• Anonym (bara ett barn)

Lyckas inte bli gravid med syskon

Nu har ett år snart gått och inget syskon är på väg  

Fler som inte heller blir gravida med ett syskon till första barnet?  Hur orkar man med det här? Någon som har tips att dela med sig av eller bara vill snacka lite?

Inlägg om att man ska sluta tänka på det, äta olika piller etc undanbedes då jag redan provat allt och insett att det helt enkelt är fertiliteten det är fel på.. 

• Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon
  • Anonym (Stressad)
    Anonym skrev 2012-05-17 17:27:12 följande:
    Allt är relativt ja!
    För en del är 20 mån ingenting och för andra är det en evighet...
    Allt beror på vad/vem man jämför med.

Stort grattis!!
    Hur lång tid tog det innan ert första barn blev till?     

Håller tummarna att allt går bra!!!  
    Hmm, det tog ganska exakt 12 månader att "göra" den första. Så jag väntade mig att de skulle ta minst lika lång tid denna gången därför började jag direkt att "baka syskon" när jag fick tillbaka min mens.
  • Anonym (bara ett barn)

Vårt tillväxtultraljud gick bra och vi fick veta att det är en liten tjej där inne  

• Selenea

Stressad: Jo, allt är så klart relativt. För oss tog det ju 3 år och 3 månader, så vi kanske inte är de bästa att jämföra med iofs...

TS: Grattis! Vad roligt!

Ego: Vi var på rutinultraljud idag och det ser ut att bli två pojkar, till vår stora överraskning. Det finns inga pojkar alls på vare sig min eller sambons sida, så vi blir först ut.   

• Anonym (ledsen)

Nu har jag plussat igen! Håll tummarna för att det har fäst på rätt ställe är ni snälla Akupunktur och kostomläggning gjorde susen.

Grattis TS och Selenea!

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2012-05-26 07:09:58 följande:
    Nu har jag plussat igen! Håll tummarna för att det har fäst på rätt ställe är ni snälla Akupunktur och kostomläggning gjorde susen.

Grattis TS och Selenea!
    Wow - GRATTIS!!! Solig

Så det här är 2.a plusset på ganska kort tid efter att du spolat äggledarna??
    Verkar vara en bra metod att spola dem ibland...

Håller tummarna att det går bra den här gången!!! Baby  
  • Anonym (bara ett barn)
    Anonym (ledsen) skrev 2012-05-26 07:09:58 följande:
    Åh, vad kul! Ska absolut hålla tummarna för att allt går bra  

Känns som att det är många som plussat här i tråden nu! Härligt  
  • Anonym (bara ett barn)
    Selenea skrev 2012-05-25 20:59:40 följande:
    TS: Grattis! Vad roligt!

Ego: Vi var på rutinultraljud idag och det ser ut att bli två pojkar, till vår stora överraskning. Det finns inga pojkar alls på vare sig min eller sambons sida, så vi blir först ut.   
     Tack!

Vad roligt med pojkar. Min pojke är världens finaste Dock var det kul med en tjej denna gången så har man en av varje, precis som det blir för er.
  • Anonym (ledsen)

Tack! Ja, spolade äggledarna under utredningen i januari och blev gravid direkt efter det. Då blev det ett utomkveds, operation och hela baletten så nu hoppas jag innerligt att det ska gå vägen. Ska boka tid för vul det första jag gör på måndag morgon.

• Anonym

Är väl tur det att ni inte lyckas bli med barn...Ni borde inte ens försöka då ni är syskon.

Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon