• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Var på inskrivning och VUL v.5
    Ska på UL i v.20
    BM första besök v.22
    Väntar barn nr 2 och bor i sthlm
    Inte ofta här inte :-/

• Pebbles82

Niins: Så ledsen jag blir för er skull! :( 

• nya mamman

Jag beklgar allt tråkigt som hänt  Rynkar på näsan
    Vad sällan folk verkar göra besök till BM eller MVC. Här går vi en gång i månader från första början nästan. Jag var på hälsosamtal i v. 6, inskrivning i v. 10, RUL i v. 18 och ska till MVC imorgon och är då i v. 20+2. Och så rullar det på till man närmar sig slutet och börjar gå 1 gång/vecka.

• bumbi 84
    Niins skrev 2011-08-18 11:47:18 följande:
    Tyvärr hände det som inte får hända i lördags 13/8, vattnet gick i v 19+4. 15/8 föddes våra tvillingar. En flicka och en pojke.
    Finns inga svar på vad som kan ha gjort att jag öppnade mig och att vattnet gick, troligtvis nån infektion. 
    Hoppas kunna få svar när vi ska på återbesök. 
    Allt känns hopplöst och mörkt. Kommer man någonsin komma tillbaka?!?

Beklagar verkligen eran förlust! finner inga ord för att beskriva hur hemskt synd jag tycker om er. hoppas ni kan finna tröst i varandra och att ni har bra stöd runt om er.

Kramar
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • pernillis

Är så ledsen och besviken. Måste bara få skriva av mig. Min sambo sa att ultraljudet var klockan 16 och jag litade på honom trots att magkänslan sa att det egentligen skulle vara tidigt på morgonen. Så jag frågade honom igår och sa att jag var nervös att det inte var klockan fyra men han var säker på det men erbjöd sig att springa ut i bilen och hämta pappret med tiderna men jag valde att tro att han hade rätt. Jag har längtat efter den här jävla stunden i över sju veckor nu och när jag hoppar in i bilen och kollar pappret klockan halv fyra så såg jag att det var inbokat vid halv nio. Är så ledsen och så besviken och nu får vi tidigast en ny tid nästa vecka. Min sambo är jag så besviken på - vi har det struligt redan sen innan och att göra slut ligger nära för mig (inte bara för det här givetvis). Visst att alla kan göra ett misstag och läsa fel men vafan :( 

• Jämthund

Jag har/hade: Hälsosamtal v.6 VUL 8+3 Inskrivning 8+4 RUL 31/8 18+6 sen tror jag nästa besök hos bm är v. 26

• Krikiz
    zatori skrev 2011-08-18 09:05:02 följande:
    Ringde min BM idag för att diskutera den hemska migränliknande huvudvärk som jag får regelbundet. Hade hoppats på att hon bara skulle säga att det var helt normalt vid graviditet med huvudvärk och att jag inte skulle oroa mig. Istället sa hon att visst, man kan få huvudvärk, men kanske inte den typen av värk som jag beskrev och som ibland kan hålla i sig i flera dagar. Hon trodde INTE att det hade med graviditeten att göra. :(

Till saken hör att jag har en sjukdom - förhöjt prolaktinvärde och en tumör på hypofysen. (Godartad) Och jag är jättejätterädd att den kan ha något med saken att göra.Att den växt och blivit stor som en fotboll eller så.  BM kunde inte ge mig något svar på rak arm utan skulle diskutera saken med sina kollegor och sen ringa upp mig under dagen. Usch, känns inte alls kul.

Havandeskapsförgiftning, får man alltid det i slutet av graviditeten eller skulle det kunna vara något sånt? Har hört att huvudvärk då är ett symtom. Men det känns lite tidigt för det? Jag griper efter halmstrån nu bara. är det någon som har något förslag på vad det kan vara eller som varit med om liknande?
    Usch då   Hur har det gått? Har din BM hört av sig?
    Kan du inte ringa din vanliga läkare och höra OM det är så att graviditeten kan påverka tumören? Gissar iofs att du kan din sjukdom utan och innan, så det har du säkert koll på redan.
    Hoppas i alla fall att du få ett lugnande besked, så att du kan fortsätta njuta av graviditeten.
    Nosce te ipsum.
  • Ms J

Niins: Jag beklagar er stora sorg och hoppas att ni kam finna tröst hos varandra. Styrkekram

Svar på tråden Januaribebis 2012