• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Men har barnen växt ur brion på bredden för tidigt? Innan de kan byta till större stol?

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • bumbi 84
    Alltochinget skrev 2011-08-25 13:44:10 följande:
    Men har barnen växt ur brion på bredden för tidigt? Innan de kan byta till större stol?

Nej! jag har stora barn och sista barnet hade sin tills hon var 9mån och då hade hon overall i stolen med!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • minjalin
    Alltochinget skrev 2011-08-25 13:43:16 följande:
    Det låter ju bra att ni är nöjda Glad Det jag är orolig för är att det är för litet, men då är det säkert inga problem. Som sagt, man byter väl stol runt 6 månader. På tal om det säljer Babyland även en barnbilstol, Besafe, från 6 mån - ca 4 år på rea. 2500 istället för 3800. Det verkar som de säljer ut den för det kommit en nyare variant på den modellen, som kostar nästan 5000! Sambon tycker att vi ska köpa den större stolen också, men jag tycker det känns väldigt tidigt. Den kommer vi ju inte kunna använda förrän om 1 år! Men jag är rädd att han ska ha rätt. Att vi står där i vår, med sämre ekonomi och utan ett bra erbjudanden på barnbilstolar. Usch! Svårt beslut Glad Får han välja kommer vi hem med både brio babyskydd och besafe stolen ikväll Tungan ute haha.
    Finns ofta bra erbjudanden på stolar. Vi köpte vår Britax multi tech för 2600 istället för 3200 eller nåt liknande. Var i alla fall 700 kr rabatt och den kostade nåt på 2000 efter rabatten. Den är upp till 6 års ålder så den räcker länge och vi är helnöjda med den. Så stressa inte med att köpa stor stol utan det är bättre att dom är så nya som möjligt och sen är det ju bättre med stolar som räcker till 6 år så man slipper köpa så många stolar. Den här har man först bakåtvänd tills barnet är 4,5 år tror jag om jag inte minns fel och sen vänder man den. Men det finns massor med olika stolar i alla prisklasser och man kan få en bra stol utan att lägga 5000, men sen kanske man inte ska köpa den billigaste heller. Jag har sett att Britax fått mycket bäst i test och sånt så jag hoppas vår stol är bra i alla fall :p
  • minjalin
    Alltochinget skrev 2011-08-25 13:44:10 följande:

Nej vår son hade säkert kunnat ha sin längre än 6,5 månader eller vad han nu var. Det var mest vi som tyckte det såg lite trångt ut men då var det ju inga problem att byta heller för han kunde sitta utan stöd när han var 5,5 månader. Det är det viktiga när dom ska ha riktigt stol sen, att dom kan sitta utan stöd. Men som sagt hade han inte vuxit ur den utan vi skulle ändå passa på på ett erbjudande och tyckte det var lika bra att byta eftersom det såg lite trångt ut och vi ändå hade en stol och han kunde sitta utan stöd.
  • Alltochinget
    bumbi 84 skrev 2011-08-25 13:47:42 följande:
    Nej! jag har stora barn och sista barnet hade sin tills hon var 9mån och då hade hon overall i stolen med!
    Verkar vara väldigt olika bud hehe. Vi ska iallafall åka och kika lite babyskydd i butikerna idag. Får höra vad säljarna säger.
  • Alltochinget
    minjalin skrev 2011-08-25 13:48:36 följande:
    Finns ofta bra erbjudanden på stolar. Vi köpte vår Britax multi tech för 2600 istället för 3200 eller nåt liknande. Var i alla fall 700 kr rabatt och den kostade nåt på 2000 efter rabatten. Den är upp till 6 års ålder så den räcker länge och vi är helnöjda med den. Så stressa inte med att köpa stor stol utan det är bättre att dom är så nya som möjligt och sen är det ju bättre med stolar som räcker till 6 år så man slipper köpa så många stolar. Den här har man först bakåtvänd tills barnet är 4,5 år tror jag om jag inte minns fel och sen vänder man den. Men det finns massor med olika stolar i alla prisklasser och man kan få en bra stol utan att lägga 5000, men sen kanske man inte ska köpa den billigaste heller. Jag har sett att Britax fått mycket bäst i test och sånt så jag hoppas vår stol är bra i alla fall :p
    Jag tänker som du. Visst kommer det komma fler erbjudanden. Jag blir bara så påverkad av min sambo. "Då får du betala mellanskillnanden sen då" säger han till mig :P haha. Liten surgubbe jag har att göra med ;) En bestämd sådan.
  • Pebbles82

anonyym: Vi hade en Acta Graco och var supernöjd, men så länge du har tänkt dig att byta så fort barnet kan sitta självt så funkar Brio alldeles utmärkt. Dessutom är det ju i början de behöver bylsiga kläder, då är de ju ändå "små"! 

Och erbjudanden kommer hela tiden det håller jag med om. Jag hade nog först och främst provat den större stolen i bilen först och främst, för alla passar ju inte överallt sådär jättebra!

Maho89: Men vad sjutton hände? :(  

• Alltochinget
    Pebbles82 skrev 2011-08-25 13:55:24 följande:
    anonyym: Vi hade en Acta Graco och var supernöjd, men så länge du har tänkt dig att byta så fort barnet kan sitta självt så funkar Brio alldeles utmärkt. Dessutom är det ju i början de behöver bylsiga kläder, då är de ju ändå "små"! 
    Ja, precis :)
  • Pebbles82

anonyym: Sen beror det ju på vad du ska ha för vagn med? Hade du tänkt att kunna fästa babyskyddet på vagnen när ni ska iväg? 

• Alltochinget
    Pebbles82 skrev 2011-08-25 13:58:30 följande:
    anonyym: Sen beror det ju på vad du ska ha för vagn med? Hade du tänkt att kunna fästa babyskyddet på vagnen när ni ska iväg? 
    Nej det har vi inte tänkt. Vi ska ha en Emmaljunga Nitro City, tror jag :)
Svar på tråden Januaribebis 2012