och nästa besök hos bm v 20+2 och jag väntar syskon. Tror mest det beror på landsting. Vi har väldigt bra här med täta kontroller verkar det som för när jag var förstagångsföderska gjorde jag typ inget annat än sprang där medan en kompis fick gå jättesällan. Men då bor vi i olika komuner.
  • Sussolita

Jag var på hälsosamtal i v 6
    inskrivning v11
    RUL v15
    RUL v18
    och nu ska jag inte in innan v25
    Så det är nog normalt tror jag

Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Alltochinget

Jag hade inskrivning v.12 sen ska jag inte till min BM förrän v.26 (därimellan 2 UL, KUB v.13 och RUL v.19) och jag väntar första.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • pernillis

Ultraljud om 55 minuter. Dööööör av nervositet. 

• nadia bk
    pernillis skrev 2011-08-18 15:05:59 följande:
    Ultraljud om 55 minuter. Dööööör av nervositet. 
    åhh vad spännade=)...ska ni ta reda på vad det blir?
  • missable

Niins- är så ledsen för er skull, hoppas du har bra stöd från familj och andra runt dig, du kommer igen!Gråter

pernillis- Lycka till! 

• Kajsa84
    Syoss skrev 2011-08-18 09:34:27 följande:
    Ser att ni skriver om vart ni jobbar.
    Jag jobbar på en Burger King-restaurang och det är inte kul att jobba på ett sånt ställe redan som icke-gravid. Det är stress, varmt, dålig luft.
    Jobbar man mindre än 5 timmar så har man inte rätt till rast och därmed ingen möjlighet att kunna sätta sig lite snabbt när man känner att man behöver det. Och att springa omkring på det hårda golvet med dom dåliga arbetsskorna gör inte direkt under för fötterna. Som gravid är det nästan omöjligt.. men har bett chefen om att få jobba kortare pass fr.o.m september. Efter att arbetspass så kommer jag hem trött med svullna fötter, ont i höfter, rygg och ben. Dessutom har jag den senaste tiden fått sammandragningar när jag kommer hem och försöker slappna av.
    Så har jag tänkt att söka GP så fort det går men har hört från flera att det är svårt att få det beviljat på ett sånt här ställe. Men högsäsongen drar igång i december och då tänker jag inte jobba där. Då är det ca 20 st som jobbar samtidigt och jag vill inte riskera att springa in i nån eller att nån springer in i mig och magen.

Usch va gnällig jag känner mig nu :P  
    Jobbar också på ett hamburgeri men alla våra har fått GP godkända två månader innan. Det beror lite på hur din chef skriver det också. Hos oss kan man inte sätta sig ned, gå på toa när man vill och det är väldigt mycket tunga moment och vridningar. Men våran chef har alltid varit helt ärligt hur tufft det kan vara som gravid på vårt jobb och hoppas på att han är det för mig med. Finns i alla fall en sak som han fixar bra Han är en riktigt Jävel när det gäller allt annat..
  • Kajsa84

Niins --> Så ledsen för eran skull...Hoppas ni hittar ljuset snart och får en bebbe i famnen. Kram

Svar på tråden Januaribebis 2012