• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • smulan777

Caradan: vi har oxå tänkt köpa teutonia mistral s, känns som en fin kombo mellan terrängvagn och cityvagn. Tips; kolla kopbarnvagn.se, kanske kan spara någon 1000-lapp?

Är i vecka 19 imorgon och känner INGENTING! Första barnet och har 1,5 vecka kvar till RUL, känner mig lite nervös. Dessutom har jag en mycket liten mage. Ingen skulle kunna gissa att jag är gravid. Lite orolig blir man allt...

• ccecy
    smulan777 skrev 2011-08-20 18:44:04 följande:
    Caradan: vi har oxå tänkt köpa teutonia mistral s, känns som en fin kombo mellan terrängvagn och cityvagn. Tips; kolla kopbarnvagn.se, kanske kan spara någon 1000-lapp?

Är i vecka 19 imorgon och känner INGENTING! Första barnet och har 1,5 vecka kvar till RUL, känner mig lite nervös. Dessutom har jag en mycket liten mage. Ingen skulle kunna gissa att jag är gravid. Lite orolig blir man allt...
    då är vi två, som inte känner något, och har väldigt liten mage! ligger ungefär en vecka efter dig, men jag börjar också bli nervös, och oroar mig säkert mycket i onödan också :) som tur är har jag Rul nu på tisdag, och jag hoppas verkligen allt är som det ska!
  • smulan777

c3c: Lycka till på RUL och va skönt att du har det så snart! Även om man ser i fram emot det och att det säkert är helt ljuvligt att se lilla pyret så känns det rätt skönt att få det överstökat om du förstår vad jag menar?

Jag sa inget till mina kollegor innan jag gick på semester för tyckte det kunde vara rätt coolt att komma tillbaka nu i v 18 och vara lite tjock men tji fick jag, det är ingen som ser något:)

• zatori
    fabler skrev 2011-08-20 07:40:49 följande:
    Med sonen hade jag kramp vi vaden nästan varje natt på slutet av grav... och natten till i torsdags hade jag de och nu hade jag de i natt igen måste kolla vad man ska göra/äta för att undvika de. De gör ju så sjukt ont.

Idag ska jag nog till Falun och handla lite kläder till sonen och bebisen. Min favvo affär har lite erbjudanden plus att massa nyheter från NS, geggamojja och katvig har kommit.
    Jag vaknade imorse och hade sån SJUK kramp i vaden! Satan, vad ont det gjorde. Sen tog jag mig en tupplur på soffan förut också och fick värsta krmapen då igen. Ajaj. Det vill man inte ha!
  • zatori

Majskorn: Åh, vad härligt att läsa att det gick så bra på rul! :) Grattis!

• ccecy
    smulan777 skrev 2011-08-20 18:55:38 följande:
    c3c: Lycka till på RUL och va skönt att du har det så snart! Även om man ser i fram emot det och att det säkert är helt ljuvligt att se lilla pyret så känns det rätt skönt att få det överstökat om du förstår vad jag menar?

Jag sa inget till mina kollegor innan jag gick på semester för tyckte det kunde vara rätt coolt att komma tillbaka nu i v 18 och vara lite tjock men tji fick jag, det är ingen som ser något:)
    tack!:) ja jag vill mest av allt bara ha de överstökat, iaf så långt att BM säger att allt är okej, det ser bra ut. för jag går och oroar mig över precis allt, värsta tanken är nog att det skulle vara MA eller något. Så vill nog bara få det överstökat, trodde man skulle vara lugnare efter v 12, men jag har nog bara blivit oroligare, för vid v12 förstog ja nog inte riktigt att jag var gravid. Men hörde hjärtat slå 5aug så det borde vara lugnt!:)  Har du varit och hört på hjärtljuden då ?:) har du alls gått upp något ? själv ligger ja på -3kg ungefär, utan illamående eller kräkningar.
  • Frökenolson
    Majskorn skrev 2011-08-20 14:42:10 följande:
    Rul igår...
    Allt såg toppen ut med liten och "han" låg still nästan hela tiden så det gick bra =) Jag blev flyttad 3 dagar så nya BF är 16e januari! Min man fick gåshud och blev aldeles tårögd, nu tar han det verkligen på allvar och är helt på att börja köpa prylar Jag blev helt förstummad och fick inte fram ett ord...det finaste lilla liv jag sett <3
    Grattis, va kul!! Härligt att mannen blev så rörd!
  • fabler
    zatori skrev 2011-08-20 19:17:51 följande:
    Jag vaknade imorse och hade sån SJUK kramp i vaden! Satan, vad ont det gjorde. Sen tog jag mig en tupplur på soffan förut också och fick värsta krmapen då igen. Ajaj. Det vill man inte ha!
    nej de e riktigt obehagligt. De värsta är att när jag får de känns de sen som jag har träningsvärk i vaden halva dagen efter.
    elias är världens sötaste!!!
  • smulan777

c3c: Jag fick göra ett ultraljud i vecka 11 och då såg allt kanon ut. Jag var inte speciellt orolig men hos bm för jag går fick jag frågan om jag ville och det ville jag såklart!! Har gått upp 1 kg kanske ( marginell viktökning mao ). Jag gick oxå ner typ 3 kg i början men de har jag nu gått upp och kanske lagt på mig något kg. Tror nog dina oxå kommer tillbaka snart:) När jag ligger ner och liksom "suger" in magen så ser man en liten kula :)

• ccecy
    smulan777 skrev 2011-08-20 19:50:06 följande:
    c3c: Jag fick göra ett ultraljud i vecka 11 och då såg allt kanon ut. Jag var inte speciellt orolig men hos bm för jag går fick jag frågan om jag ville och det ville jag såklart!! Har gått upp 1 kg kanske ( marginell viktökning mao ). Jag gick oxå ner typ 3 kg i början men de har jag nu gått upp och kanske lagt på mig något kg. Tror nog dina oxå kommer tillbaka snart:) När jag ligger ner och liksom "suger" in magen så ser man en liten kula :)
    Jag oroar väl mig mest för jag inte sett något ultraljud ännu :) bara hört hjärtljuden, och gjort dom vanliga urinodlingarna och allt såg ju bra ut på dom :) så de tar väl ett tag:) Min mor gick ju bara upp 3kg med min yngsta syster, och hon vägde 2,9 vid födseln, så vissa går upp mer o andra mindre :) samma sa hon med min äldre bror så fick hon vänta till två sista månaderna innan man började se på att hon var gravid:) så får se hur de ser ut på tisdag:) Men skönt för dig att du sett ett ultraljud och att allt såg bra ut på det!:) och att de börjar bli liten kula så kan ju vara skönt det med :) Du har inte alls haft några känningar av början till sparkar och fosterrörelser då?:)
Svar på tråden Januaribebis 2012