• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • chicopico
    twistedtofit skrev 2011-08-25 19:29:03 följande:
    Jag måste fråga er..

Jag var på ju RUL igår. Barnmorskan sa att min moderkaka ligger i bakvägg och är föreliggande, alltså den ligger för öppningen. Jag ska på ett nytt ul i v 32 för att kolla om den flyttat på sig. Hur stor är risken att den fortfarande är kvar? Om den är kvar blir jag förlöst med ett planerat snitt... görs de tidigare än andra planerade snitt eller är det ungefär 1-2 veckor innan BF. Jag hörde ngn prata om v 37 +0, men jag vet inte.

Kul att få  ett nytt ul och då i 3D. men jag hoppas verkligen moderkakan flyttar sig!
    Så hade jag när jag väntade första  men den hade flyttat sig när jag var på 2a ULet i v.32  
  • curiosa
    fabler skrev 2011-08-25 19:56:36 följande:
    Nån som haft akta graco logico? De har erbjudande på den www.jollyroom.se/akta-graco-logico-s-hp-inkl-... så skulle man ju vilja veta hur den är kontra brio primo www.babyland.se/brio-pkt-primo-svart-+-bas_x_... känns som de är nu man ska beställa babyskyddet. Dem rekomenderar att man ska prova dem i sin bil... men vi vet inte ens vad vi kommer ha för bil då så de blir lite svårt.

Vilka tråkigheter man fick läsa om idag då, en styrkekram till MaHo89. Finner inte ord!
    Hej
    Min bror har/har haft en sån och är jätte nöjda och vi ska oxå köpa den och från jollyroom tom.
    Vi ska köpa vagnen där i från oxå men vill vänta i kanske 4-6 veckor till känner vi.
    Jag tycker att aktan verkar säkrare då den är djupare och mer stabil.
  • Skåne85

MaHo89: beklagar verkligen, finns inte ord för sånt här. Nu är jag skit nervös inför mitt UL den 8:e.... Man vet ju aldrig! Hoppas ni tar er igenom detta fast det känns hopplöst nu!

• minjalin
    fair skrev 2011-08-25 21:12:18 följande:
    Jag har jättemånga SD vissa dagar och då kan det komma säkert 20st på en dag. Men det är de riktigt dåliga dagarna och då har jag i regel väldigt mycket foglossning också.
    "vanliga" dagar så får jag mest SD morgon och kväll, särskilt när jag är kissnödig. Min BM och förlossningen (ringde dit i vild panik en kväll) säger att det är normalt. Jag brukar aldrig ha ont, däremot kan det dra i ligamenten under en SD så det gör ont, men det är ju så långt åt sidorna.. Har haft så här sen v. 16+, förra graviditeten fick jag det från ca v 20+.

Meh84: Jag beklagar verkligen, kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas!!!

Ni andra som gjort RUL Idag och som det gått bra för: Grattis!

Okej, jag hade runt 30 stycken igår när jag räknade och var då bara i stillhet. Ingen städning eller nåt men tror inte det är nån fara. Men har tagit med ett urinprov så jag hoppas dom gör odling då jag hade mycket uvi förra grav samt GBS så jag vill bara veta att dom inte beror på det.
  • MissT
    LillaEko skrev 2011-08-26 08:38:17 följande:
    V 22 idag, 18 veckor kvar...har börjat nedräkningen ;)
    Härligt Jag går in i v 21 idag......
  • twistedtofit

Skönt att höra att lergigan för det mesta flyttar sig. Min surfa är läkare och sa att den flyttar sig hos 75%, när ja frågade henne igår! Det känns i alla fall kul att få ett rul ul och dessutom i 3d

Svar på tråden Januaribebis 2012