• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Tess1986

Jag har bara lite molande värk i magen, smått illamående som kommer och går under dagen... Oftast då jag inte ätit på några timmar. Dock har jag inga ömma bröst eller nått sånt... Tycker det e lite konstigt då det brukar va så vanligt tecken på att man e gravid.... Dom har inte ens svullnat upp lite eller nått... Men jag går ju och oroar mig för minsta lilla efter mf förra månaden.... Skulle vilja ha ett tididgt VUL faktiskt.... Ska be BM om det. Tänkte kontakta dom efter helgen, nångång nästa vecka.

• längtar2009

Hoppar på här! Plussade idag och har bf 5 jan. Andra barnet, har en 1-årig son också. Gick så bra med allt förra gången så är nästan lite inställd på att det ska hända något nu... Men så kan man ju inte tänka, jag vet.

Känner inget annat än mensvärk.

• EttLitetPyre
    Niins: Det sista gravtestet jag tog var ett digitalt. Då får man det svart på vitt. GRAVID :)

emmaja: Vad skönt att du får komma in tidigare med tanke på bakgrund!

Symtom:. Brösten är större än vanligt med massa synliga ådror på och ordentligt ömma och hårda. Illamående av och till, men absolut inget jobbigt. Mer som att jag är hungrig samtidigt som jag mår illa. Känner av något jag skulle vilja kalla molvärk i ena sidan av ryggslutet. Inte alls som mensvärk, mycket mer diffust och inte något smärtsamt.
  • minneli

Plussade ikväll! Enligt famijelivs uträkningsgrej har jag bf 2 eller 3 jan.. beror ju på om jag tar 28 el. 29 dagar mellan mensen, och det brukar variera. Lite chockad ändå eftersom vi låg med varandra en gång, en ynka gång liksom!

Har en dotter på 2 år.

• Sofie emma 80

Hoppar in här jag med
    bf 9 januari! Har molvärk, mår illa och har ömma bröst. Hade ma i februari så är ganska orolig nu

• C R
    längtar2009 skrev 2011-04-29 23:12:41 följande:
    Hoppar på här! Plussade idag och har bf 5 jan. Andra barnet, har en 1-årig son också. Gick så bra med allt förra gången så är nästan lite inställd på att det ska hända något nu... Men så kan man ju inte tänka, jag vet.

Känner inget annat än mensvärk.
    Då har vi samma beräknade BF!
  • Sussolita

Hej!

Grattis allihop!!!!
    Hoppar in här med plussade i måndags BF beräknat till 2012-01-01:) har haft ömma bröst i över en vecka och molvärk sen förra söndagen.
    Försökt i 15 mån med 1 MF i dec.
    Nr1 för oss så hoppas att knyttet stannar :)

• Helhjärtat

Jag har inte alls så mycket symtom som jag tycker att jag borde ha. Molar lite i livmodern ibland och när jag trycker på magen så är det ömt. Bröstvårtorna är lite smått ömma och brösten känns tunga annars ingenting. Efter ett MF i jan så går jag runt och oroar mig för minsta lilla.

Vad kul att vi är så många som har BF i början på jan. Glad 

• partouze

Jag har redan fått dom jobbigaste symptomen och endå är jag inte på
    BIM ens . Har världens illamående imorse pch huvudvärken från h*lvetet haha ..

• minneli

Har en 100% tjänst men gick ner till 75% efter mammaledigheten. Om jag ska hinna öka min föräldrapenning till max ska jag gå upp till 100% 1 juli om jag har (just nu) bf 2 januari?

Vill ju vänta så länge som möjligt med att säga det till min chef... men man måste väl säga det lite innan antar jag. Men kan man vänta till v.12 iaf?

Svar på tråden Januaribebis 2012