• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Zaarah1984

Jag undrar om någon kan ge mig tips på mammabyxor som är svarta/mörkt blåa och lite mer kostymiga. Alternativt kjol som också är mer åt kostymhållet. Har uniform på jobbet och inser efter dagens 10-timmarspass att byxorna börjar sitta lite för tajt kring magen...

• Västeråsmamman

MaHo89 vad fruktansvärt för er. Finns inga ord. Skickar en kram

• Moniqe1979

MaHo89 mina tankar går till er!

fabler skrev 2011-08-25 19:56:36 följande:
    Nån som haft akta graco logico? De har erbjudande på den www.jollyroom.se/akta-graco-logico-s-hp-inkl-... så skulle man ju vilja veta hur den är kontra brio primo www.babyland.se/brio-pkt-primo-svart-+-bas_x_... känns som de är nu man ska beställa babyskyddet. Dem rekomenderar att man ska prova dem i sin bil... men vi vet inte ens vad vi kommer ha för bil då så de blir lite svårt.

Vilka tråkigheter man fick läsa om idag då, en styrkekram till MaHo89. Finner inte ord!
    Hade/har en sådan med bas. lite tung att bära men det är iofs de flesta skydd. rubust och stadig och funkar länge bra suflett som skyddar mot solen. väldigt nöjd helt enkelt.
  • fabler
    Zaarah1984 skrev 2011-08-25 21:23:00 följande:
    Jag undrar om någon kan ge mig tips på mammabyxor som är svarta/mörkt blåa och lite mer kostymiga. Alternativt kjol som också är mer åt kostymhållet. Har uniform på jobbet och inser efter dagens 10-timmarspass att byxorna börjar sitta lite för tajt kring magen...
    såg att pop har en svart kjol som är lite åt kostym håller. Hm har ett par svarta byxor som jag dock inte kollade närmare på men på håll såg ut att va lite åt kostym hållet. Jag köpte mina svarta kostym byxor på hm men de va för 4år sedan när jag va gravid med sonen.
    elias är världens sötaste!!!
  • Jamirl

MaHo89: Åh så fruktansvärt! Många styrkekramar till er! Du ska se att ni ska få många friska barn i framtiden!

• marickan

Bullen i ugnen: Jag kan helt och fullt förstå din känsla. Jag tycker det är bra att du är ärlig mot dig själv och inte förnekar din besvikelse. När jag väntade mitt första barn hoppades jag så innerligt att det skulle vara en flicka. Jag var jätterädd att jag skulle bli besviken om jag fick veta på RUL att det var en pojke i magen. Därför valde jag att inte ta reda på kön trots att min sambo verkligen ville veta i förväg. Jag tänkte att om det skulle vara en pojke så blir jag säkert inte besviken när jag vid förlossningen får upp honom på bröstet. Men jag var rädd att gå halva graviditeten och känna mig som en eländig och otacksam människa. Nu var ju mitt första barn en flicka och jag behövde inte hamna i den situation du är i. Jag är övertygad om att du kommer älska ditt barn hämningslöst när du ser henne. Just nu är hon bara en hon för dig och inte en han som du hade hoppats. Sen har du ju fördelen nu som är förberedd och kan tillåta dig själv att vara besviken ett tag så ska du se att det ger med sig så småningom.
    Denna graviditet har jag inga sådana där tankar om kön, nu är det däremot min sambo som hoppas på en dotter till ;) Jag tycker bara det är lite gulligt att ha fantasier och drömmar, sedan får man väl helt enkelt bara acceptera, som med så mycket annat, att allt inte blir som man tänkt sig i livet. Men vad vore livet utan drömmar och förhoppningar??

• Ms J

MaHo89: Jag beklagar verkligen det tråkiga beskedet. Finner inga ord, styrkekram!

• marickan

MaHo89: Känner med er efter det fasansfulla besked ni fått ta emot. Beklagar och skickar en önskan om bättre lycka framöver..

• Moniqe1979
    Zaarah1984 skrev 2011-08-25 21:23:00 följande:
    fanns på Bonprix när jag handlade där för ett tag sedan.
Svar på tråden Januaribebis 2012