• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Some
    bumbi 84 skrev 2011-08-31 12:34:02 följande:
    Wihoo min sjukskrivning är godkänd
    Skönt!
    Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var jobbigt att vänta på det beskedet förra gången. Lär väl bli minst lika jobbigt att vänta den här gången. Jag ska till läkaren på måndag så får vi se hur det går.
    happy until proven otherwise
  • Skåne85
    LillaEko skrev 2011-08-31 13:15:55 följande:
    Funderade på en sak. Ni som har sammandragningar, hur känns det?
    de sammandragningarna jag har är inte bra eftersom jag fått medicinering mot dom...mina känns som skarp mensvärk, ont i magen, lite så att jag får huka mig när de kommer och de kommer ganska ofta nu så därför jag fått medicin så inte förlossningen ska sätta igång.
    Men sammandragningar som inte är farliga kan man ibland känna av att magen/livmodern blir hård, men de ska inte göra ont !
  • bumbi 84
    Some skrev 2011-08-31 13:19:27 följande:
    Skönt!
    Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var jobbigt att vänta på det beskedet förra gången. Lär väl bli minst lika jobbigt att vänta den här gången. Jag ska till läkaren på måndag så får vi se hur det går.
    ja det är lika jobbigt varje gång! är 3:e grav nu som jag är sjukskriven.

Hoppas det går bra 
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Zaarah1984
    minjalin skrev 2011-08-31 08:39:30 följande:
    Vad bra :) Hehe, jotack jag hade också mycket att fråga om nu sist och det som hon reagerade mest på var att jag har väldigt mycket sammandragningar, men eftersom dom inte gör ont så är det inget farligt men hon skickade en urinodling för säkerhetsskull. Men har inte hört av henne än så hör jag inget idag heller så har den nog vart bra skulle jag tro. Men vi får se. Sen antecknade hon mycket om olika besvär ifall det blir aktuellt med sjukskrivning. Du har inte börjat få foglossning? Det har jag och det är döden :p
    Det är ju bra att hon redan börjat skriva ner sådant, får se hur min BM gör..  Man får väl hoppas att hon hört av sig ifall du hade en infektion. Själv har jag nog inte foglossning men allmänt ont överallt. Är inte en person som brukar gnälla men har  ont i ljumskarna och ner i benen samt känslan av mensvärk hela tiden, konstant ont i ryggen och när jag jobbat långa pass ont i sidorna av höfterna. Men vad det beror på vet jag inte Har ju aldrig haft sammandragningar innan så vet inte riktigt ifall det är det jag har när jag får ont i magen, hugger till ibland så jag knappt kan stå upp. Är förmodligen bara att jag rör mig för hastigt... Tack och lov händer inte det så ofta.

Hur känns foglossning egentligen?
  • Syoss
    LillaEko skrev 2011-08-31 13:15:55 följande:
    Funderade på en sak. Ni som har sammandragningar, hur känns det?

Skåne85 förklarade ganska bra :)
    Mina kändes inte alls i början. Eller kändes gjorde dom, för hela livmodern drar ihop sig och magen blir hård men ont gjorde det inte. Det är nu på slutet som dom börjat göra ont, speciellt när det är mycket att göra på jobbet. Och då känns det som Skåne85 förklarade, som en skarp mensvärk och jag måste andas mig igenom dom. Hoppas läkaren kommer med lugnande besked på fredag när jag ska dit. 
  • Empa86
    got2b skrev 2011-08-31 16:12:05 följande:
    Mitt rul gick bra idag! Skönt!!
    Skönt:) Grattis{#emotions_dlg.flower}
  • roxylady
    got2b skrev 2011-08-31 16:12:05 följande:
    Mitt rul gick bra idag! Skönt!!
    Härligt!! Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Skåne85

Syoss: ta med morgon urin till doktorn så det kan skickas iväg för odling, mest gör att vara säker på att du inte har urinvägsinfe eller den räliga bakterien jag har fått som triggar sammandragningar!

Svar på tråden Januaribebis 2012