• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Moniqe1979
    Empa86 skrev 2011-08-30 19:33:55 följande:
    Ja jag kan tänka mig det, om allt ser bra ut kan det nog vara en av de bästa upplevelserna man får vara med om :D
    Nä vi kommer inte kolla vad det är för nåt, det får bli en överaskning:)
    Står typ 4 veckors leverans tid på hemsidan så kommer nog om en stund, jag höll dock på att missa paketet då det inte är större än en tidning i plastpåse, så trodde et var någon reklam först (är ju just bara en tidning och lite kuponger)
  • Sapato

RUL i eftermiddag. Är nervös som sjutton
    Tur jag har mkt på jobbet så dagen går lite fortare!!

• Someday
    shadowstorm skrev 2011-08-30 20:48:17 följande:
    Och behöver någon hjälp med en layout till sin blogg.se så kan jag hjälpa :)
    Jag är urkass på sånt och har varit sugen på att blogga. Började med wordpress men det har varit jättesvårt att uppdatera bloggen, tagit mycket tid så jag sket i det. Är blogg.se enkel att använda?
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-08-30 17:10:12 följande:
    Var på mitt RUL idag och allt såg så bra ut så! Känns bra! Dock låg bebisen så ihopkrullad att det var svårt att se först så vi fick lov att hålla på rätt länge innan de kunde se allt hihi! Vi gissar på att det är en kille faktiskt! Blev framåtflyttad ett par dagar så nu är man beräknad till 27/1! :) Känns skönt att ha detta överstökat!

Härligt att höra :D Grattis ^^ Vad får er att tro att det är en pojke? :)
  • Trasslet
    Sapato skrev 2011-08-31 08:01:34 följande:
    RUL i eftermiddag. Är nervös som sjutton
    Tur jag har mkt på jobbet så dagen går lite fortare!!
    Jag ska iväg nu kl 10:30. Nervöööös & förväntansfull. :)
  • minjalin
    Zaarah1984 skrev 2011-08-30 19:37:27 följande:
    Tyvärr inte men idag fick jag äntligen tag i dem så nu ska jag få mitt moderskapsintyg och så ska jag dit på fredag. Tydligen brukar de egentligen inte lämna ut moderskapsintyget förren i vecka 24 för det brukar tydligen räcka men jag vill gärna ha det tidigare, litar inte på handläggningstiden på FK. Försöker komma på lite frågor till fredag, har de tidigare gångerna inte haft en enda fråga... Men nu har jag ont i ryggen, ljumskarna osv så det blir nog lite frågor om det. Svaret blir säkert: "Det är helt normalt"
    Vad bra :) Hehe, jotack jag hade också mycket att fråga om nu sist och det som hon reagerade mest på var att jag har väldigt mycket sammandragningar, men eftersom dom inte gör ont så är det inget farligt men hon skickade en urinodling för säkerhetsskull. Men har inte hört av henne än så hör jag inget idag heller så har den nog vart bra skulle jag tro. Men vi får se. Sen antecknade hon mycket om olika besvär ifall det blir aktuellt med sjukskrivning. Du har inte börjat få foglossning? Det har jag och det är döden :p
  • shadowstorm
    Someday skrev 2011-08-31 08:03:19 följande:
    Jag är urkass på sånt och har varit sugen på att blogga. Började med wordpress men det har varit jättesvårt att uppdatera bloggen, tagit mycket tid så jag sket i det. Är blogg.se enkel att använda?
    Ja blogg.se är super lätt att använda :) Så det kan jag rekommendera :)
    Sapato skrev 2011-08-31 08:04:50 följande:
    Kan man blogga från Iphone med blogg.se
    Ja det kan man :)
  • curiosa

Måste verkligen skaffa mig en passande jacka märkte jag igår efter att jag stått ute i 4 timmar i skogen när sonen orienterade.
    Men jag hittar ju bara pop fleece som ett alternativ inga andra övht.

Har ni hittat några jackor som fungerar, i stora stl. Jag har ca 46 just nu och kommer ju inte att bli mindre direkt...

• roxylady
    minjalin skrev 2011-08-31 08:36:03 följande:
    Härligt att höra :D Grattis ^^ Vad får er att tro att det är en pojke? :)
    Tack så mkt :) Jo för att sambon har alltid haft viljan att kolla om det var tjej eller kille för att han tycker att det är lättare att förbereda namn och annat. Men jag har velat fram och tillbaka i flera veckor nu så han fick veta så mkt barnmorskan kunde se i alla fall. Hon var dock inte säker i med att bebisen låg så konstigt haha :) Så jag litar inte riktigt på resultatet vi såg ändå. Deras maskiner var inte så jätte tydliga ändå trots allt. Men chansen är ju stor att det är en liten pojke vi väntar nu iaf :) Tyckte också jag såg en liten pung så :) 
Svar på tråden Januaribebis 2012