• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • twistedtofit

Jag måste fråga er..

Jag var på ju RUL igår. Barnmorskan sa att min moderkaka ligger i bakvägg och är föreliggande, alltså den ligger för öppningen. Jag ska på ett nytt ul i v 32 för att kolla om den flyttat på sig. Hur stor är risken att den fortfarande är kvar? Om den är kvar blir jag förlöst med ett planerat snitt... görs de tidigare än andra planerade snitt eller är det ungefär 1-2 veckor innan BF. Jag hörde ngn prata om v 37 +0, men jag vet inte.

Kul att få  ett nytt ul och då i 3D. men jag hoppas verkligen moderkakan flyttar sig!

• fabler

Nån som haft akta graco logico? De har erbjudande på den www.jollyroom.se/akta-graco-logico-s-hp-inkl-bas-orbit.html så skulle man ju vilja veta hur den är kontra brio primo www.babyland.se/brio-pkt-primo-svart-+-bas_x_PKTPRIMO349.aspx känns som de är nu man ska beställa babyskyddet. Dem rekomenderar att man ska prova dem i sin bil... men vi vet inte ens vad vi kommer ha för bil då så de blir lite svårt.

Vilka tråkigheter man fick läsa om idag då, en styrkekram till MaHo89. Finner inte ord!

elias är världens sötaste!!!
  • elingabriella
    twistedtofit skrev 2011-08-25 19:29:03 följande:
    Jag måste fråga er..

Jag var på ju RUL igår. Barnmorskan sa att min moderkaka ligger i bakvägg och är föreliggande, alltså den ligger för öppningen. Jag ska på ett nytt ul i v 32 för att kolla om den flyttat på sig. Hur stor är risken att den fortfarande är kvar? Om den är kvar blir jag förlöst med ett planerat snitt... görs de tidigare än andra planerade snitt eller är det ungefär 1-2 veckor innan BF. Jag hörde ngn prata om v 37 +0, men jag vet inte.

Kul att få  ett nytt ul och då i 3D. men jag hoppas verkligen moderkakan flyttar sig!
    Jag fick exakt samma idag på mitt RUL! Att den var i bakvägg och nära modermunnen och långt ned. Också nytt UL i vecka 32 för mig. Jag har tänkt på att bebis ligger väldigt långt ned, och nu ikväll har jag sett sparkar långt ned under troskanten.. Är ändå i vecka 20 snart! Men nu när jag har läst så verkar det som att den oftast flyttar upp sig (ca 90 % av alla).
    elingabriella.se - Mops, chihuahua & bebis i magen ♥
  • anmaelli
    MaHo89: Usch så fruktansvärt Jag är så hemskt ledsen för er skull. Hoppas att ni kan sörja och komma tillbaka snart... stor kram!
  • harmonihalsa

MaHo89: Ja det måste vara en chock. Kan och vill inte ens tänka mig in i det. Ta hand om varandra.

• Pebbles82
    twistedtofit skrev 2011-08-25 19:29:03 följande:
    Jag måste fråga er..

Hittade den här länken, enligt den är risken låg att den kvarstår! 
    http://mammasidan.se/foerlossning/foereliggande-moderkaka-placenta-previa

Annars varierar det lite från kommun till kommun när de snittar, men 37+0 låter lite tidigt - eller? 
  • Pebbles82
    fabler skrev 2011-08-25 19:56:36 följande:
    Nån som haft akta graco logico? De har erbjudande på den www.jollyroom.se/akta-graco-logico-s-hp-inkl-... så skulle man ju vilja veta hur den är kontra brio primo www.babyland.se/brio-pkt-primo-svart-+-bas_x_... känns som de är nu man ska beställa babyskyddet. Dem rekomenderar att man ska prova dem i sin bil... men vi vet inte ens vad vi kommer ha för bil då så de blir lite svårt.

Vilka tråkigheter man fick läsa om idag då, en styrkekram till MaHo89. Finner inte ord!
    Vi hade en sån, ÄLSKADE! 
    Jag valde den för att den kändes robustare än Primon, för att den var smalare. Visserligen några hundralappar dyrare, men eftersom vi kunde ha den på vår Teutonia vagn var det värt varenda öre! :)

Och just babyskydden spelar inte så stor roll vilken bil du har, för basen är i stort sett lika stor på alla, det är mer de större stolarna som det brukar diffa med benutrymme osv på!  
  • fair
    minjalin skrev 2011-08-25 11:44:47 följande:
    Någon mer i tråden som har mycket sammandragningar i vila? Jag får flera sammandragningar om dan när jag sitter eller när jag ligger i soffan eller sängen och tittar på tv eller ska somna. Får även när jag är i rörelse och speciellt om jag är kissignödig. Kommer bara ihåg att jag hade mycket sammandragningar förra grav när jag var längre gången och typ gick lite för fort eller var kissignödig och skulle resa mig för att gå på toa. Men har inget minne av att dom kom när jag var stilla och vilade, men kanske bara inte refelkterade över det och därför inte kommerihåg det ;) Ska till bm imorn och då ska jag passa på att fråga men är nyfiken på om andra har det så och kanske vet om det är normalt?
    Jag har jättemånga SD vissa dagar och då kan det komma säkert 20st på en dag. Men det är de riktigt dåliga dagarna och då har jag i regel väldigt mycket foglossning också.
    "vanliga" dagar så får jag mest SD morgon och kväll, särskilt när jag är kissnödig. Min BM och förlossningen (ringde dit i vild panik en kväll) säger att det är normalt. Jag brukar aldrig ha ont, däremot kan det dra i ligamenten under en SD så det gör ont, men det är ju så långt åt sidorna.. Har haft så här sen v. 16+, förra graviditeten fick jag det från ca v 20+.

Meh84: Jag beklagar verkligen, kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas!!!

Ni andra som gjort RUL Idag och som det gått bra för: Grattis!
Svar på tråden Januaribebis 2012