marickan skrev 2011-08-25 21:41:14 följande:
Bullen i ugnen: Jag kan helt och fullt förstå din känsla. Jag tycker det är bra att du är ärlig mot dig själv och inte förnekar din besvikelse. När jag väntade mitt första barn hoppades jag så innerligt att det skulle vara en flicka. Jag var jätterädd att jag skulle bli besviken om jag fick veta på RUL att det var en pojke i magen. Därför valde jag att inte ta reda på kön trots att min sambo verkligen ville veta i förväg. Jag tänkte att om det skulle vara en pojke så blir jag säkert inte besviken när jag vid förlossningen får upp honom på bröstet. Men jag var rädd att gå halva graviditeten och känna mig som en eländig och otacksam människa. Nu var ju mitt första barn en flicka och jag behövde inte hamna i den situation du är i. Jag är övertygad om att du kommer älska ditt barn hämningslöst när du ser henne. Just nu är hon bara en hon för dig och inte en han som du hade hoppats. Sen har du ju fördelen nu som är förberedd och kan tillåta dig själv att vara besviken ett tag så ska du se att det ger med sig så småningom.
Denna graviditet har jag inga sådana där tankar om kön, nu är det däremot min sambo som hoppas på en dotter till ;) Jag tycker bara det är lite gulligt att ha fantasier och drömmar, sedan får man väl helt enkelt bara acceptera, som med så mycket annat, att allt inte blir som man tänkt sig i livet. Men vad vore livet utan drömmar och förhoppningar??
Det är precis så jag känner. Det är bara en "hon" i magen, och jag ångrar faktiskt att vi tog reda på kön nu. För jag är övertygad, precis som du säger, att jag inte kommer känna samma sak när hon precis har kommit. Men jag har mer än halva graviditeten kvar, och jag kommer väl vara besviken fram till förlossningen antar jag. Trodde faktiskt att pappan skulle bli väldigt besviken, han hade ju planerat massor med det här barnet ("kill-aktiviteter") men han verkar kunna ta det ändå. Han är just nu gladare än vad jag är. Egentligen är jag nog mest av allt besviken på mig själv, som öht har hjärta känna så här! Men som sagt, det går förhoppningsvis över efter att hon har kommit. ..