• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Someday

Vi har bestämt oss för en Emmaljunga med classic cromechassi. Däremot osäker på om vi ska välja Edge duo Charleston eller Mondial leatherette i vitt. Vad tycker ni? Vi velar kan jag tillägga =)

• bumbi 84
    APEW skrev 2011-08-20 16:08:29 följande:

Hej alla, och grattis till alla lyckade RUL.

Jag har en fråga.

Sedan en vecka tio dagar har jag börjat få sammandragningar. I början var det kanske 1-5 om dagen. sedan 5-10 om dagen. Nu igår jobbade jag långpass 8-19 och gick i stort sett hela dagen. Fick jättemånga sammandragningar under dagen, och däremellan var livmodern inte avslappnad utan kraftigt spänd konstant. Bara när jag satt ner, eller låg ner kunde den slappna av. Samma var det idag.

Detta är min första graviditet, och jag undrar om någon varit med om liknande, eller har några råd. Jag börjar känna mig orolig även om min barnmorska sagt att jag inte behöver oroa mig. Träffade henne i onsdags, och då var det ju inte lika ofta.

tycker du ska ringa henne och tala om att dom ökat.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84

igår köpte vi dom första kläderna som liten ska direkt efter förlossningen

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Mea

Jag är i v 19 och var på RUL i onsdags. 18+0. Blev flyttad 2 dagar, så ny BF är 18 januari. Vi valde att inte ta reda på könet, men vi tyckte att det såg ut som en pojke.

Jag började känna rörelser inifrån i 16+3, men utanpå först för någon dag sedan.. Min sambo kände det för första gången idag. Moderkakan placerad i bakvägg, så då känner man lite tidigare.

Var inte oroliga ni som inte känner än.. det kommer nog snart!

• MaHo89

för oss lutar det mot en brio happy med liggkorg.. annars har vi tittat lite på emmaljunga city cross..

• Mea
    MaHo89 skrev 2011-08-20 16:31:54 följande:
    för oss lutar det mot en brio happy med liggkorg.. annars har vi tittat lite på emmaljunga city cross..
    Jag funderar också på en brio happy... Så skönt gung i vagnen.
  • nya mamman

Nu är mina nerver testade iaf! Har bakat bröd hela jävla dagen... gick inte så bra. Har bakat 2 olika sorters semlor och sen något som vi kallar för hemvete.
    Först fick jag slänga en sats hemvete, gick åt fanders då jag glömde saltet så det jäste inte. Sen skulle jag laga morotssemlor, men det blev vanliga eftersom jag glömde riva morötter. Sen lagade jag morotssemlor =) Sen prövade jag igen laga hemvete. Det jäste och allt va frid och fröjd, tills jag hade kavlat ut dom jävlarna. Då vägrade dom jäsa nå mera. Nå, men fick iaf 2 kakor som vart bra och 2 blev typ bara luft...
    Tur att semlorna smakade bra iaf =) Men usch, nu är jag irriterad och ska inte baka bröd på ett tag. 

• Carolaj83
    Majskorn-härligt, samma dag som mig

MiLion-välkomen

bumbi 84-vad mysigt med första kläderna

vill oxå köpa en ny vagn, men tycker de drar iväg alldeles för mycket i pengar, så de blir begagnad city cross för oss 
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • curiosa

Här blir det ny vagn.
    En Teutonia Mistral S med separat liggdel.
    Vagnen kommer antingen att bli svart eller mörkgrå och vi beställer den runt v 25 tänkte vi.
    Bilstol (akta Graco, logico) blir oxå ny.

Annars blir det bara begagnade saker men just vagn och speciellt bilstol vill jag ha nya.

• curiosa
    APEW skrev 2011-08-20 16:08:29 följande:

Hej alla, och grattis till alla lyckade RUL.

Jag har en fråga.

Sedan en vecka tio dagar har jag börjat få sammandragningar. I början var det kanske 1-5 om dagen. sedan 5-10 om dagen. Nu igår jobbade jag långpass 8-19 och gick i stort sett hela dagen. Fick jättemånga sammandragningar under dagen, och däremellan var livmodern inte avslappnad utan kraftigt spänd konstant. Bara när jag satt ner, eller låg ner kunde den slappna av. Samma var det idag.

Detta är min första graviditet, och jag undrar om någon varit med om liknande, eller har några råd. Jag börjar känna mig orolig även om min barnmorska sagt att jag inte behöver oroa mig. Träffade henne i onsdags, och då var det ju inte lika ofta.

Om jag jobbar och står upp mkt så får jag onda sammandragningar som inte ger sig på kvällen heller.
    Men jag har märkt nu när jag vart ledig en vecka att de är helt borta.
    Ring din bm igen och berätta att de ökat.
Svar på tråden Januaribebis 2012