• Anonym (bara ett barn)

Lyckas inte bli gravid med syskon

Nu har ett år snart gått och inget syskon är på väg  

Fler som inte heller blir gravida med ett syskon till första barnet?  Hur orkar man med det här? Någon som har tips att dela med sig av eller bara vill snacka lite?

Inlägg om att man ska sluta tänka på det, äta olika piller etc undanbedes då jag redan provat allt och insett att det helt enkelt är fertiliteten det är fel på.. 

• Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon
  • splink
    Anonym skrev 2012-05-26 21:53:05 följande:

Är väl tur det att ni inte lyckas bli med barn...Ni borde inte ens försöka då ni är syskon.

???
    Dotter född -07, BF med dotter 2 18/9, Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • Anonym

splink skrev 2012-05-26 21:53:42 följande:
    ???

"Lyckas inte bli gravid med syskon"
  • Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2012-05-26 21:50:35 följande:
    Tack! Ja, spolade äggledarna under utredningen i januari och blev gravid direkt efter det. Då blev det ett utomkveds, operation och hela baletten så nu hoppas jag innerligt att det ska gå vägen. Ska boka tid för vul det första jag gör på måndag morgon.
    Hur länge hade ni försökt innan du spolade?
    Fick du ont under spolningen?
    Sa de om det var nåt stopp/trögt i äggledarna?

Tänkte att eftersom det blev plus direkt efter spolningen men utomkveds.... så blir det naturligt att tro att det varit stopp i äggledarna men efter spolningen blev det bättre passage men inte tillräckligt så ägget fastnade...
    Men nu kan det ju vara andra äggledaren eller att den har tagit sig förbi hindret!   

• Anonym (ledsen)
    Anonym skrev 2012-05-27 19:39:31 följande:
    Hur länge hade ni försökt innan du spolade?
    Fick du ont under spolningen?
    Sa de om det var nåt stopp/trögt i äggledarna?

Tänkte att eftersom det blev plus direkt efter spolningen men utomkveds.... så blir det naturligt att tro att det varit stopp i äggledarna men efter spolningen blev det bättre passage men inte tillräckligt så ägget fastnade...
    Men nu kan det ju vara andra äggledaren eller att den har tagit sig förbi hindret!   
    Vi hade försökt i nästan 1,5 år vid spolningen. Det gjorde inte ont när de spolade, bara när de skulle blåsa upp ballongen (de fick blåsa upp den inne i livmodern istället för i livmoderhalsen). Det var enligt läkaren fri passage men visst kan det ha rensat upp lite.

Mitt utomkveds var inte det klassiska som fäster i äggledaren utan fostret satt på äggstocken. Läkarna behövde inte ta bort någon äggledare vid operationen utan allt såg fint ut. Eftersom det är så ovanligt kunde de inte riktigt svara på varför det hänt men det behöver alltså inte bero på att det var för trång passage. Är dock helt säker på att ägget släppte från den andra äggstocken den här gången så det är bara att hoppas att det fungerar bättre på den sidan.
  • Selenea

(ledsen): Ska hålla alla tummar jag kan för att det går vägen den här gången. Låter verkligen som om spolningen gjorde susen för er!

• Anonym (ledsen)
    Selenea skrev 2012-05-29 16:57:02 följande:
    (ledsen): Ska hålla alla tummar jag kan för att det går vägen den här gången. Låter verkligen som om spolningen gjorde susen för er!
    Tack snälla! Hoppas att du och pojkarna i magen mår bra Hur går det, börjar det bli tungt?
  • Selenea
    Anonym (ledsen) skrev 2012-05-29 19:42:18 följande:
    Tack snälla! Hoppas att du och pojkarna i magen mår bra Hur går det, börjar det bli tungt?

Alla verkar må bra så här långt, och det känns skönt. Börjar väl bli ganska stor nu - nästan som en fullgången enlingsgraviditet, men tungt är det väl inte än. Inte så farligt i alla fall. Men i slutet lär jag väl känna mig som en strandad val antar jag...
  • Anonym (ledsen)
    Selenea skrev 2012-05-29 20:10:58 följande:
    Alla verkar må bra så här långt, och det känns skönt. Börjar väl bli ganska stor nu - nästan som en fullgången enlingsgraviditet, men tungt är det väl inte än. Inte så farligt i alla fall. Men i slutet lär jag väl känna mig som en strandad val antar jag...
    Härligt och vad skönt att det inte har blivit så tungt ännu. Skulle det bli jobbigt borde det inte bli svårt att bli sjukskriven va? Känns som att en tvillinggraviditet borde vara giltigt skäl även för försäkringskassan
  • Selenea
    Anonym (ledsen) skrev 2012-05-30 20:48:07 följande:
    Härligt och vad skönt att det inte har blivit så tungt ännu. Skulle det bli jobbigt borde det inte bli svårt att bli sjukskriven va? Känns som att en tvillinggraviditet borde vara giltigt skäl även för försäkringskassan

Att bli sjukskriven är nog inga problem, men det är värre med vilken ersättning man ska få. Är i alla fall sjukskriven sen i måndags, så jag hoppas att resten löser sig också.
  • Anonym (ledsen)

Aha så man måste tänka på sådant också ... Det här med FK är ganska nytt för mig iom att dottern föddes utomlands. Känns väldigt krångligt tycker jag :-/ Hoppas allt löser sig!

Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon