• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy

jag är i v 18(17+1) och jag är så orolig att något ska vara fel! förstår inte hur man kan vara såhär orolig, skall som tur på RUL 23aug. o hittils har allt sätt bra ut, hjärtat slog för 2veckor sen, så allt borde ju vara som det ska :) även om magen knappt börjat puta utåt, inte lika mycke som många andras har börjat göra! har inte heller börjat gå upp i vikt, ligger på -4 ungefär. Jag hoppas bara att allt är som de ska :)

• got2b
    ccecy skrev 2011-08-20 07:48:55 följande:
    jag är i v 18(17+1) och jag är så orolig att något ska vara fel! förstår inte hur man kan vara såhär orolig, skall som tur på RUL 23aug. o hittils har allt sätt bra ut, hjärtat slog för 2veckor sen, så allt borde ju vara som det ska :) även om magen knappt börjat puta utåt, inte lika mycke som många andras har börjat göra! har inte heller börjat gå upp i vikt, ligger på -4 ungefär. Jag hoppas bara att allt är som de ska :)
    Du ska se att allt ser bra ut om några dagar =) Alla växer ju olika fort och du ska vara glad om du inte får så stor mage. Lättare att gå tillbaka till normalt sen då. Och vikten är också väldigt olika. Vissa går upp och andra ner. Vet väldigt många som gått ner under sina graviditeter pga illamående och annat. Jag har hittills gått upp 4kg, trodde jag skulle gått upp mer vid detta laget.
  • curiosa
    fabler skrev 2011-08-20 07:40:49 följande:
    Med sonen hade jag kramp vi vaden nästan varje natt på slutet av grav... och natten till i torsdags hade jag de och nu hade jag de i natt igen måste kolla vad man ska göra/äta för att undvika de. De gör ju så sjukt ont.

Idag ska jag nog till Falun och handla lite kläder till sonen och bebisen. Min favvo affär har lite erbjudanden plus att massa nyheter från NS, geggamojja och katvig har kommit.
    Magnesium brist brukar ge kramp i vad på natten även vätske brist men just magnesium.
    Vet inte om det är bra att äta magnesium tillskott som gravid men när man äter enl LCHF så fungerar det super så slipper man det till nästan 100%.
  • fabler
    curiosa skrev 2011-08-20 08:12:48 följande:
    Magnesium brist brukar ge kramp i vad på natten även vätske brist men just magnesium.
    Vet inte om det är bra att äta magnesium tillskott som gravid men när man äter enl LCHF så fungerar det super så slipper man det till nästan 100%.
    de kan nog va både och faktiskt. Får kolla vilka livsmedel jag får i mig extra magnesium av och sen börjar bli bättre att dricka mer vatten.
    elias är världens sötaste!!!
  • ccecy
    got2b skrev 2011-08-20 07:56:03 följande:
    Du ska se att allt ser bra ut om några dagar =) Alla växer ju olika fort och du ska vara glad om du inte får så stor mage. Lättare att gå tillbaka till normalt sen då. Och vikten är också väldigt olika. Vissa går upp och andra ner. Vet väldigt många som gått ner under sina graviditeter pga illamående och annat. Jag har hittills gått upp 4kg, trodde jag skulle gått upp mer vid detta laget.
    Det är väl så, jag har däremot inte mått illa, eller spytt en enda gång, då det är de som jag tycker är så lustigt :) men de ska väl nog ordna sig, min mamma gick ju bara upp 3kg hennes sista graviditet och ut kom min syster på 2,900kg :) och så sa hon att med min äldre bror som är hennes första, så gick hon upp först sista månaden och de va först då de syndes att hon va gravid!:) så har vel hennes gener, får man hoppas!:) så de inte är något fel. Men jag går ju o oroar mig i onödan säkert mera också, då jag är blivande ensamstående, så man funderar på så mycke då över allt :) men du har fått mycke mage då ?:) Har du varit på RUL?:)
  • doriah

Ames - Det finns magnesiumyillskott på apoteket annars (Kul med barnklädesnörderiFlört)

c3c - det verkar som att man antingen oroar sig för det ena eller det andra...själv är jag rädd att bli stor som ett hus...Cool

Elsa och Lovis mamma
  • ccecy

doriah - det är säkert så:) men på tisdag får jag se allt e okej :)

• Marsätt

Veckorna går snabbt framåt. Det är skönt med tanke på att mina fogar bara blir sämre.

Idag ska jag på bröllop. Det ska bli superkul.

• minjalin

Ni som pratar om att det är många tjejer i magarna i denna tråden, jag tror i alla fall vi får en pojk ;) Hela magkänslan sa pojke och på rul igår så bad vi bm att vi ville titta själva men att hon inte fick säga och det tyckte hon var lite kul så hon försökte så gott det gick för bebis var inte så samarbetsvillig, men det hängde allt ner nåt vitt punglliknande mellan benen så vi tror allt det kommer en pojk ;) Men man kan aldrig så noga veta :p

Svar på tråden Januaribebis 2012