• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato
    roxylady skrev 2011-08-30 17:10:12 följande:
    Var på mitt RUL idag och allt såg så bra ut så! Känns bra! Dock låg bebisen så ihopkrullad att det var svårt att se först så vi fick lov att hålla på rätt länge innan de kunde se allt hihi! Vi gissar på att det är en kille faktiskt! Blev framåtflyttad ett par dagar så nu är man beräknad till 27/1! :) Känns skönt att ha detta överstökat!
    Härligt att höra
  • APEW
    Syoss skrev 2011-08-30 13:40:43 följande:
    Usch, jag var hos barnmorskan idag, för att jag har lite väl många sammandragningar. Eller jag trodde det var sammandragningar, tills BM sa att det var oregelbundna förvärkar. Jag var inte så nervös innan jag gick dit, sammandragningar är ju inte så ovanligt. Men när jag gick därifrån så var jag extremt nervös :/
    Det fanns dåligt med läkartider och hon ville absolut att jag skulle ha en tid när jag gick därifrån, och innan jag jobbar på lördag. Jag kommer antagligen bli sjukskriven då jobbet innebär mycket stress osv.
    Fick en på fredag eftermiddag men det var inte säkert att läkaren kunde ta emot mig då för han skulle hjälpa nån annan läkare med något.
    Kan jag bli mottagen då, så skulle BM ringa på torsdag och ge mig en tid till veckan istället och då va hemma från jobbet i helgen och få en sjukskrivning retroaktivt till veckan.
    Både jag och sambon blev lite stressade över detta, vi hade väntat oss några lugnande ord från BM och sen gå hem men när jag sa att vissa sammandragningar gör lite ont att det kommer lite klumpar (ej med blod) dom dagar det gör ont så satte karusellen igång. 

Men bebisen verkar må bra iaf och vi fick höra bebisens hjärtljud för första gången, så det kändes lugnande iaf :)
    Hur vet man om det är tidiga sammandragningar man har eller oregelbundna förvärkar?
  • Carolaj83

har försökt gått på mässan i snart 5 års tid, men aldrig kommit iväg, men i år ska jag se till att jag kommer dit, blir nog på lördagen

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Empa86
    Var på mitt RUL idag och allt såg så bra ut så! Känns bra! Dock låg bebisen så ihopkrullad att det var svårt att se först så vi fick lov att hålla på rätt länge innan de kunde se allt hihi! Vi gissar på att det är en kille faktiskt! Blev framåtflyttad ett par dagar så nu är man beräknad till 27/1! :) Känns skönt att ha detta överstökat!
    Grattis till lyckat RULFlört

På torsdag är det min tur att få se knoddis för första gången! Hoppas det bara är någon där inne...Obestämd  
  • roxylady
    Empa86 skrev 2011-08-30 18:31:52 följande:
    Grattis till lyckat RULFlört

På torsdag är det min tur att få se knoddis för första gången! Hoppas det bara är någon där inne...Obestämd  
    Tack så mkt :D

Åh vad spännande! Det kommer att kännas så häftigt!! Ska ni kolla kön?
  • MissT

Grattis till lyckat Rul
  • Empa86
    roxylady skrev 2011-08-30 18:46:34 följande:
    Tack så mkt :D

Åh vad spännande! Det kommer att kännas så häftigt!! Ska ni kolla kön?
    Ja jag kan tänka mig det, om allt ser bra ut kan det nog vara en av de bästa upplevelserna man får vara med om :D
    Nä vi kommer inte kolla vad det är för nåt, det får bli en överaskning:)
Svar på tråden Januaribebis 2012