• Anonym (bara ett barn)

Lyckas inte bli gravid med syskon

Nu har ett år snart gått och inget syskon är på väg  

Fler som inte heller blir gravida med ett syskon till första barnet?  Hur orkar man med det här? Någon som har tips att dela med sig av eller bara vill snacka lite?

Inlägg om att man ska sluta tänka på det, äta olika piller etc undanbedes då jag redan provat allt och insett att det helt enkelt är fertiliteten det är fel på.. 

• Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon
  • Anonym (vill bli 4)

hej allesammans.

jag har varit med och skrivit lite i tråden här innan.

jag gorde en spolning i juni och blev gravid direkt efter. vilken lycka.
    men när jag tog en digitalt test så stod det att jag var gravid +3 men jag hade äl för 15 dagar sedan.
    det rä ju inte  + 3 veckor sedan..... kan jag ha varit gravid redan under spolningen fast det borde de väl ha sett på röntgen eller? jag hade mes soom vanlig och allt.

någon som vet. är lite villrådig här.

• Cotterpin

3+ räknas ifrån cykelns första dag så det stämmer ju rätt bra. Borde gå upp till 4 om ett par dagar.

Grattis!

• Anonym (vill bli 4)
    Cotterpin skrev 2012-07-10 08:36:07 följande:
    3+ räknas ifrån cykelns första dag så det stämmer ju rätt bra. Borde gå upp till 4 om ett par dagar.

Grattis!

TACK!

nej inte enligt clearblue där säjer de att +3 är från när jag blev befruktad (asså från äl) det är det som är så konstigt.
  • Anonym (Lilla My)

Troligtvis har du bara höga hormonnivåer, därav att det visar 3+. Jag antar att i vanliga fall så skulle det stått 2-3. Kanske det är tvillingar? 3+ är också maximalt vad dom testerna visar så du kan nog sluta testa och bara glädjas över ditt plus. Hur mår du annars? Vilka stmptom?

• Anonym (vill bli 4)

tack jag ska försöka göra det, men man blir ju lite nojig.... hahah

jag har super ömma bröst och bröstvårtor.
    sen måsr jag lite illa till och från speciellt när jag inte ätit. och trött men inte som sömnig trött utan mer utmattad.
    bortsett från det så mår jag bra. mina bröt har börjat få formen av en tjugopringsbröst igen och är spenstiga haha

hålelr tumarna att ni får ert pluss med :)

• Anonym (Stressad)

Tänkte bara uppdatera här med en liten notering om att jag går in i vecka 15 imorgon (eller ja, idag, fredag). 

• Anonym (ledsen)

Stressad: Härligt! Då ligger du exakt tre veckor före mig, går in i vecka 12 idag BF i början av januari då?

• Anonym
    Anonym (vill bli 4) skrev 2012-07-10 08:15:26 följande:
    hej allesammans.

jag har varit med och skrivit lite i tråden här innan.

jag gorde en spolning i juni och blev gravid direkt efter. vilken lycka.
    men när jag tog en digitalt test så stod det att jag var gravid +3 men jag hade äl för 15 dagar sedan.
    det rä ju inte  + 3 veckor sedan..... kan jag ha varit gravid redan under spolningen fast det borde de väl ha sett på röntgen eller? jag hade mes soom vanlig och allt.

någon som vet. är lite villrådig här.

Grattis!!!

Verkar vara många som blir gravida snabbt efter en äggledarspolning!
    Antar att det är något man absolut ska göra efter att ha kollat upp TSH och spermierna.

Spola på girls!    
  • Anonym (Freja)

Låter som att de går bra för er som blivit gravida! Härligt. Och en stor kram till er som fortfarande kämpar

Jag går in i v 22 imorgon, de har gått fort ett par veckor här. Fick reda på att de (trolitvis) är en liten flick bebis jag bär på under RUL. De var skönt att se att allt såg bra ut.  

• CaroLinus

Hej på er. Operationen gick bra även om diagnosen inte var så rolig. Endometrios med äggstockar som ligger bakåt bland en del vävnad och inte så fritt och rörligt som dom "ska". Äggledarna var däremot fina och där är fri passage. Läkaren rekommenderade IVF, men i september kommer vi bli kallade och prova med ÄL-stimulering och insemination.

Jobbigt, jobbigt... Lägger 1 års försök bakom oss nu...

Svar på tråden Lyckas inte bli gravid med syskon