• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet
    MaHo89 skrev 2011-08-25 13:05:16 följande:
    Tack för mig och lycka till

Gick det inte bra?
  • Alltochinget
    bumbi 84 skrev 2011-08-25 12:56:14 följande:
    Vi har haft brio. och det har även dom flesta bekanta.
    minjalin skrev 2011-08-25 13:06:06 följande:
    Hade BRIO Primo och kommer ha samma babyskydd till denna bebisen
    Jag har kollat på brio primo och besafe izi sleep. men det skiljer ju 1000 kr mellan dem! Brio för 2000 och Besafe för 3000 (med bas). Men såg att Babyland hade rea på Brio Primo, 1300 istället för 2000. Därför funderar vi på att slå till redan nu.

Har ni varit nöjda med Brion? Kan ni ge ris och ros? Har ni med basen också?
    Har läst (när jag googlat runt) att några tycker själva sittdelen är liten i Brion. Dock säger många att den är smidig och hyffsat lätt.
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • bumbi 84
    Alltochinget skrev 2011-08-25 13:19:26 följande:
    Jag har kollat på brio primo och besafe izi sleep. men det skiljer ju 1000 kr mellan dem! Brio för 2000 och Besafe för 3000 (med bas). Men såg att Babyland hade rea på Brio Primo, 1300 istället för 2000. Därför funderar vi på att slå till redan nu.

Har läst (när jag googlat runt) att några tycker själva sittdelen är liten i Brion. Dock säger många att den är smidig och hyffsat lätt.

vet inte om den är liten. men då dom kommer i januari kommer du ändå gå över till en större stol då det är dax för att börja med overall till vintern.

jag hade slått till. dom pengarna kan ni lägga på nått roligare  
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • minjalin
    Alltochinget skrev 2011-08-25 13:19:26 följande:

Jag är nöjd i alla fall. Har ju inte så mycket annat att jämföra med då jag inte haft nåt annat. Vi tittade inte runt massa utan den kändes som ett självklart val eftersom vi köpte en Brio sing och ville kunna ha babyskyddet på vagnen plus att det var kampanj så både bayskydde toch basen ingick när vi köpte vagnen. Sen tyckte vi det såg trångt ut för sonen när han var drygt 6 månader så då köpte vi en vanlig bilbarnstol (men han hade inte nått över gränsen för huvudet men det såg trångt ut på bredden) men alla jag känner med olika babyskydd har fått byta ungefär då för att dom tycker det sett trångt ut. Man får nog ha en ganska liten bebis om dom ska kunna sitta i babyskyddet till 9 månaders ålder. Sen tycker jag babyskyddet är tungt och otympligt för mig att bära men det verkar de flesta babyskydd vara så det var skönt att kunna sätta det på vagnen. Vi hade bas till och det rekommenderar jag eftersom det blir ganska bökigt att hålla på och bälta hela tiden plus att det känns lite säkrare.
  • LillaEko

Vi ska hyra, men en kompis sa att vi inte skulle välja att hyra brio då deras är mindre än tex acta's!

• LillaJag89
    Alltochinget skrev 2011-08-25 12:49:35 följande:
    Jag behöver råd och tips om BABYSKYDD. Ni som har barn sen innan (eller känner nån som har barn) vad har/hade ni/de för babyskydd? Tycker det är så svårt att välja! Det är stor skillnad i pris men hur skiljer de sig från varandra? Vilket är bäst?
    Vi hade acta gracos till dottern.  Som vi sålde och kommer köra på samma igen. Vet många barn som växt ur brios fort på bredden.
    Vi är super nödja med gracos :)
  • Alltochinget

Det låter ju bra att ni är nöjda Glad Det jag är orolig för är att det är för litet, men då är det säkert inga problem. Som sagt, man byter väl stol runt 6 månader. På tal om det säljer Babyland även en barnbilstol, Besafe, från 6 mån - ca 4 år på rea. 2500 istället för 3800. Det verkar som de säljer ut den för det kommit en nyare variant på den modellen, som kostar nästan 5000! Sambon tycker att vi ska köpa den större stolen också, men jag tycker det känns väldigt tidigt. Den kommer vi ju inte kunna använda förrän om 1 år! Men jag är rädd att han ska ha rätt. Att vi står där i vår, med sämre ekonomi och utan ett bra erbjudanden på barnbilstolar. Usch! Svårt beslut Glad Får han välja kommer vi hem med både brio babyskydd och besafe stolen ikväll Tungan ute haha.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
Svar på tråden Januaribebis 2012