• Anonym (bara ett barn)

Lyckas inte bli gravid med syskon

Nu har ett år snart gått och inget syskon är på väg  

Fler som inte heller blir gravida med ett syskon till första barnet?  Hur orkar man med det här? Någon som har tips att dela med sig av eller bara vill snacka lite?

Inlägg om att man ska sluta tänka på det, äta olika piller etc undanbedes då jag redan provat allt och insett att det helt enkelt är fertiliteten det är fel på.. 

• Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon
  • Selenea

FK är förbannat krångligt. I alla fall i början. Alla man får prata med säger olika, blanketter ska fyllas i och om man missar något kan det ta lååång tid att ordna upp det, handläggningstiderna är långa och det är allmänt osäkert och meckigt. Fördelen är väl att när det väl rullar på, så rullar det på ganska bra. Sen får man göra om allt efter förlossningen när man ska ansöka om föräldrapeng...

• CaroLinus

Längesen nu. Här lyser graviditeten med sin frånvaro. Är på försök 11 nu. Ska opereras om 2,5 vecka. Pga av endocysta på vänster äggstock och så kommer dom troligtvis spola äggledarna.

Usch va drygt detta är o sonen blir bara äldre o äldre. Stressad!!

Kram o trevlig helg

• Anonym (ledsen)
    CaroLinus skrev 2012-06-08 21:10:22 följande:
    Längesen nu. Här lyser graviditeten med sin frånvaro. Är på försök 11 nu. Ska opereras om 2,5 vecka. Pga av endocysta på vänster äggstock och så kommer dom troligtvis spola äggledarna.

Kram o trevlig helg
    Jag blev gravid direkt efter min spolning, hoppas det blir lika effektivt för dig Har även blivit opererad (visserligen för ett X och inte en cysta) och det gick jättebra, var uppe på benen samma kväll. Lycka till!

Känner förresten igen känslan av att bli stressad - hade tänkt mig max 4 år mellan syskonen. Nu blir det förhoppningsvis 5,5 ... Försöker att tänka på fördelarna med det istället. Ska bli riktigt skönt att dottern är lite äldre och mer självgående, att hon inte är mitt inne i treårstrotset som var hemskt (precis som att sexårstrotset kommer bli så mycket bättre, hehe) och att hon sedan länge slutat med napp, blöjor, välling etc.
  • Anonym (Lilla My)

Vi har försökt med att få ett syskon till vår dotter nu sedan Augusti utan att lyckas. Eller jo, plus har vi fått, men de slutade med tidig mf

• Selenea
    CaroLinus skrev 2012-06-08 21:10:22 följande:

Kram o trevlig helg

Har också opererats för endocystor (tvillingcysta), där de spolade äggledarna. Det fungerade inte för mig, dvs jag blev inte gravid efter det, men jag kunde få endometriosmisstankarna bekräftade och fick på så sätt min diagnos. Allt som ger mer kunskap tycker jag är bra, för det kan ju hjälpa en med vad som kommer senare, vad det nu än må vara. Hoppas dock att det tar sig naturligt för er efter spolningen, har hört flera solskenhistorier om sånt!
  • Anonym (.....)

Här lyser sexet med sin frånvaro Gråter 
    jag känner mig fulare och fular och ju mer tiden går dästo mer ångest får jag
    när jag kollar på alla dubbel vagnar, alla med syskon =(
    samtidigt är jag fortf ung, vi ville inte ig stressa oss in i syskon delen heller,
    pga av att dottern tog nästan 4år, sedan vill jag koncentrera mig på vikten och ev jobb..
    men visst det smärtar i bröstet när man inte e som alla andra,
    även om vissa är lika kraftiga som jag är nu har dem blivit gravida,
    det känns ju lite faktiskt ändå även om jafg vill ha bästa förusättningar denna
    gången att bära barnet, då jag tenderar att ev föda för tidigt med =(

allt snurar, bebis saker, gravida osv.... hela tiden gravida runt omkring just nu och jag ger så mkt av mig själv
    att jag fått stanna upp och vara här och nu med min lilla familj, bara njuta av det jag har nu..

Dottern min på 3år i augusti gillar inte bebisar mera =(

så jag ser framemot när hon slutar me blöja, välling osv, hon vaknar fortf flera gr om natten igen ibland, ska dricka =(                   

• Anonym (ledsen)

TS, hur går det? Borde vara dags för första trådbebisen snart? Och Carolinus, hur gick operationen? Här är det ok, trött som få men illamåendet har gått över.

• Anonym (bara ett barn)
    Anonym (ledsen) skrev 2012-07-08 08:16:36 följande:
    TS, hur går det? Borde vara dags för första trådbebisen snart? Och Carolinus, hur gick operationen? Här är det ok, trött som få men illamåendet har gått över.
    Det går bra. En vecka kvar till BF idag så snart borde första trådbebisen vara här Vid IVF får man max gå över en vecka tror jag det var så högst ca 2 veckor kvar nu!

Skönt att illamåendet har gått över! Vilken vecka är du i nu?
  • Anonym (ledsen)

Vad spännande! Och skönt att slippa gå över tiden så länge. Har glömt fråga hur länge man får gå över här och nu ska jag inte till BM förrän i september. Jag är i vecka 11, det har gått så otroligt snabbt. Ska på KUB privat om ca två veckor, ska bli skönt att förhoppningsvis få se att allt är bra före RUL i september.

Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon