• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • jordgubbe0812

Jag tror att det betydligt roligare att skriva att man känner sparkar än motsatsen.  Därför får man nog lätt intrycket att fler känner.

Jag känner något, lite som bubblor som någon skrev ovan. Definitivt inte några konkreta sparkar eller någonting utanpå magen.

• nya mamman
    jordgubbe0812 skrev 2011-08-20 12:23:44 följande:
    Jag tror att det betydligt roligare att skriva att man känner sparkar än motsatsen.  Därför får man nog lätt intrycket att fler känner.

Jag känner något, lite som bubblor som någon skrev ovan. Definitivt inte några konkreta sparkar eller någonting utanpå magen.
    precis vad jag tror oxå! Man skriver gärna när man känner än när man inte känner... fick lätt panik när jag läste om alla som kände och va inte lika långt gångna som jag. Trots att jag vet att jag har moderkakan i framvägg. Ha tänkt att man inte ska läsa så mycket men ändå gör man d...

Kan inte heller att jag sett eller känt sparkarna utanpå magen ännu. 
  • elingabriella
    nya mamman skrev 2011-08-20 12:20:32 följande:
    Jag har just börjat känna... och är i v. 21!
    Jag känner också! Plötsligt händer det :) Igår började jag känna för första gången tydligt då jag ställde en lagbok på magen, och nu idag har jag känt massa i hela magen hur bebis rör sig. Underbart HjärtaJag är i vecka 18 och har RUL på torsdag.

Idag köpte jag en jättesöt amningskudde med mumin på, så skön att sova med :) Jag hoppas jag får använing av den sen också, jag har nämligen op brösten (förstoring) för flera år sedan så man vet ju aldrig. Dock funkar det för de flesta har jag hört och det har redan kommit ut lite gul vätska (klumpar typ?) från brösten. Kanske ett gott tecken i alla fall? :) 
    elingabriella.se - 22 år med mops, chihuahua & bebis i magen ♥
  • chicopico
    elingabriella skrev 2011-08-20 12:42:49 följande:
    Jag känner också! Plötsligt händer det :) Igår började jag känna för första gången tydligt då jag ställde en lagbok på magen, och nu idag har jag känt massa i hela magen hur bebis rör sig. Underbart HjärtaJag är i vecka 18 och har RUL på torsdag.

Idag köpte jag en jättesöt amningskudde med mumin på, så skön att sova med :) Jag hoppas jag får använing av den sen också, jag har nämligen op brösten (förstoring) för flera år sedan så man vet ju aldrig. Dock funkar det för de flesta har jag hört och det har redan kommit ut lite gul vätska (klumpar typ?) från brösten. Kanske ett gott tecken i alla fall? :) 
    jag har också gjort en bröstförstoring för många år sedan men de har gått bra att amma ändå
  • Majskorn

Rul igår...
    Allt såg toppen ut med liten och "han" låg still nästan hela tiden så det gick bra =) Jag blev flyttad 3 dagar så nya BF är 16e januari! Min man fick gåshud och blev aldeles tårögd, nu tar han det verkligen på allvar och är helt på att börja köpa prylar Jag blev helt förstummad och fick inte fram ett ord...det finaste lilla liv jag sett <3

• LillaEko

Var och spanade vagn idag igen :)
    Blir enn emmaljunga city cross i antingen pp black/lime eller pp black/orange.
    Citykorgen ska vi köpa begagnad av en kompis i jättefint skick :)

• MiLion

Hej alla och GRATTIS till oss!

Våran lilla är också beräknad till januari 2012.
    Vi var på rutinultraljudet i torsdags och fick då reda på att det ligger en liten prins i magen, blev framflyttad 2 dagar till den 17:e januari.

Helt otrolig känsla att se honom, kan inte sluta stirra på ultraljudsbilderna!!

Har också börjat känna små sparkar innifrån men inte kunnat känna utanpå, kan man känna det ännu??

<3

• APEW

Hej alla, och grattis till alla lyckade RUL.

Jag har en fråga.

Sedan en vecka tio dagar har jag börjat få sammandragningar. I början var det kanske 1-5 om dagen. sedan 5-10 om dagen. Nu igår jobbade jag långpass 8-19 och gick i stort sett hela dagen. Fick jättemånga sammandragningar under dagen, och däremellan var livmodern inte avslappnad utan kraftigt spänd konstant. Bara när jag satt ner, eller låg ner kunde den slappna av. Samma var det idag.

Detta är min första graviditet, och jag undrar om någon varit med om liknande, eller har några råd. Jag börjar känna mig orolig även om min barnmorska sagt att jag inte behöver oroa mig. Träffade henne i onsdags, och då var det ju inte lika ofta.

Svar på tråden Januaribebis 2012