• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • coockiejar
    Carolaj83 skrev 2011-08-30 16:04:07 följande:
    hämtade min baby box på babyproffsen idag....men visst hade apoteket en också, eller?
    Ja, de har oxå på www.babytobe.se :)

Jag har hämtat ut den från apoteksgruppen och från barnens Hus :)

Var idag till Kappahl och köpte den stickade dressen från newbie...var på väg att ta den stora fodrade overallen oxå men tyckte den var så "sticksig". Men jag fick inte ta en body från newbe...fick ta en från deras "Ta 3 betala för 2" avdelning och där fanns inte en enda body i strlk 50 så jag fick ta en i 56. Vad olika det verkar vara i butikerna då med tanke på de oliak bodysarna man får med gratis.
  • Carolaj83

tack

någon här som tänkte gå på underbara barn mässan i sthlm i oktober? 

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • curiosa
    coockiejar skrev 2011-08-30 16:27:15 följande:
    Ja, de har oxå på www.babytobe.se :)

Jag har hämtat ut den från apoteksgruppen och från barnens Hus :)

Var idag till Kappahl och köpte den stickade dressen från newbie...var på väg att ta den stora fodrade overallen oxå men tyckte den var så "sticksig". Men jag fick inte ta en body från newbe...fick ta en från deras "Ta 3 betala för 2" avdelning och där fanns inte en enda body i strlk 50 så jag fick ta en i 56. Vad olika det verkar vara i butikerna då med tanke på de oliak bodysarna man får med gratis.
    Men på lappen från kappahl står ju att det skall vara från Newbie sortimentet.
    Jag fick ta därifrån :)
  • Sapato
    Carolaj83 skrev 2011-08-30 16:33:16 följande:
    tack

Jag tänkte försöka ta mig till mässan.
    Ska se om jag kan få tag på gratis biljetter men annars såg jag något erbjudande på coop som jag ska kolla upp.
    Ska du gå?
  • coockiejar
    curiosa skrev 2011-08-30 16:50:27 följande:
    Men på lappen från kappahl står ju att det skall vara från Newbie sortimentet.
    Jag fick ta därifrån :)
    men vad orättvist :( Jag ville ju hellre ha newbie...Jag kollade inte själv vad det var för sortiment utan frågade kvinnan i kassan vad det var för en body jag fick. Och då sa hon att jag måste köpa ngt om jag ska ha en body på köpet (hade då redan tagit med newbie dräkten och skulle betala för den). Hon i kassan sa bara "Du kan välja en body från ställningen ta 3 betala för 2 så håller jag dina saker här så länge för du måste köpa något för att få ta en body". Jag är så klart tacksam för en gratis body men jag behöver saker i strlk 50 (Har massor kvar sen sonen i 56 o uppåt) och i Newbie fanns det massor i strlk 50. Men som sagt - man ska inte gnälla när man fått en sak gratis :)
  • Sapato
    Sapato skrev 2011-08-30 16:57:43 följande:
    Jag tänkte försöka ta mig till mässan.
    Ska se om jag kan få tag på gratis biljetter men annars såg jag något erbjudande på coop som jag ska kolla upp.
    Ska du gå?
    fast nu såg jag att biljetten in kostar 140kr. Fick för mig att den var mycket dyrare
    Så går nog i vilket fall!
  • roxylady

Var på mitt RUL idag och allt såg så bra ut så! Känns bra! Dock låg bebisen så ihopkrullad att det var svårt att se först så vi fick lov att hålla på rätt länge innan de kunde se allt hihi! Vi gissar på att det är en kille faktiskt! Blev framåtflyttad ett par dagar så nu är man beräknad till 27/1! :) Känns skönt att ha detta överstökat!

• MissT
    Carolaj83 skrev 2011-08-30 16:33:16 följande:
    tack

Jag har tänkt åka dit
  • cabrera

Har någon här varit på underbara barn mässan tidigare? Hur pass mycket billigare är det egentligen?

• missable
    roxylady skrev 2011-08-30 17:10:12 följande:
    Var på mitt RUL idag och allt såg så bra ut så! Känns bra! Dock låg bebisen så ihopkrullad att det var svårt att se först så vi fick lov att hålla på rätt länge innan de kunde se allt hihi! Vi gissar på att det är en kille faktiskt! Blev framåtflyttad ett par dagar så nu är man beräknad till 27/1! :) Känns skönt att ha detta överstökat!
    Grattis till lyckat RUL! 
Svar på tråden Januaribebis 2012