• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Zaarah1984
    minjalin skrev 2011-08-29 21:15:03 följande:
    Jo så gör min med men så kan man prata in ett meddelande så ringer hon upp när hon har tid. Har inte du likadant?
    Tyvärr inte men idag fick jag äntligen tag i dem så nu ska jag få mitt moderskapsintyg och så ska jag dit på fredag. Tydligen brukar de egentligen inte lämna ut moderskapsintyget förren i vecka 24 för det brukar tydligen räcka men jag vill gärna ha det tidigare, litar inte på handläggningstiden på FK. Försöker komma på lite frågor till fredag, har de tidigare gångerna inte haft en enda fråga... Men nu har jag ont i ryggen, ljumskarna osv så det blir nog lite frågor om det. Svaret blir säkert: "Det är helt normalt"
  • PrickenoGrodan
    APEW skrev 2011-08-30 18:13:39 följande:
    Hur vet man om det är tidiga sammandragningar man har eller oregelbundna förvärkar?
    Värkar och förvärkar är egentligen sammandragningar. Sammandragningar är vanligt och livmodern tränar sig. Däremot om sammandragningarna gör ont finns risk att de påverkar livmodertappen, alltså man börjar öppna sig. De är de onda sammandragningarna som kallas förvärkar.
  • smulan777

Gjorde RUL idag. Var så sjukt nervös innan. Har oroat mig för min lilla mage och att jag inte känt några fosterrörelser. Nu gick ju allt bra! Så himla skönt!! En fantastiskt söt bebis som rörde på sig jättemycket:) Vi har inte kollat upp kön men försökte se om VI kunde se själva. Det kunde vi inte:). Blev tillbakaflyttad 6 dagar till 27 januari.

• LillaJag89
    cabrera skrev 2011-08-30 17:38:59 följande:
    Har någon här varit på underbara barn mässan tidigare? Hur pass mycket billigare är det egentligen?
    Allt är inte billigare.. Mycket märkeskläder är dock det. Och sen får man mycket gratisprover av blöjor, och massa rabattsaker osv..
  • bumbi 84

Grattis till alla lyckade Rul!!

Har idag varit och tittat på valpar! Det är livsfarligt   

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • anmaelli
    Alltochinget skrev 2011-08-30 18:24:04 följande:
    www.kappahl.com/ProductImages/KAW_106765_F_1.... Den här overallen har jag blivit förälskad i. Så himla söt och härligt färgglad i trista vintern :D måste nog ner på stan imorgon och se om den finns.
    Jättefin! Den kan jag också tänka mig :) är den varm och fordrad?
  • anmaelli
    Allt såg jättebra ut på RUL idag, han (för vi ska få en kille!) är 3 dagar större än han borde, så han växer på bra :) 

Firade med lite shopping... första sakerna vi köpte till liten och det blev 2 bodys och en sparkdräkt. 

Underbara dag!  
  • mabuse

Åh! Nu har det verkligen börjat kännas att det är någon där inne i magen, så spännande! Och så mysigt att följa med här i tråden, tänk, nu har snart halva tiden gått! Det är så fantastiskt att följa alla och tänka att rätt snart (!) får vi följa varandra när det är dags för bebisarna att kika ut! Men först väntar en härlig höst, ännu mer växande magar och jul! Som jag njuter! Tack för att ni delar med er allihop!  Solig

• smulan777

Mabuse: Tack själv Själv skriver jag sällan men glädjs oerhört av att läsa vad alla andra skriver!

Svar på tråden Januaribebis 2012